MENN, jeg tar dere i forsvar!!

Har dere sett denne sommerkampanjen fra Statens Vegvesen?

Den som heter “Den er ikke så lang som du tror”?

Copyright: Statens Vegvesen

Det handler altså om at det langs veiene fins mange rasteplasser med offentlige toaletter og at ofte ser det ikke ut inne på toalettene, til tross for hyppig renhold.

De ønsker nå å få oss til å forlate toalettene i den stand vi ønsker å finne det.

Noe som i for seg er svært nødvendig

MEN!!

Så kommer vi til sakens kjerne.

Kampanjen retter seg først og fremst mot menn, som de mener står for største delen av griseriet.

Blant annet fordi de ikke står nærme nok toalettskålen når de tisser.

Men her er jeg nødt til å fortelle Statens Vegvesen et sannhetens ord og

ta mennene i forsvar!!

Hos oss har vi hatt restaurant og camping i 7 sommere og vi er så heldige at vi har dametoalett og herretoalett adskilt, så da er det svært enkelt å fortelle hvem som griser mest på toalettene når vi skal vaske.

Vi har også hatt dame- og herregarderobe adskilt på campingen.

Det er overhode ikke mennene!

Det er definitivt på dametoalettet det ser verst ut!

Hos herrene er det alltid rent og pent OG de klarer å treffe søppelbøtta med papiret når de har tørket hendene.

MEN, hos damene derimot!

Der ser det ikke ut!!

Er det noen som har kontroll på strålen sin, så er det menn.

Fra de har vært små, har de målt hvem som kunne tisse lengst og styrt strålen i den retning de har ønsket.

Damene derimot har null kontroll!

Grunnen er enkel!

Ofte sitter de ikke på doringen når de skal tisse på offentlige toalett, så da står de på huk over doringen og tissestrålen har de null kontroll på.

Den farer alle veier, både på doringen og på gulvet.

Og det er slett ikke alltid de treffer doskålen når de har tørket seg etterpå heller.

Når de så skal vaske hendene, er treffsikkerheten svært dårlig og å treffe søppelbøtta er åpenbart vanskelig.

Vi har hatt arbeidsfolk boende hos oss i mange år og det er som oftest menn som har på seg skitne arbeidsklær.

De bor gjerne 10-14 dager i slengen og vi vasker rommene til de som ønsker det , men mange ganger ønsker de ikke å få rommet vasket før de drar.

Når de så drar, kan man mange ganger undres på om de har bodd der i det hele tatt.

Sengeklærne tar de ofte av og det er utrolig rent og ryddig etter dem.

Utlendingene har også ofte fått skylda for at det var de som griset ut de offentlige toalettene i turistsesongen, men det fikk vi sannelig se under koronatiden at det stemte slett ikke.

Nordmenn griste minst like mye.

Hos oss var det svært mange som stoppet, bare for å gå på do.

Vi ligger rett ved fergeleiet og der er det venterom med toalett og toaletter fins det også på ferga.

I fjor sommer satt vi på pauserommet og spiste frokost og dette var før vi åpnet på dagen.

Da kom det svingende inn en bil som kom rett fra ferga.

Ut kom det 2 damer i en viss fart og løp mot døra som var stengt.

Da løp de bare rett opp på campingen og gjorde sitt fornødne i gresset.

Vi ble alle så paffe at vi trodde neste ikke det vi så!

Så kjære menn!

I dag synger jeg ut og forsvarer dere, for det fortjener dere!

Å beskylde menn for at de ikke har kontroll på utstyret sitt er blank løgn!

Er det noe de vet, så er det hvor langt utstyret deres er.

Den er nemlig akkurat så lang som de tror at den er!

Men damer!

Skjerp dere!

Og Statens Vegvesen!

Det skiltet der bør endre utseende snarest!!

 

HA EN RENSLIG AFTEN!!

 

Følg meg gjerne her:

Facebook: Strikkekjerring

Instagram: Strikkekjerring.blogg.no

 

 

23 kommentarer
    1. Nåvel, jeg vet ikke.. det er kanskje unntaket til regelen hos dere. Et spesielt sted med et spesielt klientell? For hvor enn JEG ferdes så er herretoalettet stort sett alltid helt for jævlig, jeg har vært nær ved å spy både av lukt og tilgriseriet som viser seg. Jeg har mange ganger sneket meg inn på kvinnetoalettet der det er mulig, rent og pent, lukten av såpe…

      1. Vi har gjester fra både inn- og utland, så jeg vil si at det er ganske så godt utvalg av befolkningen og etter å ha vasket toalettene her i mange år, er det uten tvil dametoalettene som har sett verst ut. Uten tvil!

        1. Kanskje mannfolka synes du er skummel? Vi må sørge for å få deg klonet og plassere et eksemplar av deg rundt omkring i denne delen av landet også 😜👍🏾

    2. Har sett Kampanjen og tenkte som deg med det samme! Fatter og begriper ikke at det går an! Klart finnes det unntak men stort sett har jeg ofte skammet meg på mine “medsøstres” vegne! Ikke bare EN gang at jeg har rygget ut og begynte med knipeøvelser;-)

      1. Jeg er helt enig.🤗
        Godt gjort at ikke menn protesterer på denne kampanjen. Jeg hørte intervju på radioen i dag med en fra Vegvesenet og han bekreftet at kampanjen var rettet mot menn som de mente griste mest. Etter å ha vasket toaletter noen år er det ikke tvil om hvem som griser mest. Det er svært sjelden menn…

    3. Flott at du tar mennene i forsvar, men det lukter ofte mer urin på herredo, synes jeg… Min erfaring er også at damer ofte tisser vel så mye utenfor, fordi de skal unngå å sette seg. Vi er gode på å tapetsere doringen med papir, og ikke alle plukker opp papiret som detter ned på gulvet. Jeg tror kanskje at fellesdo, der menn og damer må ta hensyn til hverandre, er de mest “hygieniske”.

      1. Vi vil jo alle ha det rent og fint på toalettene og egentlig skal det jo være lett å forlate toalettene rene etter oss.🤗

    4. Det skiltet der har jeg ikke sett. Men er vi på tur så er det kun mannen som går på offentlig toalett på rasteplassen. Får spørre han om det er grisete. Men på kjøpesentret er det mange toaletter og det ser rent og ryddig ut på dametoalettet.

      Men ei her i bygda fikk sjokk da en buss stoppet nedenfor huset, og ut kom en turist som satte seg i hagen og dreit. Så sprang hun inn i bussen til de andre og på jakt etter nordlyset. Men det skiltet bør de ta å fjerne, eller få endret det at det gjelder begge kjønn.

      1. Ja, merkelig nok protesterer tydeligvis ikke mannfolkene på det skiltet.
        Egentlig rart at de ikke synes det er diskriminerende.
        Utrolig hva folk får seg til å gjøre.

    5. Jeg er 100% enig med deg når det gjelder at det er for jævlig på dametoalettene, noe jeg så senest i går. Da jeg var å spiste lunch måtte jeg besøke toalettet før vi gikk, og der så det ikke ut. Urin på ringen og papir over alt. Jeg har noen ganger gått på herretoalettet når det har vært lang kø hos damene, og stort sett ser det ryddigere ut der. Når det er sagt så er det fortsatt en viss prosent som tror at snoppen er lenger enn den faktisk er 🤔

      1. Det er nok forskjell på mannfolkene også, men det er rart at så mange griser så mye når de er på offentlige toalett.

    6. Å finne nedgrisa toaletter burde ikke skje hverken på herre eller dametoalett.
      Men etter å ha vært renholder i mange år, så er jeg veldig enig med deg.
      Det er faktisk ofte værre på dametoalett enn de for herrer.
      Om noen skulle bomme på skåla, burde det være mulig å tørke opp etter seg.
      Og jeg vet ikke hvor mange ganger jeg har plukket opp papir fra gulvet på dametoalett.
      Så ja, det burde vært plakat med både damer og menn 👍😀

      1. Nei, de fleste griser jo ikke så mye i sitt eget hjem, så hvorfor de gjør det når det er andre som skal vaske etter dem, er uforståelig.

    7. Hmmmm…. ja du skriver noe her ja…. men jeg tror kanskje det er hips om haps hvem som roter – selv om jeg kanskje tror mennene er værst 😀

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg