Marsregnskap

Mars er så definitivt forbi, så da er det på tide å gjøre opp regnskapet.

Copyright: Strikkekjerring

Det ble faktisk ferdigstilt ganske så mye i mars, så her må det vel bli noen gram ut av lageret?

I februar var Stjernegenseren FokusUFOen og den kom jeg så langt på at den faktisk ble gjort ferdig i mars.

Det betyr at jeg har gjort ferdig 9 UFOer i 2024 og jeg har faktisk ikke produsert noen nye heller, merkelig nok.

Jeg har 2 prosjekter på pinnene akkurat nå, men de strikker jeg litt på hver dag, så da er de ikke blitt en UFO (enda…)

De har jeg ikke vist frem heller, når jeg tenker meg om, så det skal jeg gjøre senere.

Men, så til tallenes tale:

Copyright: Strikkekjerring

 

Stjernegenser: 729 gram

Brutt Perlestrikksokker: 82 gram

Kvensokker: 133 gram

Påskepannebånd: 42 gram

1 rute til resteteppe: 130 gram

Skymningsjal: 183 gram

Speedy Selbu Mittens: 109 gram

 

TOTALT: 1408 gram ferdigstrikk i mars

Fra februarregnskapet hadde jeg 2428 gram for januar/februar.

Det vil si at jeg har strikket opp 3836 gram garn til nå i 2024.

Så har jeg jo kjøpt og fått litt i mars….

Kjøpt/Fått: 575 gram

Gitt bort/Solgt: 300 gram

Det vil si at lageret mitt har minsket med 3836 – 275 gram = 3561 gram

 

3,5 kg garn mindre på lager må jeg si meg fornøyd med.

Men jeg vet jo at det kommer inn noe garn i april også, så her må jeg jo bare strikke fort, fort, så ikke det blir økning av lageret i april, he, he…

Hva som skal være FokusUFO i april har jeg ikke bestemt meg for enda, men det kommer neppe til å bli gjort særlig mye på, siden jeg allerede har lagt mange strikkeplaner og da har jeg jo ikke så veldig lyst til å strikke på UFOer, kan dere skjønne.

Men jeg får bestemme meg ganske så kjapt, så får jeg heller bare strikke noen masker på det og være fornøyd med det, tror jeg.

Men det er jo også mulig å kvitte seg med UFOer ved å rekke dem opp….

Jeg har jo allerede hatt opprekksfest på 4 prosjekter i år, så sånn sett er det jo blitt 13 UFOer mindre hos meg i år.

I april skal jeg også være med på noen samstrikker, så det er jo også en god grunn for å anskaffe seg litt nytt garn, sant??

Den ene skal dog strikkes i restegarn, så der skal jeg bruke av lageret.

Dere skal få se hva jeg har meldt meg på av samstrikker etterhvert.

Nå ligger april blank og fin foran oss, så nå er det kanskje på tide med litt vår- og sommerstrikk??

Hos oss er det ikke så mye som minner om vår enda og ute er det 5 minusgrader, så det er bitende kaldt.

Da er det enda tjukkgenser, lue, votter og lester som gjelder en stund til.

 

HA EN FLOTT APRILKVELD!!

FØLG MEG GJERNE HER:

FACEBOOK: Strikkekjerring

INSTAGRAM: Strikkekjerring.blogg.no

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg