Mariussokker, tur og nytt fuglehus.

Med mye mat i magen, er det godt å komme seg ut å gå litt og her i nord er det

ikke lyst så mange timene hver dag nå, så man må nesten kjappe seg for å få med seg dagslyset.

Copyright: Strikkekjerring

Men så er jo lyset også vidunderlig vakkert.

I bakgrunnen på bildene her kan dere se den flotte Helgelandsbukken og litt av Svartisen.

Som dere ser har det vært så kaldt at det har pakket en del is i fjæra.

 

Litt senere i dag har det snødd litt og blitt litt mildere i været.

Får håpe det ikke blir mildvær og regn. Det er fint slik det er nå.

Jeg har strikket ferdig et par Mariussokker til meg selv, merkelig nok.

Det er ikke så ofte jeg strikker sokker til meg selv, men nå var det på tide.

Copyright: Strikkekjerring

 

Mønster: Mariussokker fra boka Marius strikkebok

Garn: Sterk fra DSA

Pinner: 3.5 mm

Størrelse: Dame

 

Nå skal Musikermannen også få et par nye sokker.

Han har vært ute i dag og fått på plass det nye fuglehuset vi fikk i julegave.

Det er nå fylt opp med fuglefrø, så nå kan fuglene bare forsyne seg.

Copyright: Strikkekjerring

Fint, ikke sant?

Fra før har Musikermannen laget en stang for å henge opp små fuglehus og meiseboller til fuglene.

Vi må passe på at de henger høyt nok til at kattene ikke får det for enkelt når de er ute på jakt.

Vi har 2 katter, så vi trenger ikke å la dem få matservering rett utenfor stuedøra.

Jeg mater fuglene både sommer og vinter og syns det er kjempekoselig å sitte å se på dem og studere de forskjellige typene.

Copyright: Strikkekjerring

Minstemann er nå og trener og skal hentes ganske snart.

Resten av kvelden tenker jeg det blir sokkestrikking og så får jeg se om det er noe å se på TV-skjermen.

Vi begynner å bli litt fri for gode serier å se nå, så tips mottas med takk:-)

Ellers er jeg så smått begynt å tenke på litt strikkeplaner for 2022.

Ett av målene er definitivt å få strikket opp noe av det garnet jeg allerede har på lager.

 

HA EN STRÅLENDE AFTEN!!

8 kommentarer
      1. Takk for det! Musikermannen må også få Mariussokker. Her er det alltid noen som ønsker seg noe strikket.
        Ha en fortsatt fin romjul!

    1. Så fine de Marius-sokkene er… Det skal jeg jammen strikke selv også. Jeg elsker Marius-mønsteret, men har bare strikket gensere og luer. Fargene du har brukt, med grønt i toppen, får dem til å minne meg om jordbær 😉 Nydelig…

      1. Ja, blir aldri lei av Mariusmønsteret og det kan kombineres i masse farger.
        Fint til restegarn også. Godt å strikke noe litt kjapt innimellom de store prosjektene. Ha en fortsatt fin romjul!

      1. Ja, det er en stund siden jeg har strikket Mariusmønsteret nå, men vender stadig tilbake til det. Enkelt, fint og greit å strikke. Mannen til mamma som har laget fuglehuset til oss i julegave.

    2. Fine læsta😍 har du sett Virgin River eller Greenleaf på Netflix? Eller Yellowstone på Tv2 Play? Fine serier🥰

      1. Virgin River har jeg sett. De andre 2 to tror jeg ikke jeg har sett, så de skal jeg sjekke ut.
        Takk for tips og ha en fortsatt fin romjul!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg