Mariussokker og KREMT! noen UFOer.

Mariussokkene til Musikermannen er kommet av pinnene, er dampet og klare til bruk.

 

Under sokkene ser dere litt av noe fint jeg fikk før jul.

En gave jeg virkelig satte pris på. Nemlig en hjemmelagd linduk med trykk av trykkblokker på.

Den fikk jeg i gave for en liten tjeneste jeg gjorde. Altfor mye spør du meg!

Den har fått hedersplassen på spisestuebordet nå til jul.

 

Tilbake til sokkene og litt facts. Jeg brukte restene av rødt og hvitt fra det forrige paret til mønsteret på disse.

 

Mønster: Mariussokker fra Mariusboka

Garn: Sterk

Pinner: 3.5 mm

Størrelse: Herre 46

 

I går kveld begynte jeg ryddingen på hobbyrommet. Alt som ikke hører til der inne er nå bært ut, så nå er det bare mitt eget rot igjen, he, he… (Og det ser ut til at det kan ta sin tid…)

Først oppdaget jeg en kurv med et par prosjekter i. (les:UFOer)

Jepp! Jeg VET at det finnes flere der inne, godt kamuflert i poser eller kasser.

Copyright: Strikkekjerring

 

Når jeg fant dette i kurven, husket jeg når jeg begynte på dette.

Det er faktisk snart 6 år siden! Huff da!

Det er ikke så innmari mye som gjenstår. Stort sett bare bølgekanten nede, litt hekling rundt knappestolpen, sy i knapper og feste tråder.

Det er nå kommet ned til stua og jeg har store planer om å gjøre det ferdig. (Må bare lukke øynene for andre fristelser som kommer seilende fram i strikkekøen)

Copyright: Strikkekjerring

Denne her lå også nederst i kurven.

Jeg husker når den ble strikket også.

Det var på en strikkekafe litt før påske, men hvilket år er jeg ikke sikker på. Kanskje 1,2 eller 3 år siden.

Her er det bare å feste trådene, så det burde være overkommelig. Skjønner egentlig ikke hvorfor jeg har lagt den i kurven og uten å feste trådene heller?

Den er også kommet ned i stua, så nå skal trådene bli festet og eggevarmeren skal være klar til bruk.

 

Restegarnet etter Mariussokkene, tror jeg skal bli nok til et par sokker til Musikermannen slik at han får 2 par.

Jeg MÅ bli flinkere til å bruke opp restegarnet snarest mulig. Jeg lurer på om jeg skal starte på noen litt større prosjekter, som et teppe eller noe, slik at jeg kan bruke restegarnet etterhvert?

 

På morgenen i dag var det -9 grader, men det skal bli mildere utover dagen. Vi har planer om å gå en tur med hunden, men jeg skal vente litt og se om det ikke blir litt mildere. Det har meldt litt snø også, så jeg håper vi kommer oss avgårde før det begynner.

Har du planer om å rydde i garnlager og strikkestash? Kanskje du har noen smarte oppbevaringsideer?

 

HA EN SUPER ONSDAG!!

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg