Marius, poteter og SOL!!

Etter å ha strikket mange gensere, er det godt med litt mindre prosjekter og Mariussokker blir jeg aldri lei av å strikke.

Copyright: Strikkekjerring

Denne gang i originalfargene rødt, hvitt og marineblått.

Mønsteret fins i Mariusboka du ser i bakgrunnen der.

Garnet jeg strikker i, er Viking Sportsragg og det har et utrolig stort utvalg i farger.

I går var det opplyst det meste av dagen og på ettermiddagen kom sola faktisk frem en liten stund, så da var det fint å være ute.

Copyright: Strikkekjerring

Potetkålen min har vokst seg stor og fin og i går klarte jeg ikke å vente lenger, men måtte bare ta opp en rot for å se hvordan det stod til under der.

Da vi var små, sådde mamma og pappa gulrotfrø og vi ungene var svært spente på om det skulle komme opp noe.

Det gjorde det jo etterhvert, men så snart det begynte å bli grønt over jorda, prøvde vi ungene å dra opp for å se om gulrota hadde vokst.

Da var det bare tynne hvite små røtter under og da stakk vi dem bare ned i jorda igjen og prøvde igjen neste dag.

Som dere sikkert skjønner, ble det en svært dårlig avling og de få som rakk å bli små gulrøtter spiste vi ungene opp etterhvert.

Så da skjønner dere sikkert at det var med skrekkblandet fryd jeg dro opp potetkålen i går og jeg ventet egentlig på at det skulle være noen bite, bittesmå poteter under der og hørte formelig latteren til Musikermannen runge i ørene.

Men, som dere ser, kunne jeg triumferende gå inn og vise Musikermannen at mandelpotetene jeg hadde satt i vår, var blitt til store, fine poteter allerede.

Så det så!!

Så selv om vi har hatt et hustrig vær i sommer, har potetene vokst.

Hvis du har satt poteter, kan du nok prøvesmake litt du også.

Copyright: Strikkekjerring

I går kveld var været virkelig nydelig, så da var jeg ute på en liten fotoshoot som jeg skal bruke til noe annet enn bloggen og jeg fikk tatt noen flotte bilder.

I disse omgivelsene, må det jo bare bli bra!

Kveldssola er vakker nå, men nå begynner det faktisk å bli mørkt på kveldene hos oss også.

Midnattssola er borte, så vi får bare ønske henne velkommen tilbake til neste år.

I dag har mamma bursdag og hun fyller 66 år og da kan hun gjøre som Wenche Myhre og gjøre akkurat som hun vil.

Vi får ikke feiret dagen sammen med henne i dag, siden hun er ute på en liten roadtrip, men vi får ta det igjen senere.

 

GRATULERER SÅ MYE MED DAGEN!!

 

Følg meg gjerne her:

Facebook: Strikkekjerring

Instagram: Strikkekjerring.blogg.no

 

14 kommentarer
    1. Nydelig bilde av strå, vann og sol. Måtte le av historien med gulrøttene, men så forståelig. Kom på at jeg også tenkte å sette ned poteter, men så føk tida fra meg og det ble glemt. Tror faktisk jeg har poteten liggende, må nok bare kaste de. Riktig fin onsdag til deg :).

      1. Det var nydelig fint ved havet i går.☀️🤩Ja, det spørs om ikke det er litt sent for potetene dine nå.😅Du får prøve igjen til neste år.🤗 Ha en riktig fin kveld.🦋

    2. Gratulerer med dagen til mamma’n din 🎊
      Det er spennende med alt som vokser og gror. Så gøy at det ble fine poteter allerede 😃
      Kan nok tenke meg det ble dårlig med gulrøtter da de ble nappet opp og undersøkt hver dag ja 😂

      1. Ja, det er morsomt når det blir noe av det.🤗Jeg har ikke turt å fortelle den rampehistorien til ungene før nå, så de ikke skulle komme på gode ideer.😅🤣

    3. Så artig med de flotte potetene! Jeg har også barndomsminner med egen liten gulrotåker som jeg fikk da jeg flere ganger ble med ei venninne og familien hennes på hytta deres på Kjerringøy. 🙂

      1. Ja, det er morsomt når det blir noe av det man setter ned.🤗Det er gode minner fra barndommen med å ta opp gulrøtter og spise rett fra åkeren, men his oss fikk de aldri bli så store at det ble noe av.😅🤣

    4. Så flotte poteter og strikk og bilder! Du er da så dyktig da….
      Veldig fine sokker og så fine farger i original versjon også, men men også fint med den andre blåfargen du har brukt tidligere..
      Blir lissom aldri lei dette mønsteret! God kveld videre.

      1. De kan lages i mange farger så man blir ikke lei av dette mønsteret.🤗🧶
        Det ser lovende ut med potetsvlingen, selv om sommeren har regnet bort.😅😂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg