Lykkelige kofter – Norsk oppskrift

Fine kofter er jeg alltid svak for og denne er så absolutt i den kategorien.

Copyright: Wenche Steffensen/Isabelle Andreassen

Den skal strikkes i Baby Merino, men jeg tror faktisk at til en slik kofte hadde jeg nok heller gått for Alpakka Wool, Finull eller Lille Lerke, som også er garnalternativ til denne kofta.

Den har overvidde fra 96 til 120 cm og størrelser fra S til XXL.

Kofta skal strikkes nedenfra og opp og det er det mange som liker.

For meg er det egentlig det samme om jeg strikker ovenfra eller nedenfra, så for meg har det ikke så mye å si.

Norsk oppskrift er det også, for de som ikke er så glad i mønstre på andre språk.

Jeg har faktisk bare ei kofte, hvis jeg ikke tar med Sorbet Cardiganen min, som jeg ikke anser helt for å være en kofte-kofte, hvis du skjønner.

Det vil si at jeg absolutt bør strikke meg en ny kofte snart.

Jeg lagrer derfor favoritter når jeg ser dem, så har jeg rikelig å velge blant når jeg skal bestemme meg for hvilken jeg skal strikke.

Copyright: Wenche Steffensen/Isabelle Andreassen

 

MØNSTER: LYKKE KOFTE

GARN: BABY MERINO, ALPAKKA WOOL, FINULL, LILLE LERKE

PINNER: 3 MM

STØRRELSER: S-XXL

 

I dag har det vært en travel dag og arbeidsdagen er på langt nær over.

Jeg har meg bare en liten pust i bakken nå før jeg skal lempe og sjaue litt.

Innkjøp er gjort og ting skal på bæres inn av bilen og fås på plass.

Arbeidsfolkene må jo også få middag i dag.

Det må jeg sannelig ikke glemme.

I dag var det første side-oppslag med oss i avisa og reportasjen ble fin den.

Jeg hadde ikke lest gjennom den på forhånd, så jeg visste ikke hva som kom på trykk, men jeg ble fornøyd og kjente igjen det vi hadde snakket om.

Mange hyggelige meldinger og telefoner har det også blitt i dag, så det er fint.

Det er flott at folk bryr seg og engasjerer seg og aviser leses åpenbart fremdeles.

Nå må jeg bare løpe videre.

Musikermannen venter utålmodig nå, he.. he…

HA EN FIN KVELD!!

FØLG MEG GJERNE HER:

FACEBOOK: Strikkekjerring

INSTAGRAM: Strikkekjerring.blogg.no

 

4 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg