Luksusgarnet mitt

I den aller minste kassen min har luksusgarnet mitt fått plass.

Copyright: Strikkekjerring

I den tiden hvor Hobbyboden var stedet hvor alle vi strikkeinteresserte møttes, var vi skjønt enige om en ting:

Å få kloa i noen hesper med Wollmeise var det samme som å eie en Rolls Royce.

Nei, forresten!

Det var myyyye bedre enn Rolls Royce faktisk!

Jeg kan love dere at vi var virkelig splitter pine gale alle som en.

Det var alltid en av damene som hadde funnet ut når neste slipp av garn skulle bli lagt ut og da satt vi der klare, i god tid, alle kjerringene vet dere.

Kredittkortet var blankpussa, Paypalkontoen fylt opp og ungene fikk spise så mye godteri de bare ville mens kjøpefesten pågikk.

Vi hadde sikkert 200 i puls alle sammen mens klokkeslettet nærmet seg og vi refresha og refresha sida for å få med oss når startskuddet gikk.

Noen gikk sågar så langt at de hadde mange vinduer oppe og handla i vilden sky i dem alle.

Noen var bare ute etter en spesifikk farge, mens andre bare shoppa i vei det de fikk tak i.

Når det hele var over, var det bare å legge inn skrytestatus over varpene vi hadde gjort.

Jeg mener å huske at vi kunne bare handle ett hespe om gangen for å unngå svindyr toll på den tida.

Heldigvis var det temmelig tregt internett her hos oss i den tida, så de store varpene ble det ikke på meg, så jeg sprengte ikke hele lønninga på luksusgarn, men jeg klarte å løpet av ett års tid å få med meg 7 hesper.

6 av dem ligger her og skinner ser dere.

Jeg har nemlig strikket ett sjal av det du ikke ser på bildet.

Resten har jeg altså spart på.

Kan du skjønne det?

Men sånn har jeg alltid vært.

Jeg har spart på det fineste, alt fra såper til garn og andre ting som har vært fine.

(Det er derfor Musikermannen nesten fremstår som ny, he, he…..)

Copyright: Strikkekjerring

Men nå skal det bli slutt på sparinga!

Luksusen skal brukes, har jeg bestemt meg for.

Nå er jeg blitt så gammel at skal jeg få brukt det før jeg dauer, så er det på tide å sette i gang, ha, ha…

(Joda, det er nok 50-års krisen som er i ferd med å kikke inn her)

De 3 nydelige hespene du ser over her, er håndfarget glittergarn farget av Safransax.

Hun er skikkelig flink, så hun bør du ta en titt hos når hun legger ut noen lekkerbiskener for salg.

Copyright: Strikkekjerring

Dette nydelige, håndfargede garnet var jeg så heldig å vinne i en konkurranse på Instagram.

Det er farget av Kvitlammet og der er det jammen meg også mye snacks å finne, du!

Jeg er litt usikker på om jeg skal strikke sjal eller sokker av dette.

Hva jeg skal strikke av de andre hespene, har jeg heller ikke bestemt, men jeg kan tenke meg at det blir en del sjal av dem.

Kanskje noen i 2 farger også.

Copyright: Strikkekjerring

Jeg skal innrømme at jeg er svak for glittergarn og jeg tror at begge disse herlighetene er kjøpt hos Lillcat.

Hun er også svært dyktig til å farge garn og har så mye fint.

Det hvite garnet er litt tykkere enn sokkegarn, så det kan jeg nok strikke noe annet enn sjal av.

Copyright: Strikkekjerring

I Tyskland produserte de ikke bare Wollmeise, men også Zauberball.

Vi var nok en del som svidde av noen kroner der også, men det ble nok aldri så poppis som Wollmeise.

Jeg har visst bare shoppa et nøste i min tid og det ligger her.

Det er temmelig tynt, så hva jeg skal lage av det er jeg usikker på.

Copyright: Strikkekjerring

Dette garnet her er vel ikke direkte luksusgarn, men det er luksus for meg.

Det er også shoppa fra utlandet og skal bli til en genser til meg selv en dag.

Jeg har også et hespe til av luksusgarn, men det har jeg visst glemt på jobb, så det må jeg vise fram en annen dag.

I 2024 skal jeg altså ikke spare på noe av dette, men strikke av akkurat det jeg har lyst til, hvis jeg får lyst.

Høres ikke det ut som en god plan??

Det gjør seg helt sikkert bedre som noen plagg enn som et fint syn i kassen min.

 

HA EN LUKSURIØS FREDAGSKVELD!!

FØLG MEG GJERNE HER:

FACEBOOK: Strikkekjerring

INSTAGRAM: Strikkekjerring.blogg.no

 

 

 

2 kommentarer
    1. Haha, det var tider det. Jeg handla aldri direkte fra Wollmeise, men kjøpte av andre eller på Finn. Og er akkurat som deg, må jo spare på fingarnet. Så hylla er full av fint årgangsgarn 🙂

      1. Ja, ikke sant?🤩
        Så gøy vi hadde det.🥰😍
        Nå skal jeg ta det i bruk, selv om noe av det må oppbevares for å titte på.😅🫣😂🧶

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg