Lukk øynene – Lekker strikkeoppskrift!

Hvis du har ei lang strikkeliste, så MÅ du lukke øynene nå!

Copyright: Sophia Capelle

Jeg falt heeeelt i staver for disse lekre sokkene og det er det stoooor fare for at du også kommer til å gjøre!

I tillegg er de inspirert av den flotte serien “Call the Midwife” som vi har sett alle sesongene av.

Der er det en sang av Perry Como som heter “Catch a falling star” og derfor heter disse sokkene akkurat det.

Mønsteret er både på engelsk og på svensk og sokkegarn i tykkelse Opal eller lignende har du helt sikkert i 3 farger av ca 40 gram av hver farge, ikke sant??

Fargekombinasjonen her er jo helt nydelig!

Copyright: Sophia Capelle

 

MØNSTER: CATCH A FALLING STAR

GARN: OPAL ELLER GARN MED 400 LØPEMETER PER 100 GRAM

PINNER: 2 MM

STØRRELSE: S/M (L)

 

Copyright: Strikkekjerring

Vi er ute på juleturne og ferga vi skulle ta i morges gikk 5.35.

Vi ble derfor enige om å sette alarmen på kl 5.00.

Jeg våknet av et hyl fra Musikermannen om at nå var klokka 5.30 og at vi hadde forsovet oss!

Jeg spratt opp og begynte å lete etter klær, men tok for sikkerhets skyld en liten titt på klokka mi.

Den viste 4.30!!!!

HURRA!

Musikermannen la seg til å sove igjen, men jeg hadde sånn hjertebank at det var bare å glemme å få sove igjen.

Copyright: Strikkekjerring

Frokosten spiste vi på ferga og det ble enkel kost i dag.

Jeg hadde glemt brødet hjemme da vi dro, så vi fikk stoppet på en butikk og kjøpt ett brød og litt pålegg hadde vi i kjøleskapet i bobilen.

Enkel kost men vi ble mette.

Nå skal vi straks avgårde til dagens første spillejobb og der har vi vært før, så der vet vi at det er veldig koselig å komme til.

 

NYT DAGEN!!

FØLG MEG GJERNE HER:

FACEBOOK: Strikkekjerring

INSTAGRAM: Strikkekjerring.blogg.no

 

 

6 kommentarer
      1. Ja, det er skikkelig ekkelt å forsove seg. Særlig når man skal ut og reise.😅
        Jeg hadde hjertebank i flere timer etterpå.😱😨

    1. Huff da, ikke greit å våkne av et hyl, og da er det omtrent umulig å få sove igjen…
      Jeg ble helt betatt av de sokkene, og de fikk jeg virkelig lyst til å prøve meg på. Først må jeg bli ferdig med Crush genseren. Har bare igjen å strikke raglanfellingen så er den klar. Ønsker dere begge en fin onsdag, klem 🤗

      1. Nei, det var ikke den beste starten på dagen.😨
        Det blir spennende å se genseren ferdig.🧶🤗
        En flott onsdagskveld ønskes deg.🤩🤩

    2. Oioi! 🙂 Hvis dere hadde rukket ferga på 5 minutter fra dere våknet, da hadde jeg blitt imponert. 😉 Dere bor vel ikke rett ved ferga heller?
      For meg hadde en halv time vært lite også 😀
      Flotte sokker! 🙂 (Pakke er sendt i posten ;))

      1. Det hadde nok holdt hardt ja.😨
        Tross alt hadde vi jo god tid.🤗
        Jeg får følge med i postkassen fremover.🥰

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg