LISTELYKKE – Strikkeplaner og ukesmeny

I dag er mange tilbake til hverdagen igjen.

Noen starter sin første dag i barnehage og noen sin første skoledag.

Hos oss starter minstemann i 9. Klasse. Tenk det!

I år blir det også konfirmasjonsundervisning i tillegg til skolen og fritidsaktiviteter.

Jeg liker å ha systemer og lister er en god måte å holde system på.

Jeg lager lister for det meste, både hjemme og på jobb.

På jobb er det veldig fint å ha lister for det som jeg skal huske å gjøre, både små og store ting.

De store tingene som tar tid, overfører jeg bare til neste dag, sammen med ting jeg eventuelt ikke fikk gjort dagen før.

Det er en fin følelse å kunne stryke ut etterhvert som ting har blitt gjort.

Strikkelister er en koselig ting og lage og selv om man endrer planen etterhvert, er det fint å lage en liste over det man planlegger å strikke og ikke minst kan man få en oversikt over hva som trengs i huset. Nå når høsten og vinteren står for døren, passer det bra å lage en liste over det man har planer om å strikke i høst.

I høst har jeg planer om å ferdigstille hvertfall 2 prosjekter som jeg allerede har liggende, men jeg har IKKE tenkt å ta alle, he, he… (Det er nemlig noen….) Det er noe med følelsen av å legge opp til et helt nytt strikketøy som er helt spesiell.

Jeg tenker at hvis jeg tar med et par av de påbegynte, blir det mindre i kurven og jeg har veldig god samvittighet for å begynne på noen nye.

Slik ser altså strikkelista mi for høsten ut.

-Tykk Bestefargenser

Denne er påbegynt og er den jeg strikker på nå.

-Lommetøfler til mannen

Disse har jeg ikke mye igjen på, men siden jeg strikket feil og må rekke opp, har de blitt liggende

-Aibell

Denne er også påbegynt, så den ønsker jeg å gjøre ferdig

-Stryta

Denne har jeg strikket til musikermannen og har planer om å strikke en til meg selv.

-Pannebånd

Kjekt med noe småstrikk innimellom

-Sokker

Trengs ALLTID!

-Votter

Trengs ALLTID!

-Tøfler

Restegarnsprosjekt

 

Ja, det var min strikkeliste for høsten. Hvordan ser din ut?

 

Middagsmenyliste er også en fantastisk ting å ha!

Både sparer man penger ved å planlegge handlingen og man trenger ikke å dukke inn i kjøleskap og fryser etter jobb og lure på hva man skal ha i dag.

Min middagsliste inneholder ikke noe fancy. Bare enkel og grei mat som går kjapt å lage.

Etter jobb har vi ikke tid til å bruke lang tid på kjøkkenet, så det er ikke noe poeng i å sette opp ting på menyen som tar lang tid å lage, de dagene man vet man har dårlig tid.

 

Håper du ble inspirert til litt listelykke du også!

Riktig god, ny og blank uke!

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg