Liker du salt karamell og brownies??

Reklame | Egen bedrift

Da skulle du tatt deg en tur hit.

Copyright: Strikkekjerring

Det er nemlig en av kakene jeg har bakt i dag.

Men det er ingen heksekunst å bake den selv, hvis du ikke tilfeldigvis skulle være i nærheten.

Den er full av godsaker, så det kan være lurt å finne noen å dele den med, he, he…

Oppskriften på kaka er fra Det Søte Liv og link skal dere få.

Der er den bakt i en liten langpanne, men jeg baker den i en rund form i stedet.

 

OPPSKRIFT: BROWNIES MED SALT KARAMELL

Copyright: Strikkekjerring

Her ser dere litt av arbeidsplassen min.

I dag har vi endelig fått lagt ut annonsering etter arbeidstakere for sommeren, så nå krysser vi fingrene for at vi får noen som har lyst til å jobbe sammen med oss.

Vi trenger flere voksne som kan lage mat og jobbe sammen med oss denne sommeren.

Vi har over mange år jobbet 18-timers dager 4 måneder i strekk i sommersesongen og det er ikke særlig fornuftig for noen.

Denne sommeren håper vi på flere som kan dele litt på den arbeidsmengden.

Vi har det veldig gøy og vi har de fineste gjestene og det hadde vært fint å hatt noen flere kollegaer.

Vi la ut bilder og utlysning for noen timer siden og nå har den nådd ut til nesten 30 000 mennesker og har snart 400 delinger, så da satser vi på at det sitter noen som har lyst til å oppleve Nord-Norge, midnattsola og Helgelandskysten en sommer.

Copyright: Strikkekjerring

Uteservering har vi også og på de fine dagene kan man få litt D-vitamin når man er ute og serverer mat eller rydder bord.

Mene jeg skal innrømme at jeg aldri har bruk for solkrem på sommeren, siden jeg ikke er så lenge ute i løpet av dagen.

Nå har jo min jobb vært å stå å lage maten, så da er jeg svært sjeldent ute blant gjestene.

Men kanskje jeg får muligheten til det i år hvis noen som liker å lage mat kommer og tar fra meg en av mine arbeidsoppgaver??

Jeg skal slett ikke være vanskelig å overtale til å slippe taket i noe av det jeg har på min arbeidsliste.

Ikke så mye at jeg bare kan sitte på verandaen å kose meg i sola, men jeg frykter ikke for at jeg ikke kommer til å ha rikelig å gjøre likevel.

Det kunne vært fint å hatt noen arbeidsdager i uka som var litt kortere.

Det hadde nok kroppen min også satt pris på.

Copyright: Strikkekjerring

Det er ganske kult å jobbe på en Amerikansk Diner altså.

Det er ikke akkurat det du forventer å finne på et slikt lite sted, men sånn ble det nå etter at vi var ferdige med å pusse opp den gamle skolen.

Jeg holder nesten pusten av spenning og håp om at noen har litt eventyrlyst og liker seg like godt her som det vi og våre sambygdninger gjør.

Jeg kan garantere at den som har lyst til å komme å jobbe sammen med oss blir godt tatt i mot av befolkningen og vi skal gjøre vårt aller beste for at de skal trives sammen med oss.

Kjenner du noen som liker å lage mat og liker fjell og hav og vill natur, så tips dem veldig gjerne om at vi har ledig jobb hos oss.

Musikermannen er jo ikke helt tam, men sammen skal vi nok klare å holde styr på ham.

Eller…

Det har jeg jo prøvd i over 30 år uten egentlig å ha lykkes noe særlig, så jeg får vel heller si at man får ham gratis med på kjøpet hvis man bestemmer seg for å komme å jobbe hos oss.

Det er vel et tilbud ingen kan si nei til vel???

 

NYT FREDAGSKVELDEN!!

FØLG MEG GJERNE HER:

FACEBOOK: Strikkekjerring

INSTAGRAM: Strikkekjerring.blogg.no

 

12 kommentarer
    1. Du verden så klokt gjort! Kroppen din har fått alt for mye pryl, nok er nok.
      Masse, masse lykke til. 🍀👍👏👏

    2. Herlig frieri til arbeidssøkere 😊. Håper det napper ! Selv vil jeg nok helst komme på besøk, men åååååå som det frister 👍🤩

      1. Her må man ta (nesten) alle midler i bruk for å finne noen som kan komme og hjelpe oss i sommer.😅🤩
        Du er hjertelig velkommen når som helst.🥰

        1. Takk 😊. Sjøl jobba jeg på produksjonslinje som ung – det måtte da være en fantastisk mulighet å jobbe hos dere og få naturopplevelse med på kjøpet!

          Har en venninne med hytte på Dønna. Om jeg tar med bilen, er jeg langt unna dere da ?

          1. Da fortsetter du oppover Kystriksveien.
            Det er flere muligheter for å reise.
            Fra Sandnessjøen kjører du via Nesna til Kilboghamn og tar fergen derfra til Jektvik. Så kjører du 3 mil og da er du hos oss.🤗
            Det er også mulig å reise med hurtigbåt til Vågaholmen.

    3. Så fint det er, og dere får nok helt sikkert noen som ønsker og trenger jobb. Blir godt å få litt mindre å gjøre, og kanskje få nyte fritid litt mer 🥰

      1. Jeg håper virkelig vi får noen som kan komme og hjelpe oss å lage mat i sommer. Det trenger vi.🤗

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg