Lekre sokker – Norsk strikkeoppskrift

Gro Andersen har designet disse lekre sokkene, som i utgangspunktet er en herresokk, men med tynnere garn og pinner blir det en passende størrelse til dame.

Det er ikke alltid så lett å finne fine sokker til menn, så denne er lagret til senere bruk. 🙂

Pinne 3 og 3.5 gir mange muligheter for valg av garn. Jeg er glad i Sterk fra DSA og der er det så mange fine farger å velge i.

 

MØNSTER: VINTERRUTER

Copyright: Gro Andersen

Bare ved å bytte farger, blir det et helt annet inntrykk av sokkene.

Kanskje det må bli et par både til meg og musikermannen?

Han er den som virkelig bruker strikka sokker året rundt. Han går gjerne i shorts og “lester”, he, he….

Copyright: Gro Andersen

Vil anbefale dere å ta en titt og se på alle de andre fine mønstrene hennes også.

 

Finværet vi hadde i går, er brått snudd om til regn.

I morges var det litt vått ute, men det regnet ikke, så jeg benyttet anledningen til å gå ut og rake og rydde plenen i et par timer. Da jeg var ferdig på nedsiden av huset, fant musikermannen ut at han skulle “frese over” med mosefjernermaskinen. Vel, du kan si det sånn, at det kom opp så mye at jeg er pent nødt til å rake en gang til!

Jeg rakk ikke å få tatt mer før jobb i dag, så nå ligger det nå der i regnet. Jeg får håpe på litt pause i nedbøren i morgen formiddag, så får jeg raket det opp. Jeg har myyyyye igjen å rydde og rake på andre siden av huset, men værmeldingen er visst ikke på min side de neste dagene.

Restegarnsmatten vokser og jeg får brukt opp masse garn og da minker det i restegarnskassene mine.

Minstemann er ute og pusser videre på båten, men han dukker nok opp når Compani Lauritzen starter. Det har blitt et nytt favorittprogram her i huset på lørdagene. Da passer det fint å hekle noen runder til på matten.

 

ØNSKER DEG EN KJEMPEFIN LØRDAGSKVELD!!!

1 kommentar

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg