Lekre sokker – Norsk oppskrift

StrikkeUlla har så mange flotte oppskrifter.

Copyright: StrikkeUlla

Nå har hun kommet med et nytt mønster på sokker med brett og en fin hæl.

Når man ikke strikker vanlig vrangbord, kan det være lurt å strikke en brett på sokkene.

Da sitter de bedre på.

Hvis du liker sokker som ikke har for mye mønster og ikke vil strikke på de aller tynneste pinnene, er dette sokkene for deg.

Passe pyntet og ikke mange vrangmasker heller.

I tillegg er det laget mønster for smal og bred fot.

Det er veldig lurt.

Du kan ha en smal fot størrelse 38/39 eller en bred fot med samme skostørrelse.

Lengden på sokken bestemmer du selv.

Når sokken er ensfarget nede på foten, trenger du ikke å tenke på at mønsteret må stemme der.

Du kan også velge om du vil strikke denne hælen, eller strikke den hælen du vanligvis bruker.

Copyright: StrikkeUlla

 

MØNSTER: HONOKA SOKKER

GARN: PER TRYVING PT5 SPORT

PINNER: 3 MM OG 3.5 MM

STØRRELSER: S/M OG L

 

Copyright: Strikkekjerring

I går kveld måtte jeg bare avslutte bloggingen.

Det lynte og tordnet noe voldsomt, så jeg var redd vi kom til å bli strømløse, men det holdt heldigvis.

Det både haglet og blåste og uværet har fortsatt ut over natta, så det var vanskelig å sove.

På morgenkvisten begynte det heldigvis å gi seg.

Men det er bare 4 varmegrader ute, så det er vær for å fyre i ovnen.

Det blir fort kaldt i huset når det er så kjølig ute og det blåser ute.

Jeg har en lang dag på jobb i dag.

Jeg vil tro jeg er ferdig en gang etter klokken 21.

De første overnattingsgjestene har fått frokost og de neste kommer straks.

Så går dagen på løpende bånd i dag.

I kveld skal vi ha sykveld på jobb og det er åpen kafe.

Arbeidsfolkene skal også få middag i kveld og kaker skal bakes i dag.

Jeg håper dere alle har litt bedre vær enn oss i nord akkurat nå.

Hagl i slutten av mai er ikke noe særlig.

 

HA EN STRÅLENDE TORSDAG!!

FØLG MEG GJERNE HER:

FACEBOOK: Strikkekjerring

INSTAGRAM: Strikkekjerring.blogg.no

 

7 kommentarer
    1. Det hagler og blåser og regner her også. Var ille i natt, og skal være enda mer i dag, så det er ikke akkurat Kom mai, du skjønne milde 😉 3 grader her i dag tidlig.
      Så det blir innesysler, og da tar jeg tid til å lese litt blogger også 🙂
      Ha en fin arbeidsdag! <3

    2. Så utrolig mye å tenke på og vurder når man skal strikke sokker, da! 😀
      Ufyselig vær hos oss også. Jeg vurderer å droppe hytteturen vi er invitert med på. Det er meldt regn, regn og regn, og da har jeg det mye bedre hjemme. Her har vi til og med innedo!

      1. Været er virkelig trasig og det melder ikke noe særlig bedring i pinsehelga heller dessverre.😱

        1. Dårlig værmelding her også, og jeg har avlyst hytteturen vi skulle på. Orker ikke være stuvet inn i ei hytte med masse folk, og grue meg for hver gang jeg må på utedo… 😀 Dessuten må jeg jo lade til neste helg!

          1. Da er det like greit å være hjemme ja.😅
            Du trenger nok så mye lading som mulig til neste helg.🤩

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg