Lekre Julesokker – Norsk oppskrift

Fine sokker som passer både til jul og ellers er fine julegaver både å gi og få.

Copyright: Inger Berg

Inger Berg har designet disse flotte sokkene og det smarte med disse, er at de er laget for å passe flere forskjellige garntykkelser.

Det synes jeg var bra.

Da kan du legge opp alt fra 48 til 60 masker og få dem til å passe til både små og store føtter, alt etter hvilket garn du velger.

Oppskriften er også på norsk, så den skal være grei for alle å strikke.

Fargene kan man jo også variere og bruke det man liker best.

Copyright: Inger Berg

 

MØNSTER: VESTENFOR MÅNE

GARN: VIKING SPORTSRAGG, SANDNES PERFECT ELLER TYNNERE SOKKEGARN

STØRRELSER: S-XL 48-60 MASKER

PINNER: 3.5 MM

 

Vet dere hva??

Jeg har faktisk bare to (2!!!) julegaver igjen å kjøpe.

Det verste er å finne ut hva man skal kjøpe til de forskjellige.

Når det er gjort og jeg har funnet det jeg skal ha, er det altså bare velstand.

Jeg er svært glad i å nettshoppe julegaver.

Da kan jeg sitte her i ro og fred med tekoppen min og lete etter det jeg skal ha.

Når vi bor slik vi bor, er det veldig kjekt å handle på nett.

Nabokommunen (der jeg egentlig kommer fra) ligger på topp i netthandling og det er nok ikke så rart.

Med mange øyer og langt til nærmeste by, er det enkelt å handle det man trenger på nett.

Når vi er i byen, har vi ofte en lang handleliste av ting vi trenger både privat og på jobb.

Å da skulle løpe rundt å handle masse julegaver i tillegg, blir bare stress og mas og Musikermannen får etterhvert et noe merkelig uttrykk i ansiktet og foreslår stadig merkeligere ting å handle.

Det er litt sånn at han ønsker å ta det første og beste å kjøpe i den kurven han møter først når han kommer inn på kjøpesenteret.

I år har jeg spart ham for den terroren det er å gjøre julehandel i fullstappede butikker før jul.

Men den største bommerten gjorde vi da ungene var små.

Da fant vi ut at vi skulle reise til mamma og handle en lørdag i desember, med en 1- åring og 3-åring på slep.

Du snakker om å være blåøyd!

Jeg tror muligens det ble kjøpt 1 julegave den dagen!

Du kan si det sånn at vi lærte “The hard way” at det ikke var særlig smart.

Svette unger og foreldre i tykke vinterklær i trange butikker med masse kø hører slett ikke sammen.

I går kveld tok jeg en kraftinnsats og fikk opp julegardinene på kjøkkenet og i stua.

Bilder skal dere få se når jeg har fått adventsstjerna og litt ting på plass i vinduene.

I dag skal Musikermannen på filmopptak faktisk!

Han skal gjøre intervju og gjøre opptak av noen skolebarn for et filmteam som er i kommunen for å lage en promoteringsfilm.

Så morgenen har vært brukt til å finne fram det han trenger, så han er straks på tur ut døra.

Jeg skal jobbe og bake litt mer i ettermiddag.

 

HA EN HERLIG TORSDAG!!

FØLG MEG GJERNE HER:

FACEBOOK: Strikkekjerring

INSTAGRAM: Strikkekjerring.blogg.no

 

 

8 kommentarer
    1. Jeg har begynt å handle på nett jeg også. Og som du sa, man kan gjøre det i fred og ro. Her på filippinene er enda verre når det er desember måned. Kø og kaos. så jeg er glad for at det finnes netthandel:)

      1. Det er veldig kjekt å kunne handle hjemmefra.🤗
        Ikke noe stress og mas og hvis man ikke finner det i den ene butikken, finner man det alltid et annet sted.😀

    2. Flotte sokker, og fine gaver å gi til noen. Elsker å nettshoppe gaver jeg med! Har to igjen. Og hva finner man på til folk som har alt. Skal lete litt til. Julegardinene er oppe. Skal finne fram stjerna jeg heklet. Ferdig med stjerna som ble bestilt.

      1. Det er jo det som er så vanskelig. Å finne noe å kjøpe som folk trenger.🤗🎁
        Min Hekla julestjerne kommer også opp i dag.🌟🤩

    3. Fine sokker! 😀
      Jeg handler på nett, men synes det er koselig å gå i butikker og handle julegaver. Men da må jeg gå helt alene, ellers finner jeg ikke noe 😁
      Mannen liker best å handle på nett 😉
      Han hadde sine ærend i dag, og jeg fikk handle for meg selv, og treffe Kari 😀

      1. Hvis jeg ikke har en liste på 30 julegaver og jeg har god tid, er det koselig å gå i butikker å titte.
        Det er bare så sjelden at de 2 tingene sammentreffet.😅😂
        Så koselig at dere har møttes i dag.🥰🎂

    4. Åssen gikk det med husvask og hybelvask? Fikk du både vaska og handla? Førr ei dame!!
      Har fått hengt opp noen lyslenker og diverse ute idag. Tar ikkje på lys før lørdags ettermiddag. Dukka opp et “granbarhjerte” og en krans med lys i. Hadde glømt at det var kjøpt i fjor. Koselig overraskelse. 😆
      I helga blir det å lage to Delfiakaker, til et barnebarn og en svigersønn. Har fått en ventet bestilling fra begge to.
      I dag fikk eg garn i posten til julehåndduken. Vi har desverre mistet garnbutikken vår. Når håndduken blir ferdig blir den liggende i depotet til neste jul.
      Flotte sokker du la ut. Men nå må eg ta en pause. Fin kveld til deg. 🎅🏼

      1. Vi er ikke ferdige enda, men vi har fått pakket mye og vasket en del. Resten tar vi på søndag.🤗👍🏻
        Det er hyggelig å finne igjen pynt man har glemt av.
        Det gjør jeg hvert år.😂🙈
        Kos deg med pynting til helga.🥰🌟

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg