Lekker kort poncho :-) + Legebesøk

I morges skulle musikermannen til legen, så da hadde jeg ikke bil. Vanligvis kjører vi sammen på jobb, så i dag gikk jeg på jobb i et nydelig septembervær. Litt småkaldt er det på morgenen, så jeg skulle gjerne hatt en slik poncho på meg, men siden jeg ikke hadde det, ble det min Riddarigenser i stedet.

Denne ponchoen er helt nydelig og fins i det nye Rowanmagasinet, sammen med flere andre flotte design av Martin Storey.

Copyright: 2020 Rowan Yarns

 

Passe tykk og varmer godt over skuldrene. Man kan jo også strikke på litt ekstra lengde hvis man vil.

Copyright: 2020 Rowan Yarn

 

MØNSTER: PLUME

GARN: ROWAN ALPACA SOFT

PINNER: 3.25-4 MM

STØRRELSER: 102-117 CM

 

Denne havnet på lagringslista mi. 🙂

 

Musikermannen har i dag vært hos legen. I sommer kollapset ryggen hans og etter 2 sykehusbesøk, fant de ut at han har prolaps i ryggen, fortetninger i ryggsøyla og rundt dette var det blitt betennelse. (Inni hampen vondt med andre ord!)

Nå er betennelsen blitt bedre, men resten blir jo ikke borte. Han skal derfor til vurdering for operasjon og skal i mellomtiden gå til fysioterapi.

Men det største problemet er pusten hans. Han har fått påvist astma og går på astmamedisin, men lungetesten i dag viste at det står dårlig til med lungene hans. Han skal nå gå på en ny medisin og har fått tatt blodprøver for å avdekke allergier og skal tilbake om 1 måned for å se om det er bedring på lungetesten. Det kan også være kols, så derfor følger de ekstra nøye med og hvis det ikke er bedring, skal han sendes til sykehus. Mye rusk på kroppene våre for tiden, kan man si.

For min del er det lavt stoffskifte (som trenger medisiner og hyppige kontroller), mangel på vitaminer og jern og en del gale verdier på andre hormoner i kroppen, som skyldes høyt stress over lang tid. Her må det nok gjøres noen grep hos oss begge to.

Enda godt at sommersesongen er over, selv om vi har mange selskaper og arrangementer også nå i september, er ikke dagene like lange som i sommer, så det blir tid til å puste litt inni mellom.

 

I dag er det brødbaking og kakebaking, før jeg skal i gang med å pakke opp garn, krydder og sjokolade. Det kom inn en ny pakke med posten i dag, så jeg har masse nytt som skal pakkes opp og prises.

I ettermiddag er det fotballtrening på minstemann etter at det endelig ble fjelltur på ham i dag. Det skal også være foreldremøte på skolen, så dagen er egentlig ganske oppfylt.

 

HÅPER DU FÅR EN STRÅLENDE ONSDAG!!

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg