Legg merke til detaljene

Siden jeg likevel satt i sofaen med feber i går kveld, kunne jeg like så godt pine meg selv litt ekstra.

Copyright: Strikkekjerring

Ved første øyekast ser dere kanskje ikke det jeg vil fortelle om??

Men nå skal dere høre her altså, he, he…

Jeg tok for meg alle de bittesmå restene jeg hadde.

De minste var bare ca 15 cm lange.

Jeg sorterte dem aller først etter lengde.

Som dere ser, strikkes denne ruten på skrå og da trenger man både korte og litt lengre trådender for å strikke en rille.

Copyright: Strikkekjerring

Se bare her!

Ingen skal si at jeg ikke bruker opp alle restene mine.

Men skrekk og gru!!

SÅÅÅ mange tråder det ble å feste!

2 tråder for hver rille og i noen av rillene måtte jeg skjøte sammen flere rester for å få nok.

Du vet, når det har vært knuter i nøstene og man må klippe av tråden.

Hvis ikke dette er selvpining, så vet ikke jeg, ha, ha…

Men når jeg likevel satt der med feber og ikke var brukanes til noe annet, kunne jeg like godt bruke opp absolutt alle smårester.

Nå har jeg igjen ett helt nøste beige Falk og ett halvt nøste med noe grå merinoull av all superwash/merinoulla.

Nå kan dere bare si at jeg har vært veldig flink for det synes jammen jeg selv også, ha, ha…..

Normalt sett hadde man kanskje lurt disse smårestene i søpla når ingen så på, men som dere ser, har jeg beviset på at jeg ikke har gjort det, selv om jeg angra litt når alle trådene skulle festes, sukk….

Denne ruta skal settes sammen med flere og hekles sammen til et teppe.

Copyright: Strikkekjerring

Ute er det bitende kaldt.

Det har slutta å snø, men det er 13 minusgrader og tendenser til isflak på havet.

Normalt sett er bobleanlegget litt lenger inne i fjorden i gang på vinteren siden det er ganske stort utslipp av ferskvann i havet.

Det skal gjøre at det ikke fryser, men det er mulig at det burde vært økt litt farta på nå som det er så kaldt.

De første årene vi bodde her, frøs isen over fjorden, så da kunne man ta med sparken og pikke ett hull i isen og drive med isfiske.

Det eneste som var åpent, var en råke der ferga gikk frem og tilbake.

Men etter at bobleanlegget kom, har det bare vært litt isflak når det har vært på det kaldeste.

I morges hadde en av bilene til arbeidsfolkene frosset og blitt tom for strøm, så vi måtte innover igjen for å hjelpe ham å få start på bilen.

Formen er heller sjaber, men jeg er nødt til å dra på jobb og gjøre unna litt noen timer.

Jeg får heller sette meg ned litt og fylle på med paracet utover dagen.

Det blir neppe den store farta på meg, så det kan nok heller minne om sånn Gå-sakte-aksjon, frykter jeg for.

 

NYT TIRSDAGEN!!

FØLG MEG GJERNE HER:

FACEBOOK: Strikkekjerring

INSTAGRAM: Strikkekjerring.blogg.no

 

 

 

14 kommentarer
    1. Morn. Eg bli helt skremt av deg. Du skulle jo ha ligge rett ut og latt kroppen bestemme. Den ville nok ha bestemt at nok er nok. Kan ha alt for sterk vilje…du skal vare i mange år enda.
      God bedring, krysser fingrene for deg. 🤞🏼🌸

      1. Jo, jeg gjør bare det som er høyst nødvendig, så jeg tar det ganske så rolig.😅 Det er lite fart i kroppen akkurat nå.😨 Men det blir nok bedre etterhvert.🤗👌🏻

    2. du er flink og tøff som greier å jobbe litt tross feberen .
      Et tips til disse små nøstene dine ,knyt samme alt du har uansett garntype små eller lange biter,når du har noen nøster kan du ta 4 eller 5 nøster og så hekler du så bredtt som du vil ,jeg har laget 2 tepper til hver side av sengen på den måten ,alt av garn blir brukt og teppene blir fargerike og gode ,jeg lot et nøste være i en farge som fulgte hele teppet :=) bare et tips jeg lærte av ei gammel dame som ikke er blandt oss lengre

      1. Veldig lurt!🧶👌🏻
        Jeg har heklet noen runde matter med flere tråder som vi har på overnattingsrommene og jeg hadde nok trengt flere, så i neste runde får jeg ta fram garn som kan passe til det tenker jeg.🤗🧶

    3. Synes det er gøy og feste tråder.. 🤩Avslapping kaller jeg det. Men det er en flott metode du viser med restegarn. Men riller, herregud jeg hata det da jeg gikk på skolen.
      Så du pulloveren Solliv strikket, på bloggen sin? Jeg synes den var lekker, og jeg skrev ut mønster og hold deg fast. Har 8 nøster Drops Air. Når jeg er ferdig med teppet og Stjerneduken, blir det pullover.
      Fortsatt god bedring, håper at dere snart blir friske. – 8 grader her og sol.

      1. Hjelpes!😱
        Vet ikke om jeg tør å gå inn i bloggen hennes å se på den.😨🤣
        Men jeg må nok inn og ta en titt. Har ventet på at hun skulle legge ut bilde av den.🧶👌🏻

    4. Det må ha vært et skikkelig tålmodighetsarbeid med alle de trådene du måtte feste! Flinkis! Og god bedring til deg!
      Vakkert bilde med rosaskjær! ❤️

      1. Det var det, skal jeg si deg.😅
        Men nå er det heldigvis gjort.😨👌🏻
        Ja, himmelen var vakker i morges.🥰

    5. Ja dette arbeidet skal du ha skryt for !! Skikkelig tålmodighetsprøve med så mange tråder å feste 😱
      Håper du kommer igjennom dagen på jobb uten å bli helt ødelagt….klem og god bedring 🫠

      1. Ja, det var et møysommelig arbeid før jeg fikk festa alle trådene.😅🧶
        Men nå er det gjort og alle de små restene er borte vekk!👏🏻💪🏻

    6. Så lurt å strikke sånne ruter. <3 Gleder meg til å se det ferdige teppet satt sammen av disse rutene. Du har jo virkelig fått fart på garnslankinga.:))

      1. Ja, jeg tror det kan bli fint jeg.🧶👌🏻
        Nå skal jeg straks i gang med neste garntype, så nå går det unna.😅😂👌🏻

      1. Takk for det.🤗
        Ja, det blir hvertfall fargerikt.😅🧶
        Godt å bli ferdig med all den trådfestinga.😨

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg