Langt om lenge….

Du slette tid!

Copyright: Strikkekjerring

Jeg har altså klart å bruke en hel evighet på disse sokkene, men etter et krafttak i dag, ble de ferdige til slutt.

En del av grunnen er at det er mye mønster som ikke repeterer seg selv, men den største grunnen er at jeg stadig har strikket feil og har rekket opp mange ganger.

Man kan vel si at jeg har strikket disse sokkene minst 2 ganger.

Det er jo ikke sokkene sin skyld, men ene og alene min skyld, he, he…

Nå er det heldigvis langt om lenge ferdige og jeg tviler på at de blir strikket på nytt.

De er veldig fine, men tidkrevende, så jeg håper hun som skal ha dem sliter lenge på dem, ha, ha..

Her er det både strikket blondekant øverst og “gammeldags” hæl, siden det var den hælen som var i mønsteret.

Det er lenge siden sist jeg strikket en slik hæl.

Mønsteret var egentlig et Påskemysterium for noen år siden, så nå kan jeg si at jeg har strikket dem jeg også.

Mønsteret er på norsk, så faller du for fristelsen, er det bare å sette i gang.

Jeg har strikket disse i Mini Sterk for å få strikkefastheten til å stemme.

Copyright: Strikkekjerring

 

MØNSTER: PÅSKESOKKMYSTERIET 2018

GARN: RAUMA 2TR. GAMMELSERIE. JEG HAR STRIKKET DISSE I MINI STERK

PINNER: 2.5 MM

STØRRELSE: 38-40

 

Nå kan jeg trekke et lettelsens sukk når sokkene er av pinnene og jeg kan fortsette med andre ting.

Før jeg starter på noe nytt, skal jeg fortsette med litt nålebinding og brodere litt på løperen jeg holder på med.

Det er litt sånn tankeløst arbeid og det kjenner jeg at jeg trenger nå.

Vi er kommet til 3. mai og på denne dag i 1986 holdt Norge for første gang den internasjonale finalen i Eurovision Song Contest, eller Grand Prix som vi kalte det da.

Bobbysocks hadde vunnet med “La det swinge” året før og vi gikk vel i mer eller mindre lykkerus i ett år etterpå, mens Åse Kleveland og teamet rundt henne hadde en stor jobb med å planlegge finalen som gikk i Bergen.

Husker du hvem som vant i 1986?

Det gjorde 14 år gamle Sandra Kim med “J`aime la vie”.

Hun ble en stor stjerne i etterkant og det var nok ikke bare enkelt å bære på hennes unge skuldre.

I den tiden satt alle klistra til skjermen og fulgte nøye med og vi skrev opp poengene og regnet sammen for å holde oversikten.

I dag er det fremdeles mange som er fan av programmet, men det er nok ikke hele befolkningen som følger med lenger.

Når man har fått mange TV-kanaler å velge blant, kan man se det som man interesserer seg for,

men i den tiden var det NrK og kun det, så da fikk man se det som gikk på TV den kvelden om man interesserte seg for det eller ei.

I fjor var det Ukraina som vant, men på grunn av Russlands invasjon i landet, kan finalen ikke holdes i Ukraina, men den blir i stedet avholdt i London i Storbritannia med den store finalen 13. Mai i år.

Skal du se på??

 

HA EN RIKTIG FIN KVELD!!

FØLG MEG GJERNE HER:

FACEBOOK: Strikkekjerring

INSTAGRAM: Strikkekjerring.blogg.no

 

 

8 kommentarer
    1. Så utrolig fine sokker, – nydelig både farger og mønster. Skjønner at det må ha tatt tid og konsentrasjon.
      Jeg husker også veldig godt Eurovision fra Bergen og Sandra Kim. De sa hun var 15 år, men var egentlig bare 13. Dagen før finalen kom jeg sammen med klassen min (8.kl.) hjem fra leirskole med båt inn til Bergen. Det var varmt, nydelig solskinn og tettpakket med folk i byen, og i bakken ned fra Johanneskirken var det lesset på med snø hentet fra fjellene til det som var en kuriøs skihopp-konkurranse.
      Under selve finalen var det enkelte som hadde fått TVen med seg ut i gata for å se på, siden det var så tropevarmt.
      Gode minner og opplevelser, og ja, – jeg skal se både semifinalen og finalen i år også 😉

      1. Så herlige minner!🤩🥰
        Kan tenke meg at det var mye å se og oppleve de dagene i Bergen.😍👌🏻
        Vi har vokst opp i en fin tid altså.😍
        Det er mange som har ønsket seg å være unge på 80-tallet.😍

        1. Ja, 80-tallet var helt topp! Pastell-farger, patentstrikk, Ball-genser, høyt hår, og ikke minst… – Den beste musikken 😉

    2. I 86 husker jeg mest den norske finalen. Ketil Stokkan vant med Romeo. Jeg var på mitt første stevnemøte den kvelden. Rose’ vin, pizza og Grand Prix på TV: Romeo vant både jenta og showet.
      Om jeg skal se på i år? Tviler, men jeg synes Norges bidrag er skikkelig fin, så jeg kommer til å følge med på hvilken plassering den får.

      1. Ååå, skjønner at du ikke kan glemme den finalen.🥰🤩
        Kjetil Stokkan kjenner vi godt til. Vi har sendt ham på en del oppdrag gjennom artistbyrået opp gjennom årene.🎸🎤

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg