Langt om lenge FERDIG

Jeg har holdt på med denne sommertoppen i en hel evighet.

Copyright: Strikkekjerring

Både fordi jeg har hatt det travelt, men også fordi jeg har strikket feil og har måttet strikke bakover en del ganger.

Det som egentlig ser ut som en veldig enkel topp, er litt mer komplisert enn man skulle tro.

Ikke fordi den er vanskelig å strikke, men den inneholder en del konstruksjoner i designet som gjør at du må følge med og telle omganger for at alt skal stemme med hverandre.

Det gjør at du må følge med og passe litt ekstra på.

Mønsteret i seg selv er veldig enkelt og det er også veldig godt forklart, så du skal ikke se mørkt på å starte på denne.

Jeg kom sent hjem i går kveld og da laget jeg litt middag til oss og etter det satt jeg i sofaen og strikket resten av kvelden.

Det er min måte å “lande” på etter travle dager.

Plutselig så jeg at jeg var nesten ferdig med siste ermet og fant ut at jeg skulle strikke den vridde vrangborden før jeg tok kveld.

Copyright: Strikkekjerring

Mens jeg spiste frokost festet jeg de siste trådene og har fått dampet den.

Den ser kanskje litt merkelig ut når den ligger slik, men jeg kan love deg at den ser ikke merkelig ut når den kommer på.

Da sitter den helt perfekt og halsen blir mer rundt foran samtidig som lengden bak blir akkurat like lang som foran når du har den på.

Et veldig smart design som du merker når du har plagget på deg.

Det er også strikket vendepinner på ermet slik at det blir en ermekuppel og det gir en veldig fin fasong på ermet.

Jeg har strikket min i 1 tråd Baby Merino og 1 tråd Kid-Silk.

Den ble litt tykk, men jeg frykter for at jeg kommer til å få mye bruk for den.

Akkurat nå bøtter det ned fra himmelen og det er under 5 varmegrader og nysnø i fjellene, så vi trenger nok plagg som ikke er for tynne.

Jeg har planer om å strikke meg en annen sommertopp i litt tynnere garn, hvis vi skulle være så heldige å få noen soldager i sommer.

Mønsteret til denne her er på norsk, så du skal bare prøve deg du også.

Copyright: Strikkekjerring

 

MØNSTER: SHORE TEE

GARN: BABY MERINO FRA DROPS OG KID SILK

PINNER: 3 MM

STØRRELSER: 1-5 94-129 CM I OVERVIDDE

 

Arbeidsdagen i går ble lengre enn jeg hadde tenkt og i dag er jeg i gang med dagens middag som er saltkjøtt med kålrabistappe og poteter og med riskrem og rødsaus til dessert.

Det er mye som skal forberedes til en travel dag.

Været er dårlig, så jeg synes synd på de stakkars folkene som har ligget i telt på teltplassen i natt.

Datter og far fra England som er på Nord-Norge feire og sykler seg nordover.

Faren er fra England, men bor i Australia, så han er nok vant til ett litt annet klima.

De satte stor pris på en varm dusj i går kveld etter en lang dag på sykkel i dårlig vær.

Værmeldingen er ikke den beste de neste dagene heller og de skal helt til Lofoten.

En heller hustrig opplevelse.

Vi får håpe været bedrer seg litt slik at de får sett fjelltoppene de ønsker å se.

 

 

HA EN FIN 1.PINSEDAG!!

FØLG MEG GJERNE HER:

FACEBOOK: Strikkekjerring

INSTAGRAM: Strikkekjerring.blogg.no

 

15 kommentarer
    1. Genseren ble helt nydelig og fargen er lekker.
      Mye jobb med å holde styr på alt, det ser jeg. Men det er jo gøy å tenke litt når man strikker også, bare rett og rett og rundt og rundt. – blir jo veldig kjedelig.
      Ha en fin dag! 🌺🌻

      1. Det har du helt rett i.
        Å strikke x antall centimeter rettstrikk blir kjedelig så det er bra at det er noe som skal gjøres underveis.🤩👌🏻🧶

    2. Toppen ble lekker, og jeg synes ikke du har brukt lang tid på den. Du er super-rask strikker.
      Får håpe dere får bedre vær snart, for i det været du beskriver tror jeg jeg ville ha valgt noe varmere enn den toppen. Jeg sitter med pledd over skuldrene her inne ved spisebordet og her skinner sola og det er 13 grader ute,

    3. Gratulerer med ferdig strikkeprosjekt😃Den toppen var virkelig fin,må settes på den allerede laaaange strikkelista mi🙈Ønsker deg en fin pinse🥰

      1. Tusen takk!🤩🧶
        Ja, det må du gjøre.👌🏻
        Strikkelistene mine blir også lenger og lenger.🤣
        En fortsatt fin pinse til deg også.🤗

    4. Skal man feriere i Norge må man nok være forberedt på å ha med seg klær til alle værtyper, noe jeg har erfart selv. Da har jeg hatt en lun bil i stedet for å sitte på et sykkelsete. Sommertoppen din ble skikkelig lekker, og jeg likte veldig godt mønsteret på den. Her skinner solen i dag, men det blåser nordavind fra alle kanter så det er ikke direkte varmt. Ønsker deg en fortsatt fin søndag, klems 🤗

      1. Det skal være sikkert og mai er en ustabil måned å feriere i, særlig på sykkel.😅
        Godt dere har litt bedre vær enn oss i pinsa.🤗🌸🌞

      1. Jeg satser på at vi får sommerværet fra Sankthans og ut august.🤩🌞🌸
        Så da skulle det ligge til rette for at du får godvær i ferien.🥰

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg