Lag Sommershortsen selv – Gratis mønster

Sola er tilbake hos oss igjen, etter litt regn i går.

Da er det bare å finne fram shortsen igjen.

Copyright: Garnstudio

Hva sier du??

Har du ikke shorts??

Næmmen! Da kan du faktisk lage den selv med litt garn og en heklekrok.

Det er bare å sette i gang.

Her kommer nemlig gratis mønster til 2 herlige shorts.

 

Mønster: Elly May

Garn: Safran

Krok: 2.5 mm

Størrelser: S-XXL

 

Copyright: Garnstudio

Man kan godt hekle i spreke farger.

Garnet fins i mange fin farger, så da kan man velge helt selv.

Å hekle går kjapt, så det går ganske så fort å lage sin egen shorts.

 

Mønster: Beach Comfort

Garn: Safran

Krok: 2.5 mm

Størrelse: S-3XL

 

Hos oss er det full fres på morgenen.

Arbeidsfolkene har fått frokosten sin og det har også koselige tyske turister som har overnattet i natt.

De skal nå snart reise videre på sin ferd her i nord.

I dag har jeg også en catering med snitter å levere, men først må det handles litt mer.

Det går unna på maten hos oss, så det trengs stadig påfyll, ha, ha….

Men i dag skal vi også være litt hjemme og nyte godværet før arbeidsfolket kommer tilbake til middag i kveld.

Fra i morgen av blir det gratis ferge rundt oss.

Det blir en gledens dag og vil nok øke trafikken enda mer.

Det blir ikke gratis ferge rett ved oss, siden den har over 100 000 reisende i året, men tross alt er det en kortere tur enn det er på de andre sambandene, så vi gleder oss likevel.

Da kan vi ta bilen med og reise gratis til svigermor på besøk og det har til nå vært en dyr skøy.

Jeg unner virkelig de som bor i øyene å få gratis ferge!

Nei, nå prater/skriver/skravler jeg meg heeeelt bort her!

Jeg har jo en jobb å gjøre og det er garantert ingen andre som kommer og gjør den, ha, ha….

 

HA EN NYDELIG SOMMERDAG OG TAKK FOR BESØKET!!

 

Følg meg gjerne her:

Facebook: Strikkekjerring

Instagram: Strikkekjerring.blogg.no

 

4 kommentarer
    1. Nå fikk jeg faktisk litt 50-talls vibber av shortsen. Så nemlig igjennom noen gamle strikkebøker som mamma hadde fra den tiden, og der var det faktisk oppskrift på en lignende shorts 😉

      Du er ikke arbeidsledig skjønner jeg, og det er vel bra det. Så bra med gratis ferge, for det koster vel antagelig ikke så lite ellers. Lenge siden jeg har tatt det, så jeg er ikke oppdatert. Ha fin torsdag 🤗

      1. Det kan jeg tro.😊
        Slike var nok populære på 50-tallet, ja.🧶 Det er godt at de som har dyrest reisevei får gratis ferge. Det ryker mange tusenlapper i fergeruter her i området i året.

    2. Så bra med gratis ferge og du kan besøke svigermor. Her har jeg barnebarn på besøk og tapt i monopol! Nå skal vi nyte lutefisk og været er bra. Sola kom fram igjen! 😁

      1. Ja, det er virkelig godt at de som bor slik at de har veldig dyr ferge, nå får reise gratis.🤗Koselig at du har besøk.😊Kos dere masse!😊

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg