Kvensokken – Gratis oppskrift

Etter å ha festet mange tråder, ble de til slutt ferdige.

Copyright: Strikkekjerring

Det er jo omtrent komplett umulig å prøve å ta bilder uten at det er en katt eller hund som klarer å snoke seg med…

Denne gang var det den eldste kattepusen som ville ha litt ekstra kos og da klarte hun å snike seg med, he, he…

Kvensokken har vært et skikkelig gøy prosjekt å strikke altså!

Her må man bare gjøre som det står og det skjer stadig noe nytt i mønsteret, så de er på ingen måte kjedelige å strikke.

En god del restegarn forsvant det også og til sammen veier disse 133 gram.

Ikke det store innhugget i garnkassene, men gram ut er gram ut.

I fasongen kan de jo minne litt om skaller, med den ekstra tuppen på tåa og det gjør dem jo litt ekstra morsomme.

Å lære seg noe nytt er alltid gøy og de er slett ikke vanskelige å strikke.

Det er bare mange tråder å feste til slutt.

Gratis oppskrift finner du under bildet her.

Copyright: Strikkekjerring

 

OPPSKRIFT: KVENSOKKEN

GARN: VIKING SPORTSRAGG

PINNER: 3.5 MM

STØRRELSE: 38-39

VEKT: 133 GRAM

 

Som dere ser, skinner sola godt hos oss, men jeg har holdt meg innomhus de 3 siste dagene.

Feberen og hosten vil slett ikke slippe taket og nå har det satt seg skikkelig i lungene.

Med 39 i feber i morges, var det bare å avlyse dagens møte og andre gjøremål og holde seg på sofaen.

Jeg får gjort unna litt kontorarbeid mens paraceten virker og ellers så ligger jeg for det meste og dormer sammen med hunden.

Jeg er rett og slett helt ubrukelig og håper dette viruset slipper taket snart.

Jeg har mye i kalenderen denne uka, så jeg må bli frisk og det FORT!!

Mellomstemann skal også flytte denne uka.

Han trenger hjelp med både flytting og rundvask, så at jeg ligger på sofaen passer veldig dårlig.

Men det er lite vits i å irritere seg over det, før eller siden går det uansett over.

Det finnes verre ting her i verden, tross alt.

 

HA EN FORFRISKENDE MANDAG!!

FØLG MEG GJERNE HER:

FACEBOOK: Strikkekjerring

INSTAGRAM: Strikkekjerring.blogg.no

 

 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg