Kvelden før kvelden

Endelig er alt på plass og julefreden kan snart senke seg i heimen.

Copyright: Strikkekjerring

Juletreet er pyntet, gulvene er vasket og julematen er kommet i hus.

Da gjenstår det bare å få hjem de 2 eldste sønnene og svigerdatter, så er alt komplett til jul.

Minstemann er kommet hjem for flere dager siden og vurderer at han skal pakke inn julegavene snart.

De som er godt gjemt i klesskapet hans og som ingen har hatt tilgang til de siste dagene.

Det har lurt seg noen pakker under juletreet, men resten skal legges under treet på Julaften.

Det blir sen Nissegrøt i år, men jeg har hørt at fint folk spiser sent, så da skulle det vel passe fint, hi, hi…

Nei, grunnen er nok at svigerdatter jobber seinvakt, så da blir det sein Nissegrøt i år.

Copyright: Strikkekjerring

I dag har det snødd og snødd, så det har vært brukt noen timer utenomhus for å måke og brøyte i dag også.

Brøytekantene begynner å bli veldig høye og huset vårt ser nærmest ut til å drukne i snø.

Men hunden vår bryr seg ikke, annet enn at hun vil ut med en gang det begynner å fyke og blåse snø.

Vi har vært ute og gått en tur i snøen, som seg hør og bør når man har hund.

Jeg vet ikke om jeg kan huske at vi har hatt så mye snø til jul, noen gang.

Copyright: Strikkekjerring

Musikermannen har funnet fram gitaren og klimprer på litt julesanger, mens jeg vurderer om jeg snart skal begynne å koke på grøten.

Musikermannen er ikke så glad i grøt, men han spiser pliktskyldigst en liten skål Lillejulaften.

Jeg skal nok finne fram litt spekemat og hjemmebakt flatbrød også, tenker jeg.

Copyright: Strikkekjerring

Ribba er tint og ligger ferdig krydret til i morgen, så det meste skal være på stell nå.

Alle julegaver er levert, men jeg har fremdeles en igjen å pakke inn.

Til Musikermannen, ja.

Det har jeg ikke fått gjort enda.

Copyright: Strikkekjerring

Det gamle bakstetrauet er fylt med frukt og twist, så gjenstår det å se hvem som er gode på å verne om sine favoritter her.

Fast tradisjon er også å se “Kvelden før kvelden” på NrK og så klart Grevinnen og Hovmesteren.

Det kan man ikke gå glipp av.

Nå håper jeg alle dere er ferdige med pynting og vasking og at dere nå kan senke skuldrene og bare nyte juledagene.

 

NYT KVELDEN FØR KVELDEN!!

FØLG MEG GJERNE HER:

FACEBOOK: Strikkekjerring

INSTAGRAM: Strikkekjerring.blogg.no

 

 

 

10 kommentarer
    1. Stemningsfulle bilder 🙂 Ja kvelden før kvelden er en fast og fin tradisjon. Likte det koselige toget under juletreet 🙂 Ha en fin lillejulaften 🙂

    2. Vakkert..nydelig pyntet hus ute og inne..
      Du er flink og har teft på det som er pent. Fint å se, treet var utrolig fint..
      Så da kan jula komme hos dere når alle ungene er i hus <3

      1. Godt når man er kommet i mål i år også.🎁🎅🏻🎄 Endelig er alt ferdig og alle unger er kommet i hus.🤩🥰

      1. Det er det viktigste av alt i jula.🎅🏻🎄🌟
        Masse julekos og full avslapping.🎅🏻🌟🎁🎄🤩

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg