Kulesokker – Norsk oppskrift

Påskesokker i herlige farger som er som skapt for restegarnet.

Copyright: Birkebolla_strikk

Jeg kikker ned i kassen min, men må riste på hodet for der er verken garnet eller fargene som passer.

Sukk! Det var da som bare!

Men jeg kan jo ikke feige ut slankinga mi riktig enda.

Kanskje du har både garn og pinner som passer til å strikke disse?

Da finner du norsk mønster i linken under her.

Sokkene strikkes ovenfra og ned og er passe tykke til å ha i joggeskoene som kanskje noen av dere er så heldige at dere kan bruke nå?

 

MØNSTER: KULESOKKER

GARN: MINI STERK

PINNER: 2.25 MM

STØRRELSE: DAME LITEN, DAME STOR

Copyright: Strikkekjerring

Det mangler ikke på påskestemning ute hos oss i dag.

Etter jobb, gikk jeg rett inn i gangen og tok på meg vinterklær og tok hunden med meg ut på tur slik at jeg kunne kjenne litt på de aller siste solstrålene i ansiktet før sola forsvant.

Dessuten var jeg sliten etter mange travle dager nå, så da er det ikke vits i å sige ned i sofaen først.

Da blir det veeeeeldig tungt å skulle reise seg opp igjen for å gå tur.

Ikke vet jeg om Musikermannen hadde tenkt det i omvendt rekkefølge, men han har hvert fall slokna på sofaen her.

Jeg kjenner at det frister å gjøre det samme, men det er sikkert best å heller ta en tidlig kveld her.

Copyright: Strikkekjerring

I kakedisken gikk det unna på kakene i dag og både Firkløverkaken, Islandskaken og Oreokaken som jeg hadde bakt fikk føtter å gå på.

Hamburgere og annen mat gikk også godt unna, så det var nok å gjøre.

Morgendagen skal brukes til rydding og vasking for nå er det ikke mye krutt igjen i denne kroppen.

Ikke tror jeg det er særlig mye igjen i Musikermannens kropp heller, så jeg har ikke tenkt å prøve å piske ham rundt mer i dag.

Da tror jeg det er bedre at han får seg en tur i Musikerbua si når han våkner til liv og så får jeg se om jeg finner noe mat å lage til kvelds.

Copyright: Strikkekjerring

Istappene som henger utenfor vinduene i Dineren ser ut som drapsvåpen som henger der til skrekk og advarsel, temmelig ubegrunnet.

Vi er så heldige å ha bare hyggelige gjester, så slike trusler har jeg vel egentlig ikke så bruk for.

Men de er nå slett ikke så verst å se på, så de skal nå få lov til å henge der til våren kommer og tar ett oppgjør med dem.

Det blir sikkert et durabelig basketak utenfor veggen, men før eller siden må de gi slipp de også.

Foreløpig leder de sterkt den kampen og vokser seg bare større og sterkere for hver dag som går.

Mat har de fri tilgang til døgnet rundt, så det er ikke rart de blir svære og tjukke.

Nå skal jeg gripe et fast tak rundt strikkepinnene mine og se om de er mer samarbeidsvillige enn vårens ankomst er.

 

NYT LØRDAGSKVELDEN!!

FØLG MEG GJERNE HER:

FACEBOOK: Strikkekjerring

INSTAGRAM: Strikkekjerring.blogg.no

 

 

 

 

 

 

 

11 kommentarer
    1. Sola kom jo litt hos deg også:)
      Du lager masse gode kaker. Jrg håper en gang at jeg kunne nattover på deres overnattingsted:)
      Jeg lurer på hvor det er? i tilfelle vi kjører oss en tur til din kant av landet:)

      1. Ja, heldigvis en liten pause i snøværet.🤩
        Det heter Råkk Huset og ligger på Ågskardet i Meløy kommune, ganske nært Svartisen.🥰
        Du er hjertelig velkommen!🤩👌🏻

    2. Nydelige bilder – Og skjønner godt at de tre kakene fikk bein å gå på 🙂 Og skjønner godt at dere er slitne også etter mye jobb og så har dere nettopp vært syke også. Likte også fargekombinasjonen på sokkene 🙂

      1. Det trengs å lades litt her nå kjenner vi, selv om det ikke kan vare så lenge.🤗🤩👌🏻

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg