Kos i kaos??

Er det mulig å kose seg i kaos??

Copyright: Strikkekjerring

Jo, det er faktisk det altså.

I heimen her er det oppussingskaos som råder.

Jeg er ikke så glad i å bo i kaos.

Jeg liker at ting har sin faste plass slik at det er lett å finne, men jeg har innsett at det blir en god stund til før jeg kan få ting i system.

Men i morges ryddet jeg plass på det nye stuebordet, tente i Tenderflamen i halvmørkret, lagde frokost og fylte i te og kaffe i koppene og dermed ble det en riktig så koselig start på morgenen i heimen.

Men som du kanskje ser, så sniker det seg med en ordreliste fra IKEA på bildet.

Mens vi spiste frokost hadde vi også et lite arbeidsmøte.

I går skulle vi kople sammen alle skap i vinklene i kjøkkenet og se hvor foringene skulle inn.

Men da vi skulle sjekke foringene vi hadde fått, syntes jeg det så veldig lite ut.

Etter å ha regnet og beregnet, fant jeg ut at det var for lite.

Da var det fram med ordrelisten og sjekke hva vi hadde fått og etter å ha googlet litt, fant jeg kjøkkenmontereren hos IKEA og skjønte at vi hadde fått flere sideplater som også skulle brukes som foringer.

Så da har vi fått nok, heldigvis.

Slike foringer er jo også enklere å tilpasse, siden man skjærer dem til slik at de passer perfekt.

Copyright: Strikkekjerring

Bak “fasaden” råder altså det komplette kaos.

Her er faktisk bare et lite innsnitt av spisestuebordet vårt.

Bordet er stort og flyter over av kjøkkendeler, skruer, monteringsanvisninger, verktøy og alt mulig.

Men alt er samlet på ett sted, så hvis man bare leter litt, finner man, hi, hi…

Men det kan være lurt å rydde seg litt små oaser der man kan slappe av litt innimellom slaga.

På jobb har vi pusset opp og snekret i snart 7 år og nå er det altså heimen som står for tur.

Men vi skal slett ikke pusse opp alt.

Det er stua og kjøkkenet som nå skal “bli ny”.

Etter 7 år med oppussing kan jeg love dere at alt av kanter vi måtte ha, har blitt filt ned til beinet så nå er det ingen harde diskusjoner underveis, ha, ha…

(Men vi får se om det er mer krutt igjen i Musikermannen nå når benkeplater skal kuttes og tilpasses oppvaskkum og platetopp i dag, hi, hi…)

Copyright: Strikkekjerring

I går fikk vi også montert et av høyskapene som står på den andre veggen, slik at vi fikk montert alle skapene i hjørnene før vi i dag skal begynne på benkeplatene.

Der har man bare en sjanse når man skjærer, så det er litt lurt å starte med det i dagslys og mens man har et klart hode.

Når kvelden kommer er det ikke så lurt å begynne med presisjonsarbeid.

Musikermannen er svært flink til å involvere meg når beregninger skal gjøres.

Det er jo slett ikke dumt.

Hvis noe går galt, er vi jo to om det, ha, ha….

I dag skal altså den absolutt verste jobben gjøres med å få tilpasset benkeplater og kutte hull for oppvaskkum og platetopp.

Så nå må kosen legges til side og nøyaktighet være fokus.

Her har man ikke flere sjanser hvis noe går galt.

Det er ikke bare å løpe på butikken og kjøpe ny benkeplate her vi bor.

 

NYT EN NØYAKTIG TORSDAG!!

 

Følg meg gjerne her:

Facebook: Strikkekjerring

Instagram: Strikkekjerring.blogg.no

 

 

14 kommentarer
      1. Takk for det.🤗
        Jo, etter noen år så files man litt i kantene, så da blir det ikke de store diskusjonene.😂

    1. Ser du er godt i gang med genseren som du måtte rekke opp 😊
      Det lønner seg nok å sjekke og sjekke igjen når det gjelder møbler ol som skal skrues sammen, og ikke minst være nøye ellers kan det komme noen overraskelser. Krysser fingrene for at alt går på skinner, og at kjøkkenet kommer sammen litt etter litt. Ønsker dere begge en fin torsdag, klems 🤗

      1. Jo, her gjelder det å være nøye og dobbeltsjekke alt, ellers kan det fort gå galt.😨
        Da er det også en fordel å være 2 hoder som tenker.😂

      1. Takk for det.🤗
        Jeg tenker at når vi har fått alt skjært ut og tilpasset, så er den verste jobben gjort.😅

    2. Det er bra at det går an å tilpasse og at dere ikke må via IKEA for å få alt til å gå opp til slutt 🙂 Litt kaos er greit når man vet at det betyr at ting er på gang og at resultatet blir supert. Og i dag er det viktige ting som skal gjøres, skjønner jeg. Hver millimeter teller. Lykke til! 😀 Min torsdag blir akkurat så nøyaktig som den blir, hihi 🤗

    3. Med alt dere har å gjøre, så kan du ikke ha vonde armer, så jeg håper den er bedre. Kan ikke si jeg misunner dere all skruinga, og utregninga, da hadde hodet mitt gått i spinn for lengst 😉 Dere er flinke! 🙂

      1. Jeg skal være glad når alle utskjæringer er gjort og benkeplatene er kommet på plass. Da er det verste av beregninger ferdig.🤗😅

    4. Ser veldig fint ut dette, for dere har gode planer og orden i rotet…
      Men skjønner det blir kjekt med å få ting ferdig 🙂
      Ha en fin kveld…

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg