Kongelig besøk og Sorbet Cardigan

Kongeskipet var på visitas her i går.

De hadde tatt turen inn til Svartisen, så da måtte de seile forbi både til og fra.

Copyright: Strikkekjerring

Litt uheldige med været har de vært, siden det har regnet de siste dagene.

Dronningen har også besøkt Myken og 85-års dagen sin feiret hun i Utskarpen på den flotte restauranten Til Elise fra Marius.

Musikermannen har hilst på både Kongen og Dronningen da han var lærer i Musikkskolen og hadde ansvaret for de musikalske innslagene under konserten de avholdt på Selsøyvik for en del år tilbake.

En av livvaktene til Kongen var og sjekket scenen før de skulle opptre og spurte Musikermannen om han hadde noe inni gitarforsterkeren som ikke skulle være der.

Musikermannen hadde en dyr rørforsterker og svarte at at hvis det var noen som hadde plassert noe der, så måtte han vennligst vise ham den personen for ham ville han gjerne ha et ord med.

Da lo livvakten godt!

Dronning Sonja liker seg godt i dette området og legger stort sett alltid turen innom flere steder her.

Hun er glad i å gå tur, så hun har vært på flere toppturer.

For noen år siden var hun på et helt uformelt besøk på ei lita øy i nærheten og gikk opp fjellet Hestmannen.

De hadde da en ekspeditør som var nede på kaia og jobbet, da han plutselig fikk se ei lita dame som satt i fjæra og vasket seg på beina etter fjellturen.

Øynene hans holdt på å ramle ut da hun hilste og han så at det var Dronningen som satt der!

Morsomt er det at hun liker seg så godt her.

Her er det ganske så stille og rolig, så det er fullt mulig for Dronningen å kunne vandre rundt i ro og fred og det kan nok tenkes at det synes hun er godt av og til.

Copyright: Strikkekjerring

Jeg strikker videre på min Sorbet Cardigan i regnværet.

Nå er det bare en arm og knappestolper og litt montering som gjenstår.

Knapper må jeg også finne.

Der er jeg litt usikker på hva jeg skal velge.

De må hvertfall være lette, siden jakken er florlett og da passer det ikke med noen tunge i metall.

I går kveld kom det flere arbeidsfolk og noen drop-in turister, som vi heldigvis hadde et ledig rom til.

Ofte har vi det fullt, så svært mange ganger må vi si nei når de ikke har bestilt på forhånd.

I dag er det 115 år siden min bestefar ble født.

Dagen er svært lett å huske.

Han ble født 070707, så det er umulig å glemme.

Jeg har også et søskenbarn som er født i dag og det syntes nok bestefar var stas.

Torsdagen skal utnyttes til innesysler i dag også, siden det fremdeles regner.

 

HA EN HERLIG TORSDAG!!

 

Følg meg gjerne her:

Facebook: Strikkekjerring

Instagram: Strikkekjerring.blogg.no

 

13 kommentarer
    1. Flott cardigan 🙂

      Jeg tror også at dronningen liker seg der nord – og at hun kan gå litt i fred innimellom – og sitte i fjæra og vaske føttene – rikdom liksom 🙂

      1. Takk for det.🤗
        Det er mindre folk her og om de ser henne, så sier de kanskje knapt hei og lar henne være i fred. Hun liker å gå i fjellet og her er det toppturer nok å velge i.😅

    2. Jakken din blir fin, aldri prøvd å strikke ovenfra og ned.
      Dronningen er nok glad i natur og høres ut som hun liker å besøke Norge i nord. Hun har visst vært her noen ganger også, vi har noen steile fjell i kommunen.
      Vi satser på at været blir bra snart nå, over hele fjøla :D.

      1. Takk for det.🌸
        Den er veldig enkel og grei å strikke.🧶
        Ja, Dronningen er veldig glad i å gå turer og når hun har båt kan hun komme seg rundt på øyene som hun vil.🤗

    3. Kan godt tenke meg at både Dronningen og mange andre trives i omgivelsene rundt der dere bor 🙂
      Florlett cardigan trives sikkert godt med florlette knapper 😀

      1. Det virker sånn, for hun kommer stadig tilbake i området her.🤗Ja, gleder meg til denne er ferdig og jeg kan ta den i bruk.🧶😊

    4. Koselig at Dronninga faktisk ser ut til å trives så godt i nord..og det må nok være utrulig kjekt for henne å faktisk kunne “bare være” uten å tenke på hvem hun er til enhver tid 😊
      Flott den jakka, forresten 🤩
      Håper du får en flottersfin ettermiddag og kveld. 😊

      1. Det er kanskje litt av grunnen til at hun kommer igjen og igjen.🤗Det må være deilig å slippe å være på utstilling hele tiden.😊En finfin kveld til deg også.🌸

    5. Tror jeg skal gjøre som dronningen en vakker dag og utforske området du bor i;-) de bildene du viser her får meg til å sperre øynene opp gang på gang. Og “lite folk”? Det liker jeg…men er litt redd alt som kryper og flyr sommerstid:-(
      Jakka blir så flott! Lurer på om du bevisst eller ubevisst valgte fargene etter den nydelige himlen hos dere?
      Fikk forresten kjøpt det nøste jeg manglet til min Sorbet. På nett…portoen ble dobbelt så dyr som det lille nøstet hehe, men nå kan jeg strikke den ferdig hvertfall! Idag kjøpte jeg perlemor knapper til den, troooor det blir bra! Kanskje noe for din også?

      1. Hun liker seg visst godt her, siden hun stadig kommer tilbake.🤗 Vi har heldigvis lite som kryper hos oss av dyr. Ormer fins ikke, heldigvis. Vi er for langt nord.😊 Det må nok være et ubevisst fargevalg.😅 Jeg har tenkt på perlemorsknapper. De er lette og fine, så jeg må se om jeg finner noen som kan passe.🤗🧶Godt at du fikk tak i garn, så du får gjort den ferdig.🧶 Den blir sikkert kjempefin.🤩Ha en flott kveld hos deg.🌸

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg