Knust sommer??

Vi får virkelig håpe sommeren ikke er knust før den er i gang, men denne sommertoppen heter faktisk Sommerknus.

Hos oss er det ikke mye som minner om sommer i dag. Det er regn og 5 plussgrader, men da kan man drømme om sommer og sol og heller finne fram garn til en ny sommertopp.

Copyright: Elsebeth Judith

Nydelig, spør du meg!

Norsk oppskrift er det også.

Copyright: Elsebeth Judith

Det geniale med denne oppskriften er at den så lett kan justeres.

Du kan strikke den med kort arm, 3/4 arm eller full lengde på armen.

Du kan også justere lengden på bolen til så lang som du ønsker den.

Den strikkes dermed fra toppen og nedover.

Copyright: Elsebeth Judith

Det er også mange fine garnforslag.

Du kan strikke den med 1 tråd hvor du bruker for eksempel Sandnes Line eller Drops Belle eller

du kan strikke den med 2 tråder sammen. Der kan du bruke 1 tynn tråd sammen med en tynn mohairtråd.

 

Mønster: Sommerknus

Garnforslag: Garnudsalg Olines Cotton 8/4 sammen med Lang Yarns Lace

Pinner: 4 mm og 5 mm

Størrelser: XS-3XL

 

Ny uke, nye muligheter.

Siste uka i april og fremfor oss ligger en flott tid med vår, varmere dager, sol og sommer.

I dag er det grått og vått ute, men jeg har mye jeg skal gjøre inne, så det går helt fint.

Musikermannen var oppe i otten for å kjøre til Bodø i dag.

Han skal hente masse ting og tang og prøveskilt til bilen til Mellomstemann som skal på EU-kontroll denne uka.

På hjemveien skal han innom et sykehjem og spille og synge litt for dem.

Jeg skal bruke dagen til å jobbe. Kontorarbeid, gulvvask og mer malearbeid skal gjøres i dag.

På strikkepinnene mine er det bestillingsstrikk. Jeg holder på med 2 par pulsvarmere i rosa og blått.

Hvis jeg rekker, skal jeg prøve ut den nye symaskinen jeg har kjøpt i dag. Vi får se hva jeg rekker.

 

ØNSKER DEG EN FANTASTISK NY VÅRUKE!!

 

Følg meg gjerne her: Strikkekjerring

 

 

8 kommentarer
      1. Det får vi inderlig ikke håpe.😊☀️
        Håper heller det blir mange fine sommerdager hvor sommertopper kan brukes. Nyt dagen!🤗

    1. Vått og grått i Trondheim også i dag, men vi har hatt utrolig mange fine soldager, så det går fint. Veldig lekker topp, søt og fin på samme tid. Ha en super dag, med strikking og andre gjøremål! 🙂

      1. Ja, det er visst væromslag hos mange nå, men vi har hatt mange fine dager så litt regn tåler vi.😊Ha en flotters vårdag!🌱😊

    2. Sommerknus er vel dansk for sommerklem, så jeg tror jeg holder på en klem i sommer, i stedet for en knust sommer 😉
      Men den toppen var jo bare helt nydelig. Jeg har lett etter en topp jeg kan strikke, for jeg har jo et stort garnlager å ta av. Og kanskje denne her kunne være noe 🙂
      Bestillingsstrikk ja, greit å få gjort litt sånt også. Jeg har også fått inn en bestilling, så nå har jeg i alle fall litt å gjøre fremover 🙂
      Jeg ønsker deg en deilig fin dag, hvor været forhåpentlig blir litt mer sommerlig etterhvert ♥

      1. Jo, det er litt forskjell på hva knus betyr på dansk og på norsk.😊Fin sommertopp er det hvertfall og det får vi håpe vi får brukt mye i sommer.☀️Nyt dagen!🤗

    3. Den toppen likte jeg så godt at jeg måtte “springe” inn på Ravelry å kjøpe oppskriften med en gang. <3 Tusen takk for tips.
      Er for tiden i topp-strikke-modus så dette var topp ( her var det visst mye som var topp,hehe).
      Du får ha en fortsatt topp dag!!! :)))

      1. Topp!😂
        Jeg løp inn og shoppa den jeg også.🤗🧶
        En Topp dag ønskes deg også.🤗🧶

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg