Klar til skolestart?? – Gårdsbesøk med alpakkaer

Gulp! Bare 1 uke til skolestart!

Det er definitivt tid for å sjekke hva som trengs av skolesaker, nye klær, sko og gymtøy.

Minsten her liker best pennal som han kan legge blyanter, viskelær og andre ting i, ikke slike som er ferdig fylt med tusjer og slikt. (Tar sikkert for lang tid å legge alt på plass, har jeg en mistanke om…, he, he)

Kjekt kan det også være å ha et unikt som ingen andre har og med ekstra fokus på smittevern er det bra hvis man ikke tar feil pennal.

Ekstra morsomt er det med hjemmelaget pennal og dette likte jeg. En herlig hai som sluker blyantene inn i magen!

Copyright: Nicola Valiji

 

GRATIS MØNSTER: SHARK PENCIL CASE

GARN: Restegarn eller garn av typen 22 masker per 10 cm

PINNER: 4 mm

Her kan man leke seg med farger og bruke det du har i restegarnskurven.

Sjekk disse søtingene!

Vi har vært på gårdsbesøk på Åmnes Gård og besøkt disse herlige alpakkaene. De hadde 4 stykker og alle tittet nysgjerrig på oss. Herlige dyr, som i tillegg gir masse deilig fiber.

På gården har de også kaniner, høner, kyr, hester og en oversosial hund, som elsket å bli hilst på.

De har også et lite gårdsutsalg og jeg MÅTTE bare kjøpe meg litt alpakkafiber for å spinne.

Gleder meg til å spinne av denne. Nydelig farge!

 

I kveld har vi tatt i mot flere gjester på overnattingsrommene og disse skal være 1 uke, så vi har laget klart brød og pålegg til dem. Det viste seg at de ikke hadde med seg noe som helst og de kom tidligere enn vi hadde trodd, så vi måtte kjappe oss å finne fram ekstra brød og pålegg slik at de har til kveldsmat, frokost og matpakke i morgen.

Nå skal jeg strikke videre på Sommer Ella og ermene står nå for tur.

Etter litt bilstrikk i dag, ble jeg ferdig med vrangborden nede.

Takk for besøket!

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg