Klar til Påskefeiring!

Resten av påskevasken og pyntinga ble gjort etter jobb i dag.

Copyright: Strikkekjerring

Hvem kom først?

Høna eller egget, hi, hi….

Copyright: Strikkekjerring

På bordet er det kommet stor duk. Til husets gutter store fortvilelse.

Da er det nemlig veldig avslørende hvis de griser på duken, ha, ha…

Copyright: Strikkekjerring

På jobb bakes det. Masse kakebestillinger og kaker til disken.

Her er det en Påskekake med moccakrem.

Copyright: Strikkekjerring

Litt hjemmelaget påskepynt har jeg også.

Disse bildene broderte jeg for mange år siden.

 

Nå skal påsken bare komme. Det meste er pyntet og klart hos meg.

Det gjenstår bare å handle inn mat, så er vi klare for påskefeiring.

NRK har lagt ut påskekrim, så det skal vi begynne å se senere i kveld.

Minstemann er glad det er påskeferie nå.

Helga består av jobb og det blir nok en del påsketurister som kommer innom.

I år blir det en påske uten smitteverntiltak, så det skal bli veldig godt.

De 2 siste årene har det vært helt håpløst å holde åpent på et skikkelig vis,

men i år blir det back in business.

Har du pynta til påske?

 

ØNSKER DEG EN FINFIN FREDAG!!

 

Følg meg gjerne her: Strikkekjerring

 

10 kommentarer
    1. Siden jeg har en arm i fatle har gubben vaska hus. Har henta fram påskepynt, og i morgen handles det. Får kjøpe en kake og ha på lur. Satser på godt vær og en god påskekrim. God påske til dere!

      1. Høres ut som du har det meste klart til påske.🐥🐣Påskekrim MÅ det være! Både i bokform og på TV. Det hører liksom med i påska.🐥En fin start på påsken ønskes dere.🐥🐥🐥

    2. Så koselig du har fått pynta til påsken, da 😍
      Jeg begynte her i dag – men så endte jeg opp på tur sammen med naboen i hele dag – så da tar jeg resten i mårra, hehe.
      Ha en flottersfin kveld 😊

      1. Høres lurt ut!😊
        Benytt sjansen til hyggelige stunder. Vasking og pynting kan man gjøre ellers.
        Ha en strålende fredagskveld!🤗

    3. Masse nydelig pynt hos deg og så fantastisk kake da….den så himla god ut altså!
      Her har jeg hatt pynt fremme i en måned tenker jeg…ikke alt da…men litt og i dag har jeg tatt frem mye pynt…Elsker
      påske og kyllinger og alt det gule…..Fin kveld….

      1. Lurt å ta fram litt og litt, ja.🤗
        Jeg liker også å ha påskepynten fremme en stund. Da er det liksom vår.🐥🐣
        Ønsker deg en fin lørdag!🌹

    4. All påskepynten er på hytta. Det året vi ikke fikk dra på hytta hadde vi ingen påskepynt i huset.
      Vi holdt på med oppussing her hjemme så det var like greitt.
      Jeg regner med å finne frem pynten på søndag.

      1. Ja, hvis dere er på hytta i påsken er det jo like greit å ha pynten der. Endelig kan vi ha en normal påske uten restriksjoner igjen. Det skal bli deilig!🐥🐣

    5. Slike broderier er så koselige. Jeg har brodert mye før, og har en duk jeg aldri ble ferdig med. Nå er fingrene så vonde at det er vanskelig å brodere, men strikker og hekler litt småtteri for det er så koselig.
      For noen kaker du lager! Skikkelig fristende 😀
      Koselig å pynte til påske <3

      1. Det er koselig å brodere og jeg har flere broderier liggende. Jeg sliter også med hendene mine, så brodering er ikke så lett som å strikke eller hekle.🤗
        Det blir mye kakebaking her om dagen.😅

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg