Kjekke pulsvarmere

Når man skal ut og gå med hunden, er det kjekt å ikke ha for tykke votter når man skal holde i båndet.

Copyright: Linda Lötberg

Da er det fint med pulsvarmere.

Særlig hvis det ikke er svinkaldt ute.

Da må nok vottene fram.

Mange bruker mobilen ute på tur for å ta bilder og lignende og da er det også fint å ha fingrene tilgjengelig.

Disse her har et enkelt, men delikat mønster og det passer fint å strikke på når vi er mange i jula.

Da finner man ikke fram det mest kompliserte å strikke på.

Det er enklere å strikke på små prosjekt som ikke fyller hele sofaen når man er mange i jula.

Det er også fint at det ikke er så vanskelig mønster når man skal sitte sammen og snakke med andre.

I tillegg er dette mønsteret på svensk og strikkes i norsk ull.

Helt perfekt!

Copyright: Linda Lötberg

Finull har utrolig mange farger å velge blant, så det er enkelt å finne dine favorittfarger.

 

MØNSTER: ULLA HALVVANTER

GARN: FIN ULL

PINNER: 2.5 MM

STØRRELSER: 1, 2, 3

 

I dag er det den store bulkedagen.

Jeg har ingen planer om at jeg skal ut og bulke, men jeg må nok på butikken og handle inn julematen i dag.

Da får vi håpe at den verste trengselen er unnagjort og at det ikke er noen som bulker meg.

Når man er stresset er det fort gjort å vurdere litt feil, men med å ta det litt med ro, sparer man tid.

Å bulke i dag sparer man ikke tid på hvertfall.

Da må man fylle inn skademelding og det blir mye styr.

Så ta det med ro hvis du skal ut og kjøre i dag.

Det lønner seg både tidsmessig og økonomisk.

De fleste har mer enn nok å bruke penger på, så å måtte bruke penger på å fikse bilen er ikke med i budsjettet til jul.

Men før jeg skal ut og handle, skal resten av huset vaskes og pyntes.

Om jeg blir ferdig tviler jeg på.

Det oppstår alltid noe jeg ikke har tenkt på som tar av tida mi.

Musikermannen har forsvunnet med en gitar som skulle justeres til jul.

Ikke hans egne, men noen andre sin.

Gitarer må være justerte og med nye strenger til jul.

Ellers blir det fort sure toner til juletregangen.

Så får vi håpe at det ikke laver ned like mye snø i dag som i går, så vi kan spare litt tid på brøyting og måking i dag.

De som ikke har hvit jul i år, kunne mer enn gjerne fått halvparten av det vi har fått.

Det er egentlig urettferdig at ikke været kan fordele seg litt jevnere i landet.

 

ØNSKER DEG EN BULKEFRI DAG!!

FØLG MEG GJERNE HER:

FACEBOOK: Strikkekjerring

INSTAGRAM: Strikkekjerring.blogg.no

 

10 kommentarer
    1. Her stakk og Gubben av. Mumlet litt om svart pepper til ribba og borte var han.
      Vel var vel litt tilløp til røyk da han forsvant… så jeg tok en liten pause før jeg går ut og måker snø. …

      1. Så absolutt!🤗👍🏻🧶
        I tillegg kan de stå i stil til alle de fine kjolene dine.🤩🥰

    2. Det her var virkelig noe for meg, jeg har storforbruk av pulsvarmere..og nå har jeg akkurat klart å lage enorme hull i enda et par, hehe. Ønska meg nye til jul, men trur jaggu jeg skal koste på meg garn på nyåret og strikke meg et par av disse 🤩
      Håper du har hatt en bulkefri dag, det har i alle fall jeg 😊 Ha ei riktig god natt etter hvert.🥰😴

      1. Huff da!😨
        Det var ikke bra.
        Det går ikke mye garn i disse, så under ett nøste av hver farge er nok.🧶🤩

    3. Flotte pulsvatmere! Og bulke på denne dagen, nei, det har enda ikke skjedd. Hjelper å parkere langt unna inngangen, og andre biler om det er mulig 😄
      Eller handle tidlig, før andre har stått opp 😉

      1. Ja, det er lurt å handle på litt andre tidspunkt.
        Vi var ganske sent i kveld og det var ikke så mye folk som handlet da, så det var god plass til å parkere og lett å unngå bulking.🤗🤩

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg