Kjærlighets Give Away + En viktig telefonsamtale

Reklame | Give Away Ullkurven

Vi mennesker er sosiale vesener. De fleste av oss møter mange mennesker hver eneste dag og vi gir hverandre klemmer og en klapp på skuldra.

Jeg tror de aller fleste av oss kjenner på følelsen av at dette savner vi nå. Å møte hverandre til en prat og en kopp kaffe og ha venner og familie på besøk. Etter 2 uker med tiltakene fra regjeringen for å bekjempe smitten, vet vi at slik blir situasjonen på ubestemt tid.

Visste dere at det er mennesker her i Norge som har opplevd dette før?

Akkurat nå sitter det mange ensomme mennesker rundt om i Norge. De kan være gamle og bo alene, ha psykiske problemer, eller være isolerte fordi de er syke eller i karantene. Det kan også være mange andre grunner. Mange av dem er veldig redde for å bli syke og tør nesten ikke å gå ut.

Min mann og jeg har snakket med mange av dem på telefonen i dag; De som sitter alene hjemme.

En telefonsamtale i dag fikk meg virkelig til å tenke.

En gammel dame som nå sitter hjemme og ikke tør å dra på butikken, fordi hun er redd for å bli syk.

Hun fortalte at i 1943 var det mange her i området som fikk difteri. Hun var da 8 år gammel.

Hun kunne fortelle at i hennes familie var det bare hun og lillebroren på 1 år som var friske og oppegående. Moren, faren og 4 søsken var syke og lå til sengs. 2 av søsknene hennes døde, før legen klarte å finne ut hva som feilte dem.

Naboene kom med mat, som de satte fra seg ute på tunet og hun var og hentet den.

De var isolert i 9 uker. Kan dere tenke dere for en fryktelig hverdag for ei lita jente på 8 år? Jeg kan nesten ikke tenke meg hvor redd hun har vært og for et stort ansvar hun hadde på sine små skuldre.

Er det noe vi trenger nå, så er det masse kjærlighet og omtanke for alle rundt oss. Vi må tenke på hva vi kan gjøre for andre. Tenk etter om det er noen som sitter alene som du kan ringe til? Tilby hjelp eller bare ta deg tid til en prat.

Det er det minste vi kan gjøre for hverandre nå.

Jeg vil gjerne gi bort 2 garnpakker av Kjærlighetssokken til 2 av dere.

Det eneste du trenger å gjøre, er å legge igjen en kommentar om et tips du har til hva vi kan gjøre for andre i denne uvirkelige situasjonen vi har nå.

Jeg trekker 2 vinnere på søndag kveld.

 

Mønster: Kjærlighetssokken

Med kjærlig ønske til dere alle om en god helg fra meg!

2 kommentarer
    1. Stakkars gamle dame. Hun må jo virkelig gjenoppleve det tragiske fra barndommen i denne tiden her.

      Tips til hva man kan gjøre for andre i denne tiden er neimen ikke så lett å komme med. Kanskje man kunne lage en strikkekafe pr videochat, ta en ringerunde og høre hvem som vil bli med først. Jeg har i hvertfall flere kjente som strikker. Om ikke annet kan jeg ha strikkekafe med min mor på videochatten. Da ser vi hverandre i det minste 🙂

    2. Jeg kunne godt ha tenkt meg og strikket et par Kjærlighetssokker og hengt de på døra til ei som er i karantene. 😊

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg