Kaotisk hjemtur

Vi er kommet oss hjem fra Nederland, men hjemturen ble ikke helt enkel.

Copyright: Strikkekjerring

Vi var oppe 5.30 for å gjøre oss klare og få presset det siste ned i kofferten.

Som forøvrig ble svintung!

Vi skulle ta tog fra Heerlen til Düsseldorf i Tyskland, men på morgenen ringte vår sønn og fortalte at toget var kansellert og det var ingen andre tog vi kunne ta som gjorde at vi ville rekke flyet hjem.

Ikke gikk det buss heller, så da var gode råd dyre!

Vi begynte å undersøke om vi fikk taxi og det fikk vi, men etter en liten stund ble den kansellert.

Så var det å begynne å ringe etter en annen taxi, men det viste seg at det ikke ble enkelt, siden det var kjempekø når togene ikke gikk slik de skulle.

Tiden gikk, men langt om lenge fikk vi tak i en taxisjåfør som kunne kjøre oss til flyplassen.

Billig ble det ikke, men det hadde blitt enda dyrere hvis vi hadde måttet kjøpe nye flybilletter.

En smule småstressa kom vi oss til flyplassen og jeg takket min skaper for at de ikke veide kofferten vi leverte inn som bagasje!

Den var nok langt over grensen for tillatt vekt.

Copyright: Strikkekjerring

Så var det klart for sikkerhetskontrollen.

Jeg hadde naturlig nok ikke med noen saks, siden den var blitt tatt fra meg i sikkerhetskontrollen i Bodø.

Musikermannen mente at han hadde tatt med en brusboks vi hadde igjen på hotellet, som vi skulle ha på toget (som ikke gikk), men han kunne ikke finne den i sekken, så han fant da ut at den måtte han ha glemt igjen på hotellet.

Jeg ble stoppet i scanningen og ble ekstra visitert og sko måtte av og sendes gjennom scanningen på nytt.

Da jeg var ferdig kunne jeg ikke se Musikermannen.

Jeg stod og ventet litt, for jeg regnet med at han kanskje hadde blitt stoppet siden han har en del jern i nakken og slikt.

Men plutselig hørte jeg høye latterbrøl og da fikk jeg øye på ham lenger frem.

Der stod det en vekter med veska mi og lurte på hvem den var sin?

Den er min kones, sa Musikermannen.

Hvor er hun da, lurte vekteren på.

Aner ikke, svarte Musikermannen, men jeg håper dere ikke har tatt henne, siden hun er den eneste kona jeg har.

Da jeg kom fram til både veska og Musikermannen, stod vekteren der med en brusboks han hadde funnet i veska MI!

Så DER var altså brusboksen Musikermannen hadde pakket!

Jeg vurderte et øyeblikk å høre om de kunne tenke seg å overta Musikermannen, ja, jeg vurderte faktisk å tilby dem betaling for å ta ham, men av glisene til vekteren å bedømme, hadde jeg ham slett ikke på mitt parti.

Det var neppe heller særlig vanskelig å forstå de lynende blikkene jeg sendt Musikermannen.

Den veska mi, skal sannelig ikke få være med på flytur flere ganger den heller, tenker jeg!

Copyright: Strikkekjerring

Flyet var heldigvis litt forsinket, så vi rakk akkurat å spise litt før vi gikk ombord i flyet.

Jeg rakk ikke å spørre om pipene til disse mennene var spiselige, men morsomme var de jo.

Fra Düsseldorf til Gardermoen kom vi oss.

Det eneste er at jeg ikke tåler aircondition og trykket i flyet, så jeg blir tett i nesen og bihulene og på nedstigningen får jeg trykk og vondt i ørene.

Slik er det hver gang, men verre denne gang, så hørselen blir veldig dårlig.

På Gardermoen byttet vi fly til Bodø og flyturen var nydelig i fint vær og vi fløy rett over vårt nærområde med fjell og øyer.

Nedstigningen denne gang ble verre og smertene i ørene var så vonde at jeg nesten håpet at trommehinnen skulle revne.

Nesten all hørsel forsvant og det hørtes ut som lyder du så vidt kan høre når du er under vann.

Det gav seg heller ikke da vi landet og først nå i ettermiddag er hørselen begynt å vende tilbake.

Bihulene er fremdeles tette og jeg får feber, så det blir nok en stund til jeg skal ut og reise med fly igjen.

Copyright: Strikkekjerring

Da vi kom til Bodø var bobilen helt nediset, så Musikermannen fikk bilen i gang og skrapte is mens jeg ventet på bagasjen.

På hjemveien var det en nydelig solnedgang og mens jeg knipset noen bilder, bråbremset plutselig bilen foran oss.

En bobil er tung og tar lenger tid å bremse med, så vi måtte svinge til siden.

Det viste seg at det var en elg som var kommet over veien.

Hvis du ser nøye på bildet, så ser du den til høyre for bilen over her.

Copyright: Strikkekjerring

Nordlyset viste seg også på himmelen på hjemturen og resten av turen foregikk heldigvis uten flere problemer.

Godt var det å kunne hente hunden og komme oss hjem i går kveld.

Vi har virkelig hatt en opplevelsesrik og fin tur og det var trist å måtte forlate barnebarnet vårt i Nederland.

Det blir nok en stund til vi får se henne igjen og vi skulle så gjerne hatt henne nærmere, men det får vi ikke gjort noe med.

Vi får heller glede oss over de dagene vi har hatt sammen med henne nå og se frem til neste gang vi møtes.

Copyright: Strikkekjerring

I dag var det tilbake til striskjorta og havrelefsa igjen og det er som vanlig mye å ta igjen på jobb, men vi sitter igjen med gode minner og den deilige babylukta henger fremdeles igjen i nesen.

 

RIKTIG GOD FREDAGSKVELD!!

FØLG MEG GJERNE HER:

FACEBOOK: Strikkekjerring

INSTAGRAM: Strikkekjerring.blogg.no

 

15 kommentarer
    1. Ingen kjedelig tur på dere nei 😉 Fin tur hjem med bobilen, og godt dere klarte å stoppe. Ser elgen 🙂
      Forstår så godt at det er leit å reise fra barn og barnebarn, og spesielt når det går lang tid til neste gang. Jeg synes jo jeg bor langt borte selv, men det er nå “bare” 9 timer med bil 😉
      Koselig bilde av dere <3

      1. Nei, det var mye som skjedde der.😅
        Ja, 14 timers reise er lenge, men vi har jo ikke noe valg når det er sånn det er.😅
        Besøke henne må vi jo.💕

    2. Det hørtes ut som en flott tur men strabasiøs hjemreise 😀 De spiselige mennene trodde jeg var golf-menn 😀 Og jammen meg elg og nordlys og alt 😮

      1. Det ble en litt slitsom reise hjem, men likevel vel verdt det.💕💕
        Er det golfkøller kanskje?🤔🤔🤪
        Sannelig ikke godt å vite.🫣

      1. Jo, det ble en litt hektisk og lang tur hjem.😅
        Det er alltid godt å komme hjem, men jeg skulle ønske det ikke var en hel dags reise for å besøke barnebarnet vårt igjen.🥰😅

    3. Velkommen hjem, og tusen takk for beskrivende reisebrev. Unnskyld, men vi måtte jo le da hjemturen ble beskrevet. Den var typisk. Som tidligere reiseglade folk,har vi hatt noe stressende,men også i ettertid, latterminner. God helg kjære dere.

      1. Takk for det!🤗
        Jo, det er visst temmelig vanlig at togene står i Nederland og da kan det fort bli mye armer og bein når man har noe å rekke og i tillegg ikke er veldig godt kjent.😅🫣

    4. Litt av en reise når dere skulle hjem. Nydelig lita jente, synd når de bor langt unna. Plages også med ørene når jeg er i fly, men det går fort over igjen. Du er ille plaget skjønner jeg. Elgen så jeg på bildet. Har hatt håndarbeid i kofferten, og putta nettbrett i sekken. Se film i fred og ro på lange flyturer. Men ei fortalte at ho opplevde at de fjernet strikkepinner fra genseren hun holdt på med.

      1. Ja, det er veldig synd at det er så langt å reise for å besøke henne, men vi får gjøre det beste utav det.🤗
        Strikkepinnene fikk jeg heldigvis beholde ellers hadde jeg nok blitt kranglete av meg.🫣🧶

    5. Det skal visst dramatikk til når man er ute og reiser, og det fikk dere også. Dere merke ikke noe til den kraftige vinden når dere kom inn mot Norge for den har virkelig vært til stedet de siste dagene. Ønsker dere begge en fin lørdag, klems 🤗

      1. Jo, når det er mye som skal stemme skal det nesten godt gjøres at det ikke er noe som skjer.😅
        Nei, vind merket vi ikke noe til. Det var fine flyturer begge veier.🤗

    6. Godt dere rakk flyet, men mye stress altså…Tog som ble kansellert. Bra dere fikk ordnet taxi på hengende håret..
      Skjønner at dere savner barnebarnet, men man må jo bare godta at dt er sånn…
      Miste hørsel er grusomt, jeg har jo dårlig hørsel og opplever det å fly slik som her…
      Hører nesten ingenting etterpå…kan gå mange timer.

      1. Ja, det ble en litt ekstra strevsom hjemtur.😅
        Jeg må si jeg gruer for neste flytur. Det virker som det blir verre for hver gang.😨 Å miste hørselen i nesten ett døgn var lenge. Vondt i ørene er det også.😝

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg