Kaktustørkle – Gratis norsk opskrift

Kaktus er egentlig en blomst jeg liker. Den er lite kravstor og klarer seg utmerket på en skvett vann nå og da.

Copyright: Elisabeth Digernes

Dette tørkleet her kan kanskje minne litt om en kaktus i utseende, men det fine er jo at den ikke trenger verken vann eller annet stell for å se bra ut.

Selv om vi går mot sommer, kan man trenge et lite tørkle rundt halsen på kalde dager.

Dette tørkleet strikkes i tynt garn, Arwetta må vite, så det blir ikke så tykt.

I tillegg kan du laste ned mønsteret helt gratis, så da er det bare å finne frem garn og strikke i vei.

Disse er jo kjempefine gaver også, så det kan være lurt å strikke og ha på lur.

 

MØNSTER: KAKTUSTØRKLE

GARN: FILCOLANAS ARWETTA

PINNER: 3.5 MM

Copyright: Strikkekjerring

Her ser dere litt av utsikten jeg har akkurat nå fra vinduet mitt på jobb.

I dag er det faktisk 2-sifret på temperaturmåleren.

Ja, altså ute!

Det ser ut til å bli en riktig fin dag.

Gårdagen min var ikke så fin.

Jeg startet på jobb, men fikk et nytt anfall av svimmelhet og kvalme, så Musikermannen var hard i stemmen og fikk meg inn i bilen og hjem.

Stakkars Minstemann måtte trå til og servere og hjelpe til på en travel søndag mens dagen min forsvant for meg til sengs.

Jeg kom meg ikke opp i sittende stilling før i går kveld og klarte ikke å gjøre verken håndarbeid eller noe annet.

Jeg prøvde meg på å lese noen blogger, men måtte avslutte etter kort tid, siden bokstavene danset rundt og jeg klarte ikke å lese.

Slik satt jeg ett par timer og fikk i meg litt å spise før verden danset rundt igjen og det var bare å legge seg.

Jeg skal ikke plage dere med detaljer, men dagen var alt annet enn god.

Så i dag beveger jeg meg forsiktig omkring, så det ikke starter opp igjen.

Jeg får prøve meg på å jobbe i litt sakte tempo i dag.

Det er mye som trengs å gjøres, men jeg får ta en ting om gangen i sakte fart.

Men en liten tur ut i løpet av dagen skal jeg prioritere.

Frisk luft er bra for det meste, tenker jeg.

I dag er det Frigjøringsdagen og det er så absolutt en dag for ettertanke og takknemlighet over noe som vi til tider tar som en selvfølge.

Det burde være en selvfølge å få lov til å leve i ett fritt land, men det er det ikke for alle.

Det er mange ting som kan bedres på også her i Norge, men vi har det tross alt veldig bra, sammenlignet med veldig mange andre.

Til tider så kan vi kanskje være litt vel kravstore med alt vi ønsker og vil ha.

Vi skal være veldig glade for at vi slipper å våkne midt på natten av at flyalarmen går og at vi slipper å gjemme oss i mørke kjellere med bare noen få av eiendelene våre, uten at vi vet hvor lenge vi må sitte der.

De aller, aller fleste av oss har et hus å bo i, uten fare for at noen kommer og bomber huset vårt og vi slipper å miste våre nære under skuddvekslinger som forgår daglig i landet vårt.

Vi har svært mye å være takknemlige for og vi trenger å stoppe opp og tenke oss litt om.

 

HA EN FLOTT FRIGJØRINGSDAG!!

FØLG MEG GJERNE HER:

FACEBOOK: Strikkekjerring

INSTAGRAM: Strikkekjerring.blogg.no

 

22 kommentarer
    1. Håper du er bedre i dag. Er ikke noe kjekt med svimmelhet og kvalme. Min bedre halvdel opplevde noe lignende for noe år siden. Jeg har opplevd noe sånt selv men det var krystallsyke. Det kommer og går her, og kiropraktor er løsning her.
      Fint det skjerfet og hjelper på de kalde dagene.

      1. Jeg må nok ta meg en legetime og få sjekket dette.😅
        De er morsomme å strikke disse små skjerfene og fine å ha på lur i gavekassen.🤩🧶👌🏻

        1. Godt at du har bestilt legetime. Tok å skrev ut den oppskrifta. Har noe tynt garn og det er kjekt med enkel oppskrift. Mange ting man kan strikke eller hekle. Flotte gaver også når man tenker i de baner. Fortsatt god bedring.

          1. Ja, denne oppskrifta vil absolutt funke med annet garn også, både tynt og litt tykkere.🤩🧶👌🏻
            Kos deg med håndarbeidet.🥰🌞🌸

      2. Jeg må nok ta meg en legetime og få sjekket dette.😅
        De er morsomme å strikke disse små skjerfene og kjekke å ha på lur i gavekassen.🥰👌🏻🧶

    2. Høres ut som en legesjekk kan være greit, ja. Jeg kan være svimmel i perioder, pga. migrene eller utmattelse. Har også hatt virus på balansenerven og krystallsyken, og denne svimmelheten kan komme tilbake i perioder. Men det er mange grunner til svimmelhet, og en lege vil kunne sjekke deg. Det kan være en grei investering. God bedring! 🥰
      Det ser virkelig vårlig og fint ut på terrassen i sola. Frisk luft er både godt og lurt. 😀

      1. Jeg har bestilt en legetime. Det er nok lurt med en sjekk for å finne ut hva dette er.🤔
        I dag er det faktisk 15 varmegrader i skyggen.🌱🌞🌸

    3. Uff.. høres slettes ikke bra ut det du sliter med. Ser av svarene dine at du har bestilt legetime, så jeg krysser fingre og tær for at h*n finner ut av det 🥰
      Og du verden for et deilig vær da🌞🤩 Æ vil OG ha, hehe 😁
      Ha en flottersfin frigjøringsdag videre 😊🇳🇴

      1. Nei, det er vanskelig å få gjort det man skal slik det er nå.😨
        Det nydelige været kommer garantert litt lenger nord nå.🌞🌸🌱
        Jeg skal hviske litt i øret på det, så jeg er sikker på at det drar riktig vei.🥰

    4. Jeg ser du har bestilt deg en legetime. Det er bra!! Håper det er noe du blir raskt friskere av. Jeg skal krysse det jeg har for deg. Masse god bedring 🥰

    5. Så lekkert tørkle. Skal sjekke den oppskriften.

      Uff da…Høres ikke bra ut..Kanskje stress eller noe..Eller et virus. Du får følge opp..

    6. Så trasigt dette er. Glad du har fått legetime. Dette bør sjekkes og legen må finne ut av det. En sjukmelding trenger du garantert.
      Så godt for dere at våren tok seieren i nord. Nydelige bilder p.g.a. flotte motiver.
      Eg har flagga idag. Er så viktig å markere friheten. Mange flagg oppe både i fjor og i år.
      Ønsker deg god bedring og lykke til.

      1. Tusen takk skal du ha.🥰
        Det er litt ventetid, så det tar ett par uker før jeg får time hos legen.🤗

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg