Julvanten 2022 – Gratis Mysteriestrikk

Luciadagen og da er det klart for første del av Julvanten 2022.

Copyright: Maja Karlsson

Oppskriften er laget for Svensk Ull og du kan også bestille ferdige materialpakker.

Men hvis du har lyst til å begynne å strikke nå og har garn tilgjengelig, så kan du begynne å strikke med en gang.

Første del er nemlig lagt ut i dag og det blir lagt ut 2 deler til, slik at du til slutt har fått ferdig ett par votter før jul. (Forutsatt at du strikker hver del selvsagt, hi, hi…)

Du kan også være med i en Facebookgruppe og strikke sammen med andre og stille spørsmål hvis du trenger hjelp.

All informasjon er lagt ut og du finner første del av mønsteret helt gratis

HER

Jeg har lagret mønsteret og får se om jeg finner noen ledige pinner senere.

Før jul skal jeg ikke prøve å presse inn mer i mitt program.

Det ville nok vært litt i overkant, ha, ha…

Copyright: Strikkekjerring

På jobb har jeg hatt en “hvilestol” som jeg har brukt innimellom i dag.

Når jeg kom hjem bar det under pleddet igjen og jeg har hatt selskap der av mors beste venn.

Hun holder meg med selskap og synes sikkert det er varmt og godt å ligge sammen med feberhete meg, hi, hi…

 

Vi kan være glade for at vi tross alt lever i vår tidsalder.

Vi feirer Luciadagen med sang, lys og Lussekatter, men bakgrunnshistorien er dramatisk.

Lucia var en kristen som led martyrdøden i år 304, under kristenforfølgelsene under keiser Diokletian.

Hun viet sin jomfrudom til Gud, nektet å gifte seg med en hedning og fordelte sin medgift blant de fattige.

Hennes påtenkte ektemann anklaget henne for å være kristen ovenfor guvernøren av Siracusa på Sicilia.

Etter sigende stakk vaktene ut øynene hennes med en gaffel, da de verken greide å flytte på henne eller brenne henne.

En annen versjon hevder at hennes påtenkte ektemann beundret hennes øye og da rev hun dem egenhendig ut, rakte dem til ham under følgende utsagn: Nå, la meg leve med Gud!

Det ligger altså en dramatisk historie bak denne dagen som feires til hennes ære.

Nå skal jeg putte meg selv under pleddet igjen og “lade” litt for morgendagen.

 

HA EN FLOTT LUCIAKVELD!!

FØLG MEG GJERNE HER:

FACEBOOK: Strikkekjerring

INSTAGRAM: Strikkekjerring.blogg.no

 

 

 

 

8 kommentarer
    1. Masse god bedring til deg, det tar tid å bli frisk og det må du jo bli snart…. <3
      Kos deg med pledd og litt strikk på denne kvelden 🙂

      1. Ja, du har jo nettopp hatt svineriet, så du vet jo.🤒
        Vi kan trøste oss med at vi gjorde oss ferdige før jul.🤩🥰

    2. Jøsses for en vilje du må ha. Står på med feber i kroppen. Når eg har feber er eg totalt utslått….fullstendig. 🤒💤
      Fortsatt god bedring. 🌺🌺🌺

      1. Jeg må mye febernedsettende og en stol og sitte på🤒
        Ikke minst er det godt å komme seg på sofaen under pleddet etterpå.🤗🤩

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg