Juletøfler

En ting som er smart å ha i gangen er gjestetøfler til jul.

Copyright: Agnes Bergbom

Du vet når de som kommer har på seg tynn strømpebukse i romjula.

Da blir det fort litt kaldt på føttene og vi vil jo ikke at gjestene skal bli syke, sant??

Hvis man selv skal i selskap, kommer man kanskje på å ta dem med i veska.

Disse tar ikke mye plass og varmer godt på føttene i tillegg til at de passer til den fine julekjolen.

Copyright: Agnes Bergbom

Disse strikkes uten den tradisjonelle hælen som man strikker på sokker, så det kan være et godt alternativ til de som er allergiske mot hælstrikking, hi, hi…

Gjestetøfler er smart å ha i gangen og disse tøflene er også fine julegaver.

De går ganske så kjapt å strikke også, selv om det er mønster på dem.

Copyright: Agnes Bergbom

Man kan jo strikke dem i tradisjonelle julefarger, eller man kan velge farger som står i stil med antrekket.

 

MØNSTER: STJÄRNSYSTRAR TOFFLOR

GARN: JÄRBO RAGGI

PINNER: 2.5 -3.5 MM

STØRRELSER: 37/38-39/40

 

Copyright: Strikkekjerring

Tiara foretrekker en rolig start på morgenen og hun ligger alltid ved siden av meg mens jeg spiser frokost.

Men så snart Musikermannen har spist opp brødskivene sine, hopper hun opp i fanget og skal sitte i armkroken og dorme.

I går var han ute og reiste og da ble det kluss i morgenrutinene hennes, så da måtte hun få sitte ekstra lenge i armkroken i dag.

Hun er en ekte kosegris og blir ikke lei.

Hos oss er det hvitt ute av rimfrost, men godværet er kommet tilbake med klarvær og stille og fint.

Jeg skal bare jobbe noen timer før jeg setter av sted for å sy såler på tøflene mine sammen med husflidslaget i dag.

 

NYT TIRSDAGEN!!

 

FØLG MEG GJERNE HER:

FACEBOOK: Strikkekjerring

INSTAGRAM: Strikkekjerring.blogg.no

 

 

8 kommentarer
    1. Gjestetøfler er veldig smart, spesielt her hos meg for det er så kaldt på golvet. Herlige vovsen, og jeg skjønner godt at det er greit å holde på rutinene. Morgenkosen er viktig. Vinja kommer alltid opp i sengen min og koser på morgenen, og når jeg skal sove ligger hun på armen min. Hun kan ligge der lenge, men forsvinner gjerne i løpet av natten. Ha en fortsatt fin tirsdag, klem 🤗

      1. Utrolig mye selskap i dyr.🥰
        Både hunder og katter.😻
        En fin tirsdagskveld ønskes deg.🤗

      1. De hadde nok passet fint hos deg, ja.🤩🧶
        Det er nok sikkert kjekt med noen varme tøfler utover vinteren.🤗

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg