Juletøfler – Norsk oppskrift

I dag har det vært litt kjøligere enn i går, så da kjenner jeg at det kunne vært lurt å ta fram tovatøfler.

Copyright: Hanne Kjølvang

Hvis du ikke har tøfler i hus, så strikker du kjapt ett par tovatøfler.

Hanne Kjølvang har laget mønster på disse Juletøflene, men de kan godt brukes ellers i året også. Ikke bare til jul.

Toving er gøy og det blir veldig varme plagg, så det passer fint til tøfler og votter.

Disse skal strikkes i Fritidsgarn, som er et garn som tover veldig fint, synes jeg.

Mønsteret er i 2 størrelser: Dame og herre.

Copyright: Hanne Kjølvang

Tøfler skal sitte godt på foten og det ser det ut til at disse gjør.

 

MØNSTER: JULETØFLER

Garn: Fritidsgarn

Pinner: 4 mm og 5.5 mm og krok 4 mm

Størrelser: Dame og Herre.

 

Jeg ser for meg at disse er gode å ha på føttene i jula når man står opp om morgenen og koser seg i julepysjen mens man venter på at det skal bli skikkelig varmt når man har fyrt i ovnen.

I år ser det ut til at vi blir mange som skal feire jul hos oss og det blir veldig koselig.

Copyright: Strikkekjerring

Vi har vært heldige og hatt like fint vær i dag som i går, men det har vært litt kaldere.

Jeg har vært ute og gått tur med hunden og på vannet ligger enda svanene og koser seg.

Ungene deres har jeg ikke sett noe til lenger.

Jeg vet ikke om det er sånn at de flytter ut av redet og finner seg sitt eget sted å bo etter sommeren og før de flyr sørover.

Ser du at de ligger der nesten i midt av bildet??

De holder kanskje ut litt til siden det enda ikke er frost og fare for at vannet fryser.

Det er alltid koselig å følge med når de kommer på våren og se ungene som svømmer etter dem om sommeren.

 

HA EN FLOTT TORSDAGSKVELD!!

 

Følg meg gjerne her:

Facebook: Strikkekjerring

Instagram: Strikkekjerring.blogg.no

 

 

 

 

 

6 kommentarer
    1. Jeg leser via mobilen akkurat nå, og måtte forstørre bilde, og da så jeg to svaner 🥰 Det der var noen av de søteste tøflene jeg har sett på lenge 🥰 Ha en fortsatt fin kveld 🤗

      1. Koselig å følge med svanene.
        Det virker som de holder seg her lenger og lenger for hvert år.🤩
        Tøfler i jula er veldig kjekt å ha.🧶

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg