Juleteppe – Gratis Mønster

Hvis man skal komme i mål med de store prosjektene før jul, så kan det være lurt å starte nå.

Copyright: Jenny Watson

Et slikt juleteppe er nydelig i sofaen og godt å tulle seg inn i hvis man har vært ute og er blitt litt kald.

Mønsteret er på engelsk, men jeg er helt sikker på at de som ikke liker engelske mønstre kan strikke dette likevel.

Diagrammene er greie å følge, så det skal ikke by på problemer.

Her trenger du ikke å ta fram de tynneste pinnene heller, så da går det litt kjappere å strikke.

Etterhvert holder teppet deg varm når du strikker også.

Copyright: Jenny Wilson

Jeg hørte på radioen at økonomene anbefaler oss å begynne å kjøpe julegavene nå slik at vi sprer utgiftene over flere måneder og ikke tar alle utgiftene i desember.

Jeg har 1 julegave klar, så jeg er ikke kommet i gang riktig enda, men jeg skal begynne å planlegge snart.

Mønsteret til dette fine teppet laster du ned gratis ved å trykke på linken der det står Mønster: under her.

Her kan man velge sine egne farger og bruke en del av restegarnet hvis man vil.

 

Mønster: Woodside Christmas Blanket

Garn: West Yorkshire Spinners The Croft Aran eller annet garn som passer til strikkefastheten

Pinner: 4 og 5 mm

Størrelse: 140 x 142 cm

 

Copyright: Strikkekjerring

Til Minnestunden som skal være i dag, har jeg bakt 4 slike svære bløtkaker, 2 digre sjokoladekaker og 1 glutenfri Islandskake.

En slik bløtkake gir like mange kakestykker som 3 runde bløtkaker og det må til når det skal være 120 stykker i Minnestunden.

Bildet ble ikke det beste siden det var dårlig med belysning, så det beklager jeg.

I dag skal det også lages 180 karbonadesmørbrød, kokes store mengder med kaffe og mange andre detaljer skal være på plass.

Da må man ha morgenen med seg, så i dag har jeg vært tidlig oppe slik at alt er på stell og det blir en fin stund for de pårørende.

Livet er skjørt, så ta vare på deg selv og de du har rundt deg før det er for sent.

Copyright: Blogg.no

I dag ligger jeg på en 11. plass på Blogglista og æren for det skal DERE ha! <3

Tusen takk for at dere leser og engasjerer dere!

Takk for alle kommentarer og hyggelige tilbakemeldinger!

Det setter jeg utrolig stor pris på!

Nå skal jeg i gang med å få gjort ting unna på en travel dag.

 

MED ØNSKE OM EN HJERTEVARM ONSDAG!!

 

Følg meg gjerne her:

Facebook: Strikkekjerring

Instagram: Strikkekjerring.blogg.no

 

 

18 kommentarer
    1. Gratulerer med 11 plass! 😀

      Juleteppe! jaja.. jeg holder på med samme genser ennå,,, og du feier igjennom med kaker og sokker og sjal og gudene vet… du har en energi jeg skulle hatt noe av når det gjelder strikking 🙂 Eller… jeg skulle hatt en frisk skulder! Men jeg blir nok ferdig med prosjektet mitt TIL JUL! hahaha
      Lag deg en fin dag i dag <3

      1. Du blir helt sikkert ferdig til jul.🤗
        Det er heldigvis lenge til enda, selv om dagene fyker fort avgårde.😅
        Nyt onsdagen!💕

    2. Ønsker deg en god dag og at alt legger seg fint til. Mange folk og mye mat som må være på plass.
      Sikkert lurt å begynne med forberedelsene til jul. Gaver, ja… Men først den dagen her. 🙂

      1. Alt har heldigvis gått bra i dag.🤗
        Jeg får begynne å tenke litt på julegavene etterhvert.😊

    3. Gratulerer med 11 plass! Det teppet var fint, men ikke noe jeg skal plundre med. Julegaver det bør jeg tenke på, fordele det litt. I fjor tok jeg netthandel og det gikk greit. Slapp julestresset i butikkene. Den kaka så god ut.
      Nyt onsdagen.

      1. Veldig fint med netthandel.🤗
        Jeg tror jeg kjøpte alle julegavene i fjor på nett. Absolutt veldig praktisk.👍🏻
        Ha en fin kveld!🤩

      1. Takk for det.🤗
        Tror ikke det ble så mye tid til å puste, men jeg lever enda, så jeg har nok pustet litt nå og da😅

    4. Så fortjent at du ligger på 11. plass. Leser bloggen din kver dag.
      Masse lykke til med dagen i dag. 🍀🌹

    5. Grattis med fin plassering! 😀
      Syntes jeg gjenkjente den engelske stemningen på bildet med juleteppet, ja. Merker det med pleddet jeg strikker, at det varmer godt i fanget, og det er godt når man sitter ute 😊
      Jeg kan ikke tenke meg annet enn at det blir en flott stund for de pårørende i dag! Flott kake! Lykke til!

      1. Takk for det.🤗
        Ja, det er noe særegent med den engelske stilen.😊
        Det er fint når pleddet begynner å få litt lengde slik at det varmer mens man strikker.🧶

    6. Gratulerer med fin plassering på lista 👍 Juleteppet er helt nydelig, og hadde helt klart vært fint på sofaen min når desember kommer. Så er det jo sånn da at jeg har skapet fult av tepper jeg har strikket og heklet allerede 😉 Ha en fortsatt fin kveld, klem 🤗

      1. Takk for det.🤗
        Jo, det er veldig kjekt med hjemmelagde tepper, men det er jo grenser for hvor mange man trenger.😅
        Men en fin ting å gi bort er det også.🤩

    7. Gratulerer med fin plassering!
      Så flott teppe. Det vil være koselig å sitte under til jul ☺️
      Fikk lyst på et stykke av kaka di 😀
      Nyt kvelden! 🥰

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg