Julesokker, votter, gensere – Helt gratis!

Garnstudio har kommet med en helt ny kolleksjon med mønstre til hele familien.

Copyright: Garnstudio

Mønstrene er så fine at jeg tviler på at jeg klarer å holde meg og ikke strikke noen av disse.

Her er det sokker, luer, votter og gensere i alle størrelser i både dette mønsteret og i flere andre med blant annet snømenn på.

Copyright: Strikkekjerring

Nydelige mønstre alle sammen!

Av garn er det brukt Karisma, så du kan bruke det eller Merino Extra Fine, Sterk eller annet garn i samme tykkelse som passer til pinne 3.5-4 mm.

HELE KOLLEKSJONEN MED GRATIS MØNSTRE FINNER DU

HER

Copyright: Strikkekjerring

Du er sikkert drittlei kjøkkenet mitt, men det er ikke jeg, hi, hi…

I går kom endelig de aller siste dørene, så jeg og Musikermannen holdt på i går kveld med de siste detaljene for å få alt ferdig.

Det ble natt og vel så det før vi var ferdige, men du og du så fornøyd jeg er!

Nå trenger jeg hverken julegave eller noe som helst annet, så lenge jeg endelig har fått nytt kjøkken.

Copyright: Strikkekjerring

Vi manglet disse 4 glassdørene, som vi nå har fått satt på og skrudd på håndtak.

Inni har vi montert ledlys fra Clas Ohlson, som monteres i taket på skapene og kan koples sammen.

Inni skapene her har jeg mine fine Mummikopper og Mariuskopper og masse andre glass og kopper.

Copyright: Strikkekjerring

Vi fikk også den siste døra til høyre her, som vi manglet.

Den har vi fått montert på og jeg har fått på plass kokebøkene mine i huken i hjørnet.

I går fikk vi også opp gardinstengene i stua, så der har jeg fått hengt opp gardiner.

Du skal få se stua senere.

Der mangler det bare litt småting nå før den også er ferdig.

Copyright: Strikkekjerring

Jeg har brukt mye av min ledige tid til å bake og kokkelere og på søndag lagde jeg så mye mat at Musikermannen og Minstemann var så mette at de ba om nåde og mente at nå trengte de ikke kveldsmat, hi, hi…

Har dere hørt så mye tull??

Jo, jeg overdrev kanskje en smule når sant skal sies.

Nå skal det bli en fryd å bake til jul i dette kjøkkenet.

I går var jeg sammen med husflidslaget og trykket på skinn.

Senere i dag skal vi avgårde og sy sammen tøfler og votter.

Jeg har valgt å sy tøfler denne gang, siden jeg har sydd votter før.

Dere skal få se bilder etterhvert.

Nå må jeg kjappe meg hvis cateringen skal bli ferdig til rett tid.

 

HA EN FANTASTISK ONSDAG!!

 

Følg meg gjerne her:

Facebook: Strikkekjerring

Instagram: Strikkekjerring.blogg.no

 

 

6 kommentarer
    1. gratulere kjøkkenet ble fint ,ikke noe er bedre enn å bli ferdige og bli fornøgde :=) blir koslig å feire jul med dette kjøkkenet .
      Fine strikkemønster,nå er ikke jeg så begeistret for julegenser som egentlig bare passer en uke i året,men artig med slike detaljer for dem som liker det ,iallefall barna

      1. Takk for det.🤗
        Ja, jeg gleder meg både til juleforberedelsene og julen i år med nytt kjøkken og ny stue.🥰
        Og ikke minst får vi alle våre hjem i jula. Det er det aller viktigste.❤️

    2. Utrolig lekker kjøkken. Skjønner godt at du gleder deg til jul. Både å kokkelere og få alle hjem i julen! Her håper jeg at ungene feirer for seg selv. Når helsa ikke er god blir jeg så fort sliten. Kan hende sønn og fruen kommer, jeg vet ikke helt ennå.
      Flotte plagg du viser fram. Jeg fikk et ekstra blad inni i bladet Familien. Der var det et heklet pledd helt noe i min gate, og garn har jeg i kottet. 👍Ha en fin kveld.

      1. Takk for det.🤗
        Det har vært mye jobb, men jeg er glad vi er ferdige i god tid før julebaksten.🎅🏻
        Jeg må sjekke Familien når jeg kommer på butikken skjønner jeg.🤩

    3. Herlig strikk, man blir helt betatt og ja kjøkkenet ditt er bare så lekkert…Dere kan være stolte, bare til å glede seg når alle dine kommer hjem..<3

      1. Det er så utrolig deilig å være ferdig og litt ekstra stas i feire jul med nytt kjøkken og stue.🤗🤩

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg