Julesokker – Gratis oppskrift

Vinteren er visst kommet for godt og den ser ut til å bli lang.

Copyright: Strikkekjerring

Da er det ull som virkelig varmer både store og små.

Vinteren kom visst som julekvelden på kjerringa i år også og Musikermannen bedyrer at han ønsker seg lester til jul.

Mange par!

Mange par til jul???? sier jeg.

Ja, så mange som mulig.

Han venter seg visst også en lang vinter med mye tid i traktoren for å brøyte og er det ett sted det ikke er varmt, så er det der!

Zetoren har nok sett sine beste dager og varmeapparatet virker bare når det selv vil og det er helst på sommeren og ikke når det virkelig trengs.

I morges var det 11 minusgrader, så det er så absolutt kaldt!

Nå venter vi mildere vær, men med snø og vindkast opp i vel 30 sekundmeter i natt og i morgen, så da trenger han faktisk varme klær.

Strengt tatt har jeg jo lyst til å strikke litt andre ting enn sokker også, men jeg får skride til verket, så får vi se om han får juleønsket oppfylt.

Jeg frykter at jeg blir nødt til å gå på loftet og hente ned kassen med Grøssoggru-garn, som jeg vet står der.

Mens jeg vurderer det, har jeg lagt opp til et par Julesokker for å få en litt mykere overgang til sokkestrikking størrelse 46.

Jeg får prøve å overholde størrelsen, slik at det ikke går med meg som med Emma hans Oluf når hun strikket nye lester til Lars til jul.

De var så store at da Lars tok dem på, så de ikke sønnen før i april, he, he…

Men, tilbake til Julesokkene.

Det fins faktisk ikke så mange oppskrifter som er laget for å passe til menn, synes jeg, og jeg er tross alt omgitt av dem!

Med 1 mann og 3 sønner så har jeg tross alt mest bruk for oppskrifter som passer til dem.

Disse her er gratis og franko og de kan jo gjerne strikkes til damer også.

Så får tiden vise om det blir ett eller flere par sokker til jul på Musikermannen.

 

MØNSTER: SNOWMAN TIME SOCKS

GARN: KARISMA, SPORTSRAGG ELLER STERK

PINNER: 3 MM OG 3.5 MM

 

Du finner dette mønsteret til barn også.

Copyright: Strikkekjerring

Vi ser så vidt det er snurten av sola når det er klarvær, men det er ikke lenge den skinner på huset.

I dag fikk jeg det korte glimtet av henne når jeg var hjemme og spiste lunsj.

Nå er jeg akkurat kommet hjem, siden vi måtte legge om planene litt på grunn av værmeldinga.

Jeg tenkte å reise en tur for å handle inn diverse til jobb, men siden det er fare for at ferga kan bli innstilt i morgen, fant vi ut at vi fikk komme oss av gårde i dag etter jobb.

Vi har mange julebord som står for døren, så da trengs det ekstra av både det ene og det andre.

Copyright: Strikkekjerring

Med det samme fikk jeg handla årets adventslys.

Jeg hadde egentlig lyst på hvite, men det var de utsolgt for, så da fikk det bli lilla i stedet.

De brenner nok de også, tenker jeg.

Copyright: Strikkekjerring

Jeg har i lengre tid irritert meg over den stygge posen vi har ved i, så når jeg så denne, var jeg snar og å få den med meg i handlekurven.

Den er kjøpt på Europris og de har dem i 3 forskjellige størrelser.

Dette er den største og de fungerer jo også supert til garn, klær eller oppbevaring av andre ting.

Veldig kjekk å bære med seg også.

Vi klarte jo selvfølgelig å glemme å ta med handlenett da vi dro, så da var det kjekt å ha denne her.

Den rommet veldig mye!

Nei, nå får jeg altså prøve å gjøre en innsats med strikkepinnene.

Jula kommer jo før man aner det!

 

HA EN ULLENDE FIN KVELD!!

FØLG MEG GJERNE HER:

FACEBOOK: Strikkekjerring

INSTAGRAM: Strikkekjerring.blogg.no

 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg