Julesokker – En liten miss og Årsstatistikk

Jeg ble langt om lenge ferdig med ett par julesokker til Musikermannen.

Copyright: Strikkekjerring

Jeg gjorde noen små endringer og kuttet ut noen border, slik at han ikke skulle bli seende ut som et juletre, hi, hi….

Jeg har strikket dem i Viking Sportsragg, som har alle farger man trenger til sokker.

Mønsteret er gratis og på norsk, så det er bare å laste ned og begynne å strikke.

Copyright: Strikkekjerring

Å skulle ta bilder med hunden til stede, er et lite mareritt!

Hun kiler seg med på bildene, nesten uansett hva man gjør.

 

MØNSTER: CHRISTMAS TIME SOCKS

GARN: VIKING SPORTSRAGG

PINNER: 3 MM OG 3.5 MM

STØRRELSER: 35-43 JEG HAR STRIKKET DISSE I STØRRELSE 47

Copyright: Strikkekjerring

Å få Musikermannen til å stå slik jeg vil, er også helt håpløst, så bildene blir jo deretter, ha, ha…

 

Jeg har gjort en aldri så liten miss under opptellingen av Strikkeåret 2022.

I går kveld oppdaget jeg at jeg hadde glemt noe!

Viktig var det også!

Jeg hadde nemlig glemt å ta med et spesialstrikket sokkepar til en stor Bodø/Glimt fan.

Skrekk og gru!

Men her kommer altså bildet av dem, slik at de blir med i statistikken.

Jeg skal nå skrive en statistikk over hvor mange jeg har strikket av hver ting av sokker, votter, gensere osv og da er det klart at alt må være med.

Copyright: Strikkekjerring

 

ÅRSSTATISTIKK 2022:

15 par sokker

7 luer

5 voksengensere

2 barnegensere

7 par tøfler

1 par sydde skinntøfler

2 par sydde skinnvotter

1 par sydde votter

7 julekuler

3 revehalser

1 håndkle

2 hekla handlenett

2 jakker, voksen

3 pyntegresskar

4 par votter

1 skjerf

2 potteskjulere

2 par pulsvarmere

10 pannebånd

2 par ankelsokker

1 heklet skjørt

1 eggevarmer

1 sjal

1 vest

 

TOTALT 83 TING

 

Sånn!

Da skal det være rett, puh!

Som mange kanskje husker, skulle jeg også gjøre ett forsøk på å kjøpe mindre klær og lage mer klær selv.

Tanken og håpet var at jeg i løpet av året skulle ha klart å lage flere klær enn jeg kjøpte og ha et mer bevisst forhold til hva jeg kjøpte.

Ikke minst å ikke kjøpe mer enn det vi virkelig trengte.

Hvordan det gikk, skal du få høre om i ettermiddag.

Jeg skal jobbe i dag, men jeg håper dere alle har en helt nydelig romjul og får lagt inn litt pustepauser her og der.

 

NYT ROMJULSDAGEN!!

FØLG MEG GJERNE HER:

FACEBOOK: Strikkekjerring

INSTAGRAM: Strikkekjerring.blogg.no

 

14 kommentarer
    1. Herlighet! Det var ikke lite 😀 Så mange flotte hjemmestrikka ting. Elsker å få slike gaver, så du har nok mange takknemlige folk rundt seg 😄
      Godt du slappet av med det, ellers måtte jeg bedt deg trekke pusten litt 😘😂
      Utrolig flink er du! 🥰

      1. Det ble veldig mye til slutt og det er mange som har fått strikka plagg i gave hos meg i år.🎁🌟
        Heldigvis blir jeg aldri lei av å strikke og det er da jeg virkelig slapper av.🥰
        ( Og det har jeg visst gjort ganske mye ser jeg i 2022🙈😂)

    2. Det var en mektig imponerende liste!!
      Jeg har ikke oversikt over hva jeg har lagd i løpet av året (har bestemt meg for å notere neste år), men jeg har garantert ikke lagd like mye. Gøy å se en sånn oppsummering 🙂

      1. Det var mer enn jeg trodde altså.😅
        Til neste år har jeg som mål å få med gram også.🧶 Så får vi se om jeg klarer det.🙈
        Du har nok strikket ganske mye i år du også.🤗🧶

    3. Wow…det var litt av ei liste!! Og enda rekker du alt annet i tillegg 🙏 Du er helt rå med strikkepinnene 🤩 Og så mye FINT du lager….som disse julesokkene her 😍
      Fin dag ønskes deg 🥰

      1. Det ble mer enn jeg hadde trodd.😅
        Nå skal jeg prøve å bli flinkere til å notere etterhvert i 2023.🧶
        Ønsker deg en fin romjulsdag.🤗🎄🌟

    4. kor fine sokker – sånne trur eg også må strikke på tampen av året 😉

      Og ei imporende lang strikkeliste – lyrt å skrive ned — trur eg må begynne med det eg og 😉

      Fortsatt juleønsker – smilfjes

      1. Musikermannen ble hvertfall fornøyd.🤩🧶
        Morsomme å strikke var det også og det er mulig å få brukt veldig små rester av garn.🧶
        En flott romjulsdag til deg.🥰🎄🌟

      1. De må de så klart være!😅
        Enn at jeg hadde oversett dem.🙈
        Han er ikke så enkel å dirigere, så bildene blir fort «litt» spesielle.😂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg