Julemessetid

Nå nærmer det seg julemessetid i hele landet.

Copyright: Strikkekjerring

Hos oss skal det også være Julemesse om ett par uker.

Jeg har funnet frem litt garn som jeg tenkte jeg skulle strikke litt forskjellig av.

Alt er ullgarn som skal strikkes og toves.

Det blir nok litt votter, tøfler og kanskje noen nisser av dette garnet.

Jeg ser at tiden løper litt fra meg, så jeg rekker nok ikke så mye som jeg skulle ønske, men får jeg strikket opp litt av lageret mitt, er jeg fornøyd.

Copyright: Strikkekjerring

Her har jeg lagt opp til ett prosjekt.

Hva det skal bli, skal jeg vise dere senere.

Men at det blir noe som har med jul å gjøre, er nok temmelig sikkert.

Julemesse er skikkelig koselig og det er nok en tradisjon som mange liker å være med på.

Liker du å dra på julemesse?

Hva ønsker du i så fall å kjøpe der?

Julepynt, votter, luer, sydde klær, treprodukter, julemat, lefser eller kanskje noe helt annet?

Copyright: Strikkekjerring

November er i gang og da er også mange i gang med juleforberedelser.

Hos meg merkes det også godt at det er etterspørsel etter julemat og julebord, så da blir det nok travle tider fremover.

I det siste har det vært mange gjøremål og litt for lite tid til bloggen, men jeg har virkelig en plan om å vise dere mine juleforberedelser i både strikking, søm, baking og pynting.

Jeg ELSKER jul og liker å holde på med alt som har med juleforberedelser å gjøre.

Vi har i de siste hatt fine, klare dager med måneskinn og frost.

Da er det virkelig fint ute og vi kan enda en stund til slippe å brøyte og måke snø, selv om det går med mye ved som trengs for å holde det varmt og godt inne.

Copyright: Strikkekjerring

Denne gangen ble det, mot normalt, de som bor sør for oss, som fikk den første snøen.

Det blir nok ikke så lenge før det er vår tur, men enn så lenge kan vi nyte barfrost og klar himmel.

Dagen i dag startet med å reise til legen, men det viste seg å ta betydelig lenger tid enn planlagt.

De hadde fått inn en akuttsituasjon og etterpå fikk de ikke datasystemet til å virke, så da ble timen tidlig på morgenen forskjøvet med 1 time og 10 minutter, men da må man bare smøre seg med tålmodighet.

I går og i dag har vi i husflidslaget møttes for å sy i skinn, men det må jeg vise dere mer om i et eget innlegg.

Jeg har innboksen min smekkfull med mange som ønsker å få tilsendt mønster med Bodø/Glimt votter og lue og jeg skal prøve å få svart dere når jeg får litt ledig tid, men det er så sinnsykt mange at det vil ta laaaaaang tid før jeg får svart alle, så dere må nok smøre dere med litt tålmodighet.

 

NYT NOVEMBERKVELDEN!!

FØLG MEG GJERNE HER:

FACEBOOK: Strikkekjerring

INSTAGRAM: Strikkekjerring.blogg.no

 

18 kommentarer
    1. Hva jeg handler på julemesser?
      Det er jo litt etter hva jeg ser. I år skulle jeg gjerne hatt et kjæreste-votte-par i gave til noen. Men ellers liker jeg stort sett ting som det ikke finnes så mange av.

      1. Det er det som er gøy med julemesser.🤗👌🏻
        Man finner gjerne ting man liker som ikke er å få kjøpt andre steder.👌🏻🎅🏻

    2. Julemesse kan være moro det, men prøver å holde meg unna fristelser, skal ha råd til riskrem og rødsaus når det blir jul – ribba ligger i frysern 😜🐰

      1. Ja, riskrem og rødsaus på man ha til jul.🤩
        Jeg synes det kan være moro å se om man finner noe spesielt å gi i gave på julemesser. Man finner ofte ting man ikke får tak i andre steder.👌🏻

    3. du har virkeliig aktive dager ,du slipper å lure på hva du skal ta deg til med :=)jeg liker julemesse og lørdag og søndag er det julemesse her i bygda ,jeg har juksa og kjøpt noe lite av ei venninne som skal ha stand på messa ,utenom det skal jeg kjøpt eplecider fra bygda :=)18 og 19 november er det julemesse på ishavsmuseet på Brandal .med hele 54 utstillere ,jeg vil dit og er været bra får jeg nok en tur ,da står julemat på ønskelista mi så får vi se hva annet som er å få der

      1. Oj! Så spennende!🤩
        54 utstillere er mye!🎅🏻🧑🏻‍🎄
        Håper du finner det du har planlagt å kjøpe.🤗
        Herlig at julemessene holder stand.👌🏻

      1. Ja, det er skikkelig koselig.🤩🎅🏻
        Dagene flyr fort avgårde, så det er godt å starte tidlig med juleforberedelsene.🎅🏻

    4. Kan tenke meg det er høysesong for både strikkepinnene dine og kokkeredskapene dine nå fremover! 😄
      Hvis jeg skulle dratt på julemarked for å kjøpe noe i år, måtte det blitt noen nyttige treprodukter. 😀

      1. Ja, det er det så absolutt.🤗🤩
        Treredskaper er kjekt og de lager gjerne ting som det kan være vanskelig å få tak i også.🤩🤗

    5. Jeg elsker jula og pynte opp heimen så det ser ut som et julehus, men jeg holder igjen til slutten av denne måneden 🎅🏼 I år skal jeg sammen med 2-3 andre stå på julemesse og selge varer til inntekt for Lørenskog Revmatikerforening. Gruer meg litt, for jeg syntes det er litt skummelt.. Ønsker deg en fin torsdag 🤗

      1. Ja, jeg gleder meg også til å begynne å pynte til jul.🥰🤩
        Så morsomt at du skal være med som utstiller på julemessa i år.😍👌🏻
        Det kommer nok til å bli koselig.🥰

    6. Du har det virkelig travelt. Julemesse blir det her, og jeg skal ta turen. Må jo se hva de har. Er jo ikke alt jeg er interessert i.
      Her har mannen ordnet lammerullene,pinnekjøttet, og mye annet som er lagt i frysa.
      Heier på Bodø Glimt, og T.I.L koste meg skikkelig når de grusa både Viking og Molde.

      1. Det er travle dager fremover ja.🤗
        Høres ut som dere er godt i gang med juleforberedelsene.🤩👌🏻
        Det er godt å høre at julemessa fremdeles er populær blant folk.🥰

    7. Skulle veldig gjerne vært på en julemesse eller fem i landet ditt:-) Rusle og se…og bare nyte stemningen! Når jeg ser på div blogger hva enkelte lager for salg har jeg lyst å bare bestille flybilletter hehe
      Før i tiden…og det er lenge nå…var det et must å dra på div slike messer og utstillinger men de siste årene var bare skuffende (her i landet) savner kvalitet og det litt spesielle.
      Lykke til med produksjon og salg! Men du??? Du mener ikke å strikke opp alt det garnet du viser på et par tre uker????? 😉

      1. Ja, det er fint å kunne finne den helt spesielle håndlagde gaven.😍
        Det er mange som lager mye fint altså.🤩
        Jeg rekker nok ikke å strikke opp alt, men jeg har sortert det garnet som har farger jeg kan bruke til juleprosjekter.🧶🧑🏻‍🎄🎅🏻

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg