Julemesse og NM-Kvalifisering

En spennende dag dette.

Copyright: Strikkekjerring

Hos oss har det vært julemesse med masse folk i dag.

Julemesse er alltid koselig og denne gang var det ekstra mye folk som hadde funnet veien, så kakene tok slutt lenge før de burde, men det er ikke bare å smekke sammen nye kaker på et blunk heller.

Når det er bare 1 kakebaker (altså meg) så begrenser det seg jo litt også.

Copyright: Strikkekjerring

I går var jeg oppe klokken 5 for å reise til rådhuset for kurs og møte i Kommunestyresalen, så da ble det en veldig lang kveld etterpå for å få ferdig mest mulig kaker.

Men klokka flyr fra meg også og litt må man jo sove også inni mellom.

Snø fikk vi også i løpet av dagen, men heldigvis ikke så mye at vi måtte ut og brøyte og måke snø.

Men litt ekstra spennende har det vært i dag.

Copyright: Sebastian Danielsen

Minstemann skulle nemlig være med på sitt første styrkeløftstevne og i tillegg prøve seg på NM-kvalifisering.

Der løfter de i 3 øvelser og kiloene legges sammen.

Han er 17 år og løfter i 74-kilos klassen og da må han løfte 360 kilo.

Formen hans var ikke den beste, siden han har feber.

I tillegg fikk han krampe i 2 av øvelsene, så han fikk ikke ut sitt potensiale i dag, men likevel klarte han kvalifikasjonen med glans.

500 kilo totalt holder i massevis til NM-kvalfisering, selv om han hadde håpet å løfte mer i dag.

Det får han heller ha til gode og fortsette treningen frem mot NM, som skal være i Laksevåg i april.

Det som er litt ekstra morsomt er at han må løfte for Alta Atletklubb, siden Bodø ikke ville ta ham med på grunn av at han ikke bor i byen og kan trene sammen med dem.

Men nå heier vi i vei på Alta Atletklubb og når det blir reise til NM, skal definitivt mamma være med som supporter!

(Beklager litt dårlig bilde her, men en litt dårlig screenshot er skylda, he, he…)

Copyright: Strikkekjerring

Men nå tror jeg sannelig jeg skal høre på hva den nye appen min forteller meg.

Den sier visst at det er tid for å roe seg litt ned i sofaen og jeg tror sannelig den nevner at jeg burde så absolutt finne frem Pepsi Max og strikkingen også.

Det er mulig det siste ikke er helt korrekt, men jeg velger å tro det likevel.

 

HA EN STYRKENDE KVELD!!

FØLG MEG GJERNE HER:

FACEBOOK: Strikkekjerring

INSTAGRAM: Strikkekjerring.blogg.no

 

4 kommentarer
    1. Skal se om jeg kan bli litt sterkere i morgen jeg også. Hvis jeg orker… Orker ikke presse meg FOR mye i morgen kjenner jeg. Men hvis jeg er sånn passe form, så blir det 🙂

      1. Omtrent slik jeg tenker også, men det er svært sjelden jeg kommer fram til at jeg orker.🤣🤣🤣

    2. ikke noe er bedre enn å gå hjem med tomme kakefat da :=) men klart da må du bake nye :=) du er flinke og sønnen din er jammen flinke han også ,jeg var på julemesse i dag ,en nydelig engel ble med meg hjem ,får vise bilde av den senere ,nå kaller sengen

      1. Koselig med julemesse.🤩
        Jeg skal titte innom og se om den er kommet på bloggen din.👌🏻

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg