JuleMarius i Nordlyslandet

På pinnene mine er det også noen bestillinger og Mariussokker er det gjerne mange av.

Copyright: Strikkekjerring

Disse Mariussokkene blir i julefarger; rødt, grønt og hvitt.

Mønsteret på Mariussokker finner du i Mariusboka.

Sokkene er fra størrelse 2-4 år opp til herrestørrelse.

Hjemmestrikka sokker er en deilig julegave å få.

Jeg strikker i Viking Sportsragg som har veldig mange farger å velge blant og da blir man aldri lei av å strikke samme mønster, vet du.

Copyright: Strikkekjerring

Av og til lurer jeg på om Nordland er et eget land.

Se bare på det flotte Nordlyset som danset over himmelen i går ettermiddag og kveld!

Ja, jeg er nok patriotisk og er svært glad i å bo her i landsdelen vår.

Hvis jeg skulle valgt fritt av alle steder i hele verden, hadde jeg valgt Nordland og Meløy med sitt skiftende vær, kalde vintre, uvær, storm og stilla.

Jeg liker at naturkreftene river og yter oss motstand, før det igjen er blikk stille, sol og kanskje nordlys og midnattsol.

Variasjonene i været og naturen er det som gjør det ekstra spennende å bo her, i tillegg til at naturen ligger rett utenfor døra.

Det blir jeg aldri lei av og jeg setter litt ekstra pris på akkurat dette når verden er som den er og det er usikkerhet om fremtiden.

I dag er det nok en nydelig novemberdag, med stilla og godvær og fin temperatur.

Småfuglene “mine” krangler om plassen ved fuglebrettet, hunden koser seg med beinet sitt på morgenen og kattene ligger strak ut (midt oppi klærne som jeg skal brette sammen) etter å ha vært på jakt i natt og Musikermannen klimprer på gitaren mens han nynner julesanger og øver til Juleturneen vi skal på.

Copyright: Strikkekjerring

Jeg har mange gjøremål i løpet av dagen og det blir garantert en lang arbeidsdag, men jammen har vi det bra her vi bor.

Det gleder også mitt hjerte å se at strømprisene i sør heldigvis har dalt mye i forhold til hva de var tidligere i høst.

Dagens varmeste sted i landet vårt er Sunndal kommune med 13.2 varmegrader og dagens kaldeste sted er Nesseby med -0.1 grad.

Egentlig nesten merkelig at det ikke er kaldere noe sted i landet.

På denne dag i 1957 måtte hunden Laika betale en høy pris med å ha vært det første levende vesen i bane rundt jorda.

Hun ble skutt opp med den sovjetiske satelitten Sputnik 2 og hun døde dessverre etter 5-7 timer.

Trolig av overoppheting.

De skulle bevise at et levende vesen kunne overleve det å bli sendt ut i bane, i et miljø uten tyngdekraft.

Jeg fortrekker å holde meg på bakken av tyngdekraften og takker så mye for besøket!

 

NYT DAGEN!!

 

Følg meg gjerne her:

Facebook: Strikkekjerring

Instagram: Strikkekjerring.blogg.no

 

 

7 kommentarer
    1. De kattene der ser ut som to skikkelige kosepuser! 🙂 Kan skjønne at de også koser seg i paradiset dere bor i 😉
      Stakkars Laika.

    2. Nydelig strikk, du strikker veldig pent! Fine farger og kattepuser, elsker jeg..
      Jeg har hatt en grå nesten som den til høyre her..
      Dessverre i kattehimmelen for 6 år siden…..men jeg tenker på han hver dag! <3

      1. Det er mor og datter vi har, så de er gode venner.🥰
        Koselige og snille katter begge to.🤩

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg