Julekuler og Moccakopper

Reklame | Mottatt gratis mønster for teststrikk av @Knitbylotte

Jeg har fått strikket ferdig teststrikken på alle julekulene til @Knitbylotte i helga.

Copyright: Strikkekjerring

Disse julekulene var virkelig morsomme å strikke.

Mine er strikket i forskjellige typer superwashull og merinoull i tykkelse 22/10 på pinne 3 mm.

Mønsteret er godt forklart og har 7 forskjellige julemotiv.

Copyright: Strikkekjerring

De er veldig dekorative og man kan henge dem rundt omkring i huset eller la dem ligge i ett bakstetrau slik jeg har gjort.

Jeg har lagt en lyslenke sammen med julekulene og når det blir mørkt blir det veldig koselig.

Nå er jeg ikke begynt å pynte til jul riktig enda altså, men de ska foreløpig få lov å ligge her en liten stund.

Når det nærmer seg jul kommer de nok til å bli hengt opp rundt omkring.

Kanskje i vinduene?

Copyright: Strikkekjerring

På den ene julekula skal man strikke inn perler til pynt på juletreet.

En morsom effekt.

Hvis man ikke vil strikke inn perler, kan man bare strikke mønsterfarge i stedet eller kanskje sy på paljetter??

Copyright: Strikkekjerring

Akkurat nå får julekulene lov til å ligge til pynt på den nye skjenken vi har fått på plass i stua.

Endelig er vi ferdige med ett hjørne av stua.

Det kommer nok et bilde på veggen etterhvert.

Skjenken er en Bestå fra IKEA og vi har selv montert lys i den.

Lysene er noen smarte små runde lys som man setter fast i “taket” inni skapet og kobler sammen.

Inni her har jeg fått plass til middagsservisene, kopper og glass.

Copyright: Strikkekjerring

Her ser du lysene bedre.

Hedersplassen har mine fine Moccakopper fått.

Koppene fikk min mor i gave da jeg ble født og jeg har fått dem av henne da jeg fikk min eldste sønn, så koppene begynner (kremt) å bli noen år.

Jeg tror ikke det er verdt så mye penger, men for meg er de verdt veldig mye og er noe av det fineste jeg har.

Jeg har også fått på plass en del av Blåklokkeglassene mine.

Resten har fått plass i en tilsvarende TV-benk med et skap med et glassksap i.

Det skal du få se senere når vi har fått kjøpt flere lys til å ha i skapet.

Copyright: Strikkekjerring

Middagsserviset har også fått plass.

Det heter Silver Paisley og jeg tror det er gått ut av produksjon nå.

Det har et veldig fint mønster i det hvite som du ikke ser på bildet og serviset har vært mye i bruk her i huset.

Dagene flyr avgårde fortere enn svint og dagen i dag er også fullt av gjøremål.

Vi tenkte vi skulle få gjort litt hjemme i går, men det ble det ikke noe av.

Det kom flere folk på rommene, så det ble romvask og matlaging i stedet.

Musikermannen tok en ekstra spillejobb i går siden det var en som var blitt syk, så vi måtte finne fram musikkanlegget og få pakket bilen.

Med fare for frost ble kvelden brukt til å legge om dekk på begge bilene, slik at de er klare for vinteren.

Så får vi se hva denne dagen bringer og om man får gjort det man har planlagt eller ikke, hi, hi…

 

HA EN NYDELIG MANDAG!!

 

Følg meg gjerne her:

Facebook: Strikkekjerring

Instagram: Strikkekjerring.blogg.no

 

14 kommentarer
      1. Det kan veldig godt hende.
        Jeg er veldig redde for dem, så de har stått innerst i ett skap mens ungene har vært små.😊

    1. Jeg hadde sett for meg julekulene dine på et juletre, men ser jo at de kan brukes til pynt på ulike måter. De pyntet fint opp i trauget også 😊

      Jeg har også slike moccakopper. Har arvet dem etter farmora mi, og mine har også fått plass i et skap med lys 😃

      1. Det kan godt hende de havner på juletreet til slutt.🎄
        Det er så koselig å ha slike kopper og de er ikke lett å få tak i.
        De fortjener å stå fremme et sted man kan se dem.🤗

        1. Ja, de er jo ganske spesielle disse moccakoppene. Mine lå begravd i ei eske i boden i mange år, men nå får de stå fremme 😀

    2. Jeg har arvet noen lignende mocca kopper fra mamma, men jeg har de ikke stående framme eller synlig. Er så redd for dem. Julekulene er skikkelig kule, og i et sånt trau med lys blir ekstra fine 🎅🏻🤶🏻 Ha en fortsatt fin mandag, klem 🤗

      1. Jeg er også fryktelig redd for dem, men nå tror jeg de skal stå trygt i dette glasskapet.🤗
        Det er veldig koselig å strikke julekuler, så det blir nok flere.🎅🏻

    3. Skikkelig koselige julekuler! Veldig fin pynt til jul 😀 Vi skal skifte dekk på begge bilene denne uka vi også. Kan fort være glatt over fjellet nå. Vi har en med, og en uten pigg, 😉 God tirsdagskveld! Klem <3

      1. Koselig å strikke julekuler.🥰
        Lurt å ha en bil med piggdekk som man kan bruke hvis det trengs.🤗👍🏻

    4. Så koselig at du har de koppene enda,og tar så godt vare på dem..sånt syns jeg er så utrulig godt å se 🤩
      Flotte julekuler forresten 😊 og den skjenken ble skikkelig flott med lys i 👍👏😊

      1. Slike ting har stor verdi for meg. Ikke i penger, men i minner.🥰
        Jeg er glad vi monterte lys i sjekken, ellers hadde ikke tingene vistes inni den.🤗

    5. Tida fyker, kanskje jeg i år kan gjøre det jeg har tenkt årviss…starte planlegging til jul akkurat to måneder før. De moccakoppene er så fine, har faktisk sett ette slike- eller lignende, på Finn.no. Mine foreldre hadde også lignende, syns de er så koselige. Artig med slikt som har affeksjonsverdi. <3

      1. Jeg er så smått begynt å planlegge litt til jul. Da slipper man å stresse så innmari i desember.🤗😅 Ja, jeg tror ikke det er så enkelt å få tak i slike kopper. De fleste lar dem nok gå i arv og det håper jeg at jeg også skal få gjøre.🥰

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg