Julegavelister, Bakelister, Vaskelister……

Det er mye som skal gjøres før jul og da lønner deg seg å skrive lister over det som skal gjøres.

Copyright: Strikkekjerring

Jeg er i gang med listeskriving hos meg i dag.

Det er mange lister som skal skrives og mange måter å gjøre det på.

Den lista over her er en App du kan laste ned til telefonen din.

Den heter Christmas Gift og der kan du skrive Julegavelister som du for eksempel kan dele med mannen eller andre familiemedlemmer som du kjøper julegaver sammen med.

Den kan også brukes som en ønskeliste over det du ønsker deg til jul.

Du kan enkelt dele den med venner og familie via mail, messenger eller sms.

Når vi er på julegaveshopping prøver vi å være litt effektive og går litt hver for oss.

Da kan det være smart med en slik liste som man deler og kan følge med hvem den andre har kjøpt gave til.

Copyright: Strikkekjerring

Jeg er ellers en fan av skrevne lister.

Da kan jeg krysse ut ting etterhvert som det er gjort.

Tar man seg litt god tid og lager en detaljert liste, trenger ikke juleforberedelsene å være noe stress.

I tillegg kan man lettere involvere de andre i huset til å bidra med det som må gjøres.

Jeg lager mange lister:

-Julegaveliste

-Bakeliste

-Vaskeliste

-Innkjøpsliste

-Ikke minst strikkeliste

Nå kan det hende at jeg av og til er vel ambisiøs med hva som står på lista og Musikermannen er gjerne med og skjærer ned på listene over ting han mener vi kan droppe.

Han synes alltid jeg baker for mye og vasker for mye.

Jeg koser meg med å skrive lister og tenke ut hva vi skal kjøpe i julegaver og hva jeg skal bake til jul.

På bakelista er det ofte mye av det samme fra år til år, men så kommer det gjerne litt nytt hvert år, mens andre ting utgår.

Nå har vi jo ikke feiret jul uten koronarestriksjoner på flere år, så i år får vi håpe at det ikke kommer noen begrensninger på hvor mange vi kan møtes i juleselskaper.

Denne uka står rundvask av yttergang på vaskelista mi.

Da går jeg gjennom skuffene med votter og luer og sorterer ut det som ikke er i bruk og får orden i skuffene.

Jeg går også gjennom sko og klær og rydder vekk sommerjakker og sommersko.

Til slutt vaskes vegger og tak.

Stua og kjøkkenet er allerede vasket i forbindelse med oppussinga, så der trenger jeg ikke å vaske annet enn vinduene innvendig når jeg skal skifte gardiner, men det blir ikke riktig enda.

Strikkelista mi er også fullpakket av ting jeg har lyst til å strikke og lage til jul.

Den redigeres stadig, siden jeg hele tiden finner nye ting jeg har lyst til å strikke eller sy.

Mandagsmøtet gikk denne uka fort unna og foregikk i fred og fordragelighet.

Musikermannen hadde det travelt i dag, siden han skulle ut og reise, så resten får vi nok planlegge i kveld.

Jeg skal jobbe en vanlig arbeidsdag i dag før jeg skal begynne på listene mine.

 

HA EN FLOTT START PÅ UKA!!

 

FØLG MEG GJERNE HER:

FACEBOOK: Strikkekjerring

INSTAGRAM: Strikkekjerring.blogg.no

 

 

4 kommentarer
    1. Jeg skriver ikke lister lenger, men legger alt inn i almanakken min. For jeg må skrive ned alt jeg skal være med på og det som må gjøres, sånn at jeg har oversikten. Å jeg skal oppdatere kalenderen min i dag. Jeg skal rydde og ordne i skaper og skuffer jeg også før jul, men jeg tar bare en vanlig rengjøring nå. Så blir det mer grundig på nyåret. Ha en fortsatt fin mandag, klem 🤗

    2. Jeg elsker slike lister, og før i tida var listene fulle før jul. De siste årene har de imidlertid blitt temmelig amputerte, pga energimangel. Det beste med lister synrs jeg er når man kan krysse ut alt man har fått gjort 😀

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg