Julebyen er på plass!

Feberen herjer for 6. dag i min kropp, men jeg har fått puslet litt i ettermiddag med å få julebyen min på plass.

Copyright: Strikkekjerring

Treet bak der har jeg strikket i ull og lagt en tråd bling sammen med garnet mens jeg strikket.

Etter toving har jeg sydd på noen perler.

Selve treet kan du finne gratis oppskrift på

HER

Copyright: Strikkekjerring

Julebyen min begynte første året i yttergangen, hvor den fikk plass på kommoden.

Året etter hadde den vokst fra kommoden og inn i stua til TV-benken, siden jeg hadde anskaffet noen nye figurer til samlingen.

Da var plassen på kommoden blitt for liten.

Copyright: Strikkekjerring

I år har vi pusset opp stua og fått nye møbler, så da har julebyen fått plass på den nye skjenken i stua.

Figurene er noe fra ting jeg hadde fra før, noe er kjøpt og noe stammer fra loppisfunn.

Litt av hvert med andre ord.

Copyright: Strikkekjerring

Noen av husene er det musikk i.

Underlaget er bomull med kunstig snø oppå.

Kunstig snø får du kjøpt i hobbybutikker.

Copyright: Strikkekjerring

Jeg synes det er veldig koselig å sitte og se på julebyen og figurene som beveger seg hit og dit.

Du kjenner kanskje igjen juletreet der?

Jeg har ikke rappa det fra Musikermannen.

Som du kanskje husker hadde han veldig lyst på dette juletreet i bobilen, men han kjøpte sitt eget som ble montert fast der, så da fikk jeg ha mitt i fred, hi, hi….

Det var godt å få litt gjort, men jeg har MYE som gjenstår å gjøre før jul, både på jobb og hjemme.

Men det går veldig sakte når jeg ikke blir frisk.

Lista over gjøremål blir kortere og kortere.

Ikke fordi ting er blitt gjort, men fordi jeg har valgt å kutte ut en del ting fra lista.

Jeg kan ikke kutte i de ting på jobb som jeg har lovet å gjøre, men på hjemmebane blir det kuttet en del og det skal bli jul likevel selv om jeg ikke fikk gjort alt jeg tenkte.

Sykdom står sjelden som et eget punkt på julelistene mine, hi, hi…

 

HA EN NYDELIG ADVENTSKVELD!!

FØLG MEG GJERNE HER:

FACEBOOK: Strikkekjerring

INSTAGRAM: Strikkekjerring.blogg.no

 

 

14 kommentarer
    1. Så koselig juleby 😀 Veldig artig å pynte slik.
      Leit at du ikke er bra enda, men som du skriver, så må enkelte ting gå ut når man blir syk.
      Fortsatt god bedring! 🙂

      1. Det er koselig å sitte og se på alle lysene og figurene.🌟🎅🏻🎄🎁
        Sykdom planlegger man ikke for når ting skal gjøres før jul, men det blir jul likevel.🥰

    2. Veldig koselig juleby du kan sitte å kose deg med.
      Uff, veldig trasigt at du fortsatt er sjuk. Men jul blir det nok hos dere og, ingen tvil.
      Håper du føler deg bedre imorra.

      1. Det er veldig koselig å sitte og se på julebyen med lys i husene og figurene som beveger seg rundt omkring.🤩🌟🎅🏻
        Jeg er heldigvis bedre, selv om jeg ikke er feberfri, men jeg klarer nå å gjøre litt.🤗🤩

    3. Så utrolig fin juleby, ble helt satt ut jeg. Så vakkert å se på. Jeg hadde sittet og tittet og kosa meg i mange timer hver dag, bedre en TV dette…Her finner man noe nytt å feste blikket på hele tida..
      Koselig med å spare til nye ting hvert år og se byen vokser…
      Masse god bedring, jeg hoster og sliter fortsatt med masse utslett på kroppen etter min sykdom..
      Noen får det og det måtte jo bli meg…

      1. Helt enig!🤩🤗
        Det er så koselig å sitte og se på den og jeg er glad jeg har den inne i stua nå.
        Huff!😨 Det er ikke bra å høre at du enda ikke er frisk. Etter at jeg fikk autoimmune sykdommer tar det veldig mye lengre tid å bli frisk. Jeg hører flere sliter i lang tid med å bli frisk etter årets influensa, så den sitter tydeligvis lenge i.😨🤒

      1. Jo, det har jeg faktisk.🤩🥰
        Den sitter ved siden av snømannen med et ekorn (utrolig nok!🤩) på andre siden.
        Bedre er det ikke mulig å få det.🤩🌟🎄

      1. Det er så koselig med juleby.🎄🌟🎅🏻
        Vil tro du er kommet deg hjem til Norge og er begynt å pynte til jul nå.🥰

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg