Julebasiller er FARLIGE!!

Musikermannen er muligens blitt bitt av julebasillen.

Copyright: Strikkekjerring

Jeg tror faktisk det kan være en riktig så farlig basill å bli bitt av.

Når han langt om lenge kom inn i går etter å ha holdt på ute hele dagen, hadde han altså funnet en lyslenke han mente kunne passe i bobilen.

Jojo, siden vi nå skal ut på juleturne, så var nå det forsåvidt greit nok, tenkte jeg.

Men så begynte han å gnåle om at han skulle hatt et lite juletre også.

Men jeg sa som sant var, at det hadde vi da ikke plass til.

Men han stod på sitt og trålte nettet rundt etter et han mente kunne passe.

Han fant ikke noe som hadde rett størrelse annet enn et fra Biltema som var så stygt at selv han gren på nesen.

Men om kvelden skulle han en snartur innom der vi har lagret litt ting og tang som jeg har kjøpt som skal brukes til jul og noe er julegaver.

Plutselig hørte jeg et gledeshyl og ut kom han i en faderlig fart med ett juletre i hånden.

Her leter jeg etter juletre og så står det perfekte juletre her på rommet og du sier ingenting!!

Julebasillene formelig lyste av ham, mens han tittet på meg og jeg kunne se at han allerede hadde avgjort hvor det skulle være.

Men lyset sluknet fort når jeg fortalte ham at det juletreet der hadde jeg kjøpt for at det skulle være i julebyen min, siden jeg faktisk ikke hadde et juletre der. (Jeg hadde faktisk glemt at jeg hadde kjøpt det)

Litt slukøret ble han jo, men ville vite hvor jeg hadde kjøpt det.

Kanskje de hadde flere slik at han kunne kjøpe ett til bobilen??

Men hvor mye jeg enn tenkte, så klarte jeg ikke å komme på hvor jeg hadde kjøpt det.

Muligens Clas Ohlsson når jeg var i Bodø, men jeg var ikke sikker.

Musikermannen sa ikke mer, men jeg så at han tenkte hardt på hvordan han skulle klare å lure av meg det juletreet.

Kl 6.30 sharp! våknet jeg av en entusiastisk Musikermann.

Nå vet jeg det!!

Hva er det du vet, gryntet jeg.

Jeg husker hvor du kjøpte juletreet!

Det var på Hageland!!

(Herrefred, var han ikke ferdig med det juletreet enda??)

Når jeg kom til bevissthet husket jeg det også.

Joda, det var der jeg kjøpte det.

Dette tenkte jeg faktisk aldri jeg skulle si, fortsatte Musikermannen, men i dag VIL jeg til Hageland!

Ja, vel. Ja, vel.

Jeg måtte bare gå med på det. (Jeg hadde nå tenkt meg dit uansett og det juletreet der måtte han bare få kjøpe såpass at det kunne bli husro her)

For første gang noensinne, har Musikermannen vært først inne av døra på Hageland og han stimet rett avgårde til hylla hvor juletrærne stod og røska med seg et juletre og ut i bobilen og montert det (som dere ser) i fronten på bilen.

Takk og lov!

Nå må det vel bli stille en stund.

Som dere hører, kan det være svært farlig å bli bitt av julebasillen.

Den kan gjøre deg både søvnløs og mere til!

 

PASS DEG FOR JULEBASILLEN!!

 

FØLG MEG GJERNE HER:

FACEBOOK: Strikkekjerring

INSTAGRAM: Strikkekjerring.blogg.no

 

10 kommentarer
    1. Hehe, de julebasillen er ikke grei å få 😂 Når det er sagt er det litt kult med et juletre i frontruten. Jeg kjøpte meg en adventslysestake til bilen for noen år siden, men den ligger fortsatt i esken sammen med julepynten. Tror ikke den kommer i bilen dette året heller 😉

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg