Julaften og julegavene.

Jeg har ikke feiret julaften borte siden jeg var 16 år, så i år ble det litt annerledes enn vanlig.

Siden mellomstemann jobber skift i jula og det er dårlig med fergeforbindelser julaften og 1. juledag, feiret vi i år hos eldstemann, som nettopp er flyttet inn i nytt hus.

Lillejulaften hadde vi, tradisjonen tro, julegrøt med mandel i og mellomstemann fikk mandelen, selv om minstemann spiste intet mindre enn 3 (!) tallerkener med grøt.

 

Hjemme hadde vi pyntet juletreet og vasket og pyntet rundt om i huset.

Selv om vi skulle være borte julaften, er det enda mange dager igjen i jula og jeg elsker julepynt og dill og dall.

Julaften laget vi tradisjonell ribbe med alt godt tilbehør.

Mellomstemann kom litt før jula ringte inn kl 17, så da var vi alle samlet til koselig julefeiring.

Riskrem med rødsaus til dessert hører med.

Hos oss er det tradisjon å se Karl Bertils Jul før vi åpner gavene.

Det er alltid jeg som leser opp pakkene og deler ut gavene, også i år.

Alle var veldig fornøyde med gavene sine. Vi fikk mye fint som fellesgaver til oss, blant annet et hjemmelagd fuglehus. Det skal dere få se bilde av når det er kommet opp utenfor huset.

Musikermannen fikk ny godstol hos meg rett før jul og jeg hadde også kjøpt en annen gave han skulle få på julaften. Den hadde jeg gjemt ute i garasjen og klarte jammen meg å glemme å ta den med i farta når vi skulle dra lillejulaften, så den fikk han ikke åpna før vi kom hjem 1. juledag. (Klask i panna!)

Jeg fikk ny telefon hos musikermannen. En herlig rød iPhone 13. Lucky me! <3

Copyright: Strikkekjerring

Heldigvis er det svært enkelt å overføre alt fra den gamle telefonen til den nye, så det var kjapt gjort.

Denne er litt mindre enn iPhone XS, som jeg har fra før. Den skal jeg forresten selge, hvis det er noen som er interessert.

Jeg er spent på om det blir finere bilder på denne telefonen i forhold til den gamle.

Skal bruke litt tid på å sjekke ut om det er noe nytt på denne også etterhvert.

Copyright: Strikkekjerring

1.Juledag laget vi pinnekjøtt med tilbehør og etterhvert pakket vi og reiste hjem på ettermiddagen. 2. Juledag var det full avslapping i julepysj og vi så hele sesongen av Whisting i går kveld. Bra serie, hvis du ikke har sett den enda.

Som dere ser, har jeg flyttet julebyen min fra gangen og inn i stua i år. (For liten gang sier Musikermannen ;))

Jeg har strikket ferdig et par Mariussokker i julefarger. Bedre bilder kommer senere.

Fikk du noe fint til jul?

Noe håndarbeidsrelatert eller hjemmelaget?

Jeg er spent på å høre hav dere har fått.

 

Været i dag er kjempefint og vi er akkurat kommet inn etter en tur med valpen. Bilder kommer senere i dag.

Det er -8 grader nå, men det skal bli mildere utover dagen. Så lenge det ikke er vind, er det fint å gå seg en tur.

Jeg vil tro vi tar noe enkelt til middag i dag. Det holder med kraftige middager nå for noen dager.

Ellers er det sokker på pinnene. Det passer fint å ikke ha så store prosjekt nå i jula, når man er litt rundt omkring.

 

ØNSKER DEG EN SUPER 3. JULEDAG!!

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg