Jul på Svalbard- votter GRATIS oppskrift

Ingenting er vel så koselig som å få hjemmelagde gaver til jul!

Utrolig koselig er det å lage også.

Votter trenger alle og disse julevottene er perfekt både som gave og til deg selv.

Copyright: HOY

Vottene strikkes i deilig Alpakka Forte, som er et helt nydelig garn til både votter, gensere og mange andre plagg.

Jeg har strikket masse av det og liker det veldig godt.

Til hodeplagg er det også fint, siden det er veldig mykt og godt.

Copyright: HOY
Copyright: HOY

 

GRATIS MØNSTER: Jul på Svalbard

Garn: Alpakka Forte

Pinner: 3 og 3.5 mm

Strikkefasthet: 25 masker per 10 cm

Størrelse: One size

 

Jeg får se om jeg rekker å strikke et par.

Jeg har enda en laaaang liste på hva jeg skal strikke før jul.

Akkurat nå er jeg i gang med en Hjertegenser til, men etter det blir det en pause med gensere.

 

Gårdagen ble tilbrakt i horisontal, men i dag må jeg noen timer på jobb.

Jeg skal også pakke inn julekalenderpakker. Alle ungene får fremdeles kalender og jeg koser meg masse hvert eneste år med å finne koselige ting til dem.

I morgen skal vi besøke mellomstemann etter jobb og da skal pakkene være med.

Jeg gleder meg!

 

Musikermannen er i full gang med julebelysningen ute og jeg skal også pynte en del foran inngangen,

men det er ikke sikkert jeg rekker det i dag.

I natt har det snødd litt igjen. Akkurat nok til at det blir lyst og fint, men ikke så mye at det må brøytes.

 

KOS DEG MASSE DENNE FINE TORSDAGEN!

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg