Jobbstrikken er ferdig! Gratis mønster

Som jeg fortalte tidligere, har jeg alltid liggende en strikking på jobb, som jeg strikker litt på når jeg har en liten pause.

Copyright: Strikkekjerring

Men nå ble jeg litt lei av at de lå der og grinte mot meg på jobb.

Det er minst ett år siden jeg begynte på dem, så nå syntes visst vottene at jeg kunne ta dem hjem og gjøre dem ferdige.

Det er jeg helt enig i, så da ble de med hjem og nå er de ferdigstrikket.

Det var en halv vott igjen og en tommel, så det var ikke så mye som gjenstod.

Copyright: Strikkekjerring

De er i herrestørrelse, så de skal Musikermannen få.

Jeg brukte garnet Merino Extra Fine, men det ble jeg ikke helt fornøyd med, så jeg velger nok annet garn neste gang.

Jeg synes det ble for mykt, så da er jeg redd de kan bli litt “slaskete” i bruk, men vi får se hvordan de blir.

Mønsteret er gratis, så hvis du har lyst til å strikke votter, så kan du prøve deg på disse.

Jeg har planer om å strikke flere par av slike og Selbuvotter fremover.

Så får vi se om det blir noe av de planene, eller om det er andre planer som stiller seg først i køen, hi, hi….

 

Mønster: Christmas Claps

Garn: Merino Extra Fine

Størrelse: Herre

Pinner: 3.5 mm

Copyright: Strikkekjerring

I går kveld fikk vi noe som kan kalles for et “værgløtt” som vi sier og det kan best beskrives med dette bildet.

Det regnet masse i går ettermiddag, men så ble det litt lettere til kvelden og da så vi et glimt av blå himmel.

Da måtte vi benytte anledningen til å ta en luftetur med hunden.

Da vi gikk hjemover kom det en bil litt lenger bort på veien.

Bilen stoppet midt å veien og ut kom det en mann i en viss fart, hoppet over grøfta og for opp i skogen.

Det kunne nesten se ut som mannen hadde stjålet både bil og bensin og var etterfulgt av politiet, men vi skjønte nok at det var andre årsaker.

Han kom nemlig ganske fort tilbake.

Han skulle jo bare sjekke om det var blåbær i skogen, så klart!

Som dere skjønner, er det ikke så mye trafikk her, så slikt kan man tillate seg når man er ute og kjører bil her, he, he…

Copyright: Strikkekjerring

Nå begynner det å bli litt skumt om kveldene hos oss, så da kommer vannfontenen min til sin rett og det vises at det er lys i den.

Det får vi nyte en liten stund før det begynner å bli så kaldt at den må demonteres og pakkes bort.

Den er nok ikke så glad i nattefrost, men vi får håpe det blir leeeeenge til den kommer.

Dessverre regner det i dag også, men jeg har strikkepinner og garn for mange år fremover, så jeg har ingen fare, hi, hi….

Men dagen er til for å nytes, uansett om det er regn eller ikke.

 

HA EN FORTREFFELIG TORSDAG!!

 

Følg meg gjerne her:

Facebook: Strikkekjerring

Instagram: Strikkekjerring.blogg.no

 

 

11 kommentarer
    1. Nydelig vær her i går, men delvis overskyet, det er det nå også. I går fant jeg to nøster i garnlageret mitt, og startet på å strikke lester. Merket det godt i fingrene, men det går seg til. De vottene du viser fram er flotte. Ha en fin torsdag.

      1. Her pøser det ned, men innimellom var det opphold, så håper det blir slik i dag også.🤗Nyt dagen med strikkinga.🧶🤩

      1. Ja, det var like før vi venta på at politiet og politihundene skulle komme halsende etter.🤣😅🤣

      1. Det er viktig å være på godfot med dem, ellers slår de seg bare vrange.😂
        Blåbær er svært sunt, men her har det regnet så mye at de smaker mest vann.😅

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg