Jeg vant! Jeg vant! Norske oppskrifter

I dag har jeg vært heldig!

Copyright: Jeanette Haugland

Jeg har nemlig vunnet oppskrifter på disse morsomme Bucket Hat som Vesleull og Hekletante har gitt bort.

Er vi heldige, så får vi god bruk for slike fargerike hatter i sommer.

Jeg må uten tvil prøve meg på å hekle noen av dem.

Den første her er en hatt med bestemorruter og er supre å prøve seg for nybegynnere i hekling.

Forklaringene er gode, så du finner ut av det.

Disse designerne har forresten mange andre morsomme oppskrifter på hekling.

Mønstrene er på norsk og her kan du bruke mange forskjellige typer bomullsgarn, siden det er lett å justere størrelsene i forhold til garnet.

 

MØNSTER: JEANIE BUCKET HAT

GARN: PARIS, MUSKAT, LINE

KROK: 4 MM

 

Copyright: Lillian Fagerland

Hekletante har også en flott oppskrift på slike bøttehatter.

Her får du 4 mønstre i ett og du bruker noe som kalles for Tapestry teknikk, som vil si å hekle med flere farger.

Her brukes det for det meste halvstaver og hatten hekles ovenfra og ned.

Slike bøttehatter er morsomme for å pynte litt ekstra til sommerkjolen og skjermer både hår og ansikt for solen.

Dette er også et morsomt arbeid å ta med seg ut i vårsola og hekle på.

 

MØNSTER: SUNNY DAY CROCHET BUCKET HAT

GARN: PARIS

KROK: 4 MM OG 3 MM

 

Kanskje du også har lyst til å prøve deg på en av disse bøttehattene?

Det skal jeg gjøre når jeg får ferdig noen av prosjektene jeg holder på med.

Jeg er veldig fristet til å finne fram både krok og garn, men jeg skal holde meg litt til og gjøre ferdig noe av det jeg holder på med først.

Men noen slike bøttehatter skal det bli i løpet av sommeren.

Det er sikkert!

Sola som kom i morges har forsvunnet og er blitt erstattet med hvit nedbør.

Natt til 1. mai og nå skal russen ut og starte feiringa si.

Da er det synd at det ikke er litt bedre vær og temperatur.

Jeg er glad jeg kan holde meg innomhus og fyre i ovnen med pledd og strikking resten av kvelden.

Selvangivelsen ble levert i siste liten etter å ha brukt en evighet på å få logget meg inn.

14 minutter ventetid var det og det var helt håpløst å få åpnet opp og få sett tallene,

så jeg var nok ikke alene om å holde på med selvangivelsen i dag.

Men nå er det heldigvis gjort og jeg kunne stryke en ting på to-do lista i dag.

 

HA EN FIN SISTE APRILKVELD!!

FØLG MEG GJERNE HER:

FACEBOOK: Strikkekjerring

INSTAGRAM: Strikkekjerring.blogg.no

 

 

10 kommentarer
      1. Det vil jeg tro du fikser!🤩🧶👌🏻
        Perfekte når man helst skulle ha vært hos frisøren.😅

      1. Det er morsomt at det er blitt populært å bruke disse bøttehattene ig gøy er det jo også å lage dem selv.🤩🧶

    1. De var skikkelig søte altså, ja i år har jeg lyst til å hekle meg og ikke bare prate om det. Man kan jo lage i de lekreste farger.
      Selvangivelsen ja, så det var problemer – tråkig..

      Satt akkurat og mimra da mamma og pappa leverte dette for 100 års siden…Da måtte man liste seg rundt..

      1. Det skal sannelig jeg også gjøre i år.🤩🧶
        Jo, selvangivelsen var jo et fryktelig arbeid for en del år siden.😅
        Godt at det er blitt framskritt på den fronten.🤗👌🏻

    2. Er in med slike hatter. Fine er de. Jeg skal rydde garn lager i dag. Sortere. Har masse bomullsgarn, blir sikkert en hatt. Men jeg strikker jo på vesten, og skal felle. Når den er ferdig må jeg finne meg noe annet å hekle. Kommer sikkert på et nytt prosjekt å begynne med.
      Gratulerer med 1 mai dagen!

      1. Ja, det er morsomt at det er blitt så populært med slike bøttehatter.🤩🌸
        Jeg må ta en dag å sortere garn jeg også, når jeg har noen timer til rådighet.😅
        Du finner sikkert noe fint å lage av bomullsgarnet.🤩🥰🧶

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg