Jeg har en plan – Norsk oppskrift

Hodet kverner og jeg tenker på hvilke oppskrifter jeg skal bruke for å få redusert vekten mer.

Copyright: Strikkekjerring

Disse 3 fargene synes jeg var fine sammen og jeg tror jeg har nok til ett prosjekt av det.

Mønsterlink kommer under neste bilde.

Jeg lurer på at garnet kan være Pure Eco Wool og Falk er jeg sikker på at den oransje er.

Som du ser, er jeg kommet meg på jobb og begynt å bake kaker.

I vinduene har vi blomster som var igjen etter begravelsen.

Hvis noen setter igjen blomster, tar jeg dem alltid i kafeen og lar dem stå der og skinne til minne om den personen som vi har hatt minnestund for.

Ute har det som dere ser snødd, så Musikermannen har vært ute og brøytet.

Mer snø er ventet i løpet av dagen, men akkurat nå er det veldig fint ute.

Men, så var det tilbake til restegarnet mitt.

Jeg tenkte jeg skulle strikke en Emblahals av disse 3 nøstene.

 

Copyright: Tina Hauglund

 

MØNSTER: EMBLAHALS

GARN: KARISMA, STERK, MERINO OSV

PINNER: 3.5 MM OG 4 MM

STØRRELSER: 9-18 MND-XXXL

 

Det som er veldig fint med dette mønsteret, er at det står ca hvor mange meter du trenger av hver farge.

Det er genialt for da kan du veie nøstene dine, sjekke hva som er løpemeter per 50 gram og på den måten regne ut om du har nok meter garn til den størrelsen du tenkte å strikke.

Var ikke det lurt??

Jeg skal veie nøstene mine og finne ut hvor mye garn jeg har i hver farge og se hvilken størrelse jeg har nok garn til.

I dag er det ett år siden Russland invaderte Ukraina.

Rundt om i Norge heises det Ukrainske flagget for å vise solidaritet og støtte til det Ukrainske folk.

I vår kommune har tilflyttingen av flyktninger gjort at folketallet kun har gått ned med 2 personer siste år,

så det er en positiv utvikling i forhold til hvordan det har sett ut i de senere år med stor utflytting.

Mange av flyktningene som kommer, er en stor ressurs i samfunnet, siden de får jobb i ett marked som skriker etter arbeidskraft.

I vår kommune mangler vi mennesker til å utføre jobber i alle typer stillinger og da er blant annet ukrainske flyktninger sårt tiltrengt arbeidskraft.

Håpet deres er jo selvfølgelig at de skal kunne vende hjem til som hjemland, men mens de venter trenger de å ha noe annet å tenke på enn hvordan de hjemme har det og da er det flott at det er mulig for mange av dem å få jobb både her i Norge og i andre land.

Så får vi håpe at 2023 blir året hvor det blir fred i Ukraina og at de etter hvert kan vende tilbake til sitt hjemland.

I mens må vi huske på å ta godt vare på både mennesker fra Ukraina, Russland og andre land som kommer hit til Norge.

 

HA EN FREDFYLT FREDAG!!

FØLG MEG GJERNE HER:

FACEBOOK: Strikkekjerring

INSTAGRAM: Strikkekjerring.blogg.no

 

 

 

 

4 kommentarer
    1. Så omtenksom du er som lar blomstene bli til minne om personen som har gått ut av tiden.
      For en fantastisk utsikt dere ha. Er flott oppi nord.
      Den Emblahalsen har frista mange ganger, kjempefin. Blir fin i fargene du har valgt.
      Her er komt masse snø i natt. Har vært ute å fått vekk litt, må komme fram for å mate fuglene. De har det verre enn meg.
      Ha en fin dag.

      1. Jeg synes det er fint å la de stå der.🥰
        Så tenker jeg på den personen hver gang jeg ser på dem.❤️
        Jeg har lenge tenkt å strikke Emblahalsen, så nå passet det godt.🤩🧶
        Her har det også snødd og nå er det kommet vind i tillegg, så det er bare å holde seg innendørs.🥶

    2. Veldig flott at det er tilflytting i kommunen deres, og jeg kan tenke meg det er supert å få arbeidsdyktige folk inn i samfunnet! 😀
      Så fint at du tar inn blomstene og lar de stå og skinne! 😉

      1. Det er bra.🤗👌🏻
        Hadde det ikke vært for ankomsten til flyktningene, hadde folketallet sunket mye siste år.😨
        Det er fint å kunne la blomstene stå og minne om den personen som har forlatt oss.❤️

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg