Jeg er i gang!

Reklame | Kurstester for Sømrom

Som jeg fortalte tidligere, har jeg vært så heldig å få være kurstester for Sømrom.

Copyright: Strikkekjerring

Jeg hadde egentlig valgt et annet stoff som jeg skulle sy i, men oppdaget at det var for kort i høyden og i tillegg hadde det et mønster som fungerte dårlig siden seilbåtene ville blitt opp på den ene siden og ned på den andre.

Jeg måtte derfor legge dette stoffet bort og har valgt dette i stedet til ytterstoff.

Det er ikke like tykt som det andre, men det får våge seg.

Nå er jeg endelig i gang med å klippe delene.

Kurset har noen fine klippekart og markeringsark som man kan bruke når man klipper og når man skal markere hvor stroppene skal være, blant annet.

Copyright: Strikkekjerring

Dette stoffet blir foret til veska og her er også delene ferdig klipt.

Jeg har lært at et skikkelig strykejern med damp er veldig viktig slik at man kan dampe stoffet og presse sømmene skikkelig.

Copyright: Strikkekjerring

Her er det viktig å ta seg tid og være nøye.

Her er det stroppene til veska som er brettet og dampet.

Alt er nøye forklart og lett å forstå, men ha ikke dårlig tid når du holder på.

Ta det sakte og rolig slik at du får med deg alle trinnene.

Det er det god lærdom i.

Copyright: Strikkekjerring

Markeringskartet brukes for å se markeringer som skal gjøres på stoffet der man skal sy eller som her hvor stroppene skal festes.

Det er jo en fordel at de skal bli like lange, sant??

Copyright: Strikkekjerring

Jeg bakte brød mens jeg holdt på å sy og det kan være en fordel å sette alarm på klokken når brødene skal inn og ut av ovnen for det er fort gjort at tiden går fort når man skal lære seg noe nytt og gjøre det slik det er i kurset.

Copyright: Strikkekjerring

Jeg er kommet så langt at jeg har begynt å sy sidesømmene og bunnen på veska.

Rette sømmer og riktig sømmonn er viktig for et bra resultat og her har jeg lært noen triks for hvordan man kan få det til.

Smart!

Nå blir det ikke sydd mer i dag siden jeg har litt mer jobb som skal gjøres i kveld, så da må jeg avslutte for i dag.

Dette er gøy, så jeg gleder meg til å fortsette!

Dere skal få se hvordan den blir til slutt.

Først må jeg se om jeg finner glidelåsfoten til symaskinen.

Hvor den er, er jeg sannelig ikke sikker på, så jeg får nok lete litt.

Hvis du har lyst til å titte litt du også, så finner du all informasjon du trenger

HER

 

 

HA EN RIKTIG FIN KVELD!!

FACEBOOK: Strikkekjerring

INSTAGRAM: Strikkekjerring.blogg.no

 

 

 

 

10 kommentarer

Siste innlegg